recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkort til computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkort til computer

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

xbmc er standart indstalleret.

Nej, det hverken er den, har aldrig været, og kommer sandsynligvis heller aldrig til det.. 

Blot til din orientering.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 14:04
Kim - Jeg tror måske der menes at den er installeret uden at ændre noget som helst i indstillingerne. :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 16:29

nej, DTS HD master har aldrig villet fungere,
...................  men jeg kan faktisk heller ikke selv finde noget på nettet hvor der står mit grafikkort understøtter DTS HD Master.
måske skal jeg bare have investeret i et nyt kort, spørgsmålet er så bare hvilket??
det skal kunne håndtere DTS HD master og Dolby true hd osv. nogen ideer?
også meget gerne links direkte hvis i finder noget. 

Hej.

Når jeg læser denne tråd tænker jeg på hvad jeg ellers læser på nettet.

Her er et link som beskriver det meget godt:

https://forums.geforce.com/default/topic/527889/does-anyone-know-what-nvidia-cards-fully-support-dts-ma-and-dolby-true-hd-/

Og her er det nye link der bliver linket til:

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.html

Bemærk note 5:

5 Supports DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD audio bitstreaming support for compatible Blu-ray movies with NVIDIA Release 260 or higher driver release and compatible movie player software. - See more at: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.html#sthash.0yKIYXxE.dpuf

Det er tilsyneladende kun de Grafikkort mærket med et 5 tal, der under visse betingelsr suporterer DTS-HD Master. Og GTX 570 er ikke blandt dem.

Hilsen Carsten.

Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

nej, DTS HD master har aldrig villet fungere,
...................  men jeg kan faktisk heller ikke selv finde noget på nettet hvor der står mit grafikkort understøtter DTS HD Master.
måske skal jeg bare have investeret i et nyt kort, spørgsmålet er så bare hvilket??
det skal kunne håndtere DTS HD master og Dolby true hd osv. nogen ideer?
også meget gerne links direkte hvis i finder noget. 

Det er tilsyneladende kun de Grafikkort mærket med et 5 tal, der under visse betingelsr suporterer DTS-HD Master. Og GTX 570 er ikke blandt dem.

Hilsen Carsten.

tak Carsten, 

så ved jeg da at jeg under alle omstændigheder skal erhverve mig et nyt grafikkort, så er spørgsmålet så bare hvilket, uanset hvad vil jeg have DTS HD Master lyden med når nu min receiver understøtter det.

hvis så det ny hardware ikke har løst mine problemer kan jeg vel begynde at gå softwaren igennem og samtidig se om problemet også er der ved afspilning af BD i BD drevet. 

nu siger i jeg skal bruge powerdvd. er det, det eneste i vil råde mig til at bruge?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 19:17
ja ifølge linket fra Carsten ovenfor - så er du nødt til at gå ned i størrelse. - geforce 560ti er det nærmeste og ingen af de nye 6-serie kort har muligheden!!

MEN inden du går ud og køber dig fattig så tjek din software først. Der er sg ingen grund til at bruge penge før man har udelukket alle andre fejlkilder.

Redigeret af claus_jac - 28-November-2013 kl. 19:19
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 20:04
selvfølgelig ikke:) 

producenten af kortet er mig ligemeget, man kan vel få graffikkort ved andre producenter som er ligeså gode hvis ikke bedre? eller er jeg helt galt på den.

jeg har selv undersøgt om mit grafikkort understøtter DTS HD Master,. og det gør det desværre ikke, har kontaktet support for svar i dette, så hvis jeg vil have DTS HD Master skal jeg have et nyt kort, og det skal jeg så.

jeg er ret sikker hvis ikke 100% sikker på det er mit nuværende kort der er ved at stå af, for her til aften da jeg ville se film begyndte billedet også at forsvinde i korte glimt. men der er jo stadig reklamation på kortet, så mon ikke at jeg kan få lidt rabat via proshop hvor det i sin tid er købt, nu når jeg skal have et nyt?

men er der nogen der kan anbefale noget grafikkort specielt til hjemmebiograf brug hvor alle de nye HD signaler er understøttede?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 11:29
GTX660 (OEM) har fuld support for bitstream DTS HD Master.
(faktisk vild underligt at dit kort ikke har, og i det hele taget mange Nvidia kort som ikke har).
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu