|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() Sendt: 19-Marts-2008 kl. 13:23 |
Jeg søger lidt hjælp til valg af lydkort til min htpc. p.t bruger jeg mit onboard lydkort på mit p5e-v hdmi bundkort. Er der nogen ide i at skifte det ud ? Vil man kunne høre forskel ? Jeg køre iøjeblikket lyden via hdmi og optisk ind i min forstærker.
Har kigget på dette kort men som sagt ved jeg ikke om det vil kunne svare dig. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Når du overfører lyden digitalt, så bør det ikke have nogen indflydelse. Jeg ved at enkelte herinde vil påstå andet, men det er lidt den samme debat om optiske kabler bliver bedre alt efter mærker, og HDMI kabler for den sags skyld. Hvis du derimod vil overføre HD-lyd er du stadig tvunget til at køre analogt fra en computer, og så kan det pludselig betale sig at invistere i et godt lydkort.
Men kortet du linker til kender jeg ikke til, men der er jo ingen analoge udgange på det? |
|
![]() |
|
spillevende ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej Deepmagic (dance? :)) Jeg har efterhånden rodet en hel del med alle mulige forskellige lydkort, og min erfaring er at der er stor forskel på lyden selvom man kører s/pdif ud til en ekstern DAC. Jeg har hørt mange tale positivt om Realtek 888 chipsettet der bruges onboard, og jeg er selv lige skiftet fra et sådant, til et ASUS Xonar D2P kort, og det har givet KÆMPE forskel. jeg benytter selv en extern Cambridge DAC3, en Krell KSL100 preamp og en McIntosh MC252 effektblok på et par JBL hjemmebyggede højttalere, og med det nye ASUS kort (og Lossless lydfiler) har ASUS kortet meget bedre styr på bunden, og yder en mærkbart bedre og mere luftig opløsning i toppen. Detaljeret uden at blive skarp. stram uden at mangle noget. Efter min mening alle pengene værd. Og jeg tror roligt du kan vælge Audiotrak kortet også, det får også rigtig gode anmeldelser. Jeg fandt ASUS kortet til 1035,- her: http://www.computermail.dk/items/Asus-Xonar-D2PM_9210136.asp x Mvh. Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |