|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() Sendt: 15-December-2006 kl. 21:15 |
Hej kloge hoveder
![]() sidder og bruger pebernødden lidt rigeligt for tiden for at finde ud af hvad for et lydkort jeg skal have i mit HTPC system.... men er i tvivl... specielt prisen :) jeg har kigget på et: Prodigy 192 Det får gode anmeldelser, koster ikke det vilde..... men nu har jeg købt 3 kort... blandt andet det her Trust Sound Expert Optical 514DX 5.1 Men det kan ikke spytte 5.1 (7.1) ud gennem Optisk..... Det som hele problemet bunder i, er at jeg skal bruge et godt lydkort til mit HTPC som så skal tilsluttes mit JVC anlæg . Men det skal som sagt kunne spytte 5.1/7.1 ud via coax eller optisk port (har begge dele i reciveren, men har fået at vide at det bedste er coax kablet.....) Er det noget i kan hjælpe mig med folkens..... virker kortet ? eller findes der andre og bedre alternativer ?.... vil max give 800 kr.... og det er virkelig max.... 700 kr syntes jeg var lidt dyrt bare for en optisk port og coax port... men kortet kan 1000 andre ting (godt nok ikke noget jeg lige har planer om at bruge), men så er du der..... Skal lige siges at jeg regner med at bruge MP og ikke MCE til at køre det her.... ved ikke om det har noget at sige driver mæssigt eller plugin mæssigt.... |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Tror du ikke digital ud er slået fra på dit trust kort? Så det i stedet blot sender lyd ud på de analoge udgange. Det skal måske lige stilles. Sådan er mit lydkort da lavet (begge 2 - både bundkortes lyd og mit audigy 2 ZS)
|
|
![]() |
|
Damme ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Rønde Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Hejsa
Jeg havde nok holdt mig til Prdigy kortet, men smag og behag...... Om du bruger coaxialt eller optisk forbindelse, giver ikke lydmæssigt nogen forskel, dog er der den fordel, at en optisk forbindelse mellem PC og forstærker giver en galvanisk adskillelse. Så overfører du ikke et eventuelt brum, som PC er "slem" til at bringe videre. Mvh |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Ken, kan du køre både analog og digital ud samtidig?
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
kandersen
du siger "Ken, kan du køre både analog og digital ud samtidig?" På mit lydkort i opsætningen er der et flueben der kan sættes, det hedder "digital output only" så det kan jeg altså. Har heller ikke lagt mærke til andet. Ken Redigeret af Ken_T - 17-December-2006 kl. 03:45 |
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() |
hvis man læser HER så er der rigtig mange der har prøvet kortet, og ingen kan få dem til at spytte det ud i 5.1 på den optiske....
Jeg skal ikke have det til at spytte noget ud på de analoge porte på kortet, skal KUN bruge optisk eller coax/digitalt Kortet er røget på min ønskeseddel, men familien piver lidt over prisen (kan man vel godt følge dem lidt i ![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Prisen??? Det forstår jeg ikke, det er jo et temmeligt billigt kort, (eller så er jeg åbenbart bare tåblig at købe kort der koster over det dobbelt.. hmm og som forøvrigt ikke virker til det jeg skal bruge det til..
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har intet imod prisen.... er familien som gave... så min far arbejder på højtryk med at finde noget billigere (hvis jeg kender ham ret)...
jeg vil bare godt vide om det er KORTET... eller om der findes noget andet (i cirka samme prisleje) der er bedre eller kan mere ? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er svært at sige. Kommer jo også an på, hvad for en form for anlæg du tilslutter det.
|
|
![]() |
|
![]() |
når du siger form ?... mener du så hvad type anlæg det er ?... for er som sagt et JVC QP-F70 jeg har, hvor jeg så skrotter DVD-optageren (den er ikke alt for god).... og så på med mit MCE/HTPC i stedet
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu siger JVC Qp-F70 mig ikke ret meget. Det jeg mener med form, det er om det er et High-End anlæg du har, eller et "almindeligt". For hvis det er high-end, så ville jeg under ingen omstændigheder gå på kompromis med lydkortet.
Du skal huske på, at inde i en computer, der er en hulens masse støj, som netop kan høres på et dårligt lydkort tilsluttet et godt anlæg. Et dårligt lydkort tilsluttet et "almindeligt" anlæg, der vil de færreste nok bemærke støjen. Og et dårligt lydkort tilsluttet et dårligt anlæg, så vil jeg mene, man er så ligeglad med støj, så det kan være hvad som helst der er årsagen til støj ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |