recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkort til Vista Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydkort til Vista Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkort til Vista Media Center
    Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:59

Hej

Jeg har fået et Soundblaster X-Fi Xtreme Audio til overs:

http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1& amp;subcategory=873&product=16770&listby=usage

Det har jeg så tænkt at smide i mit Vista Media Center i stedet for det onboard der sidder i nu.

Mit spørgsmål er:

Vil det overhovedet have nogen lydmæssig forbedring?

Skal det tilsluttes over Toslink til min reciever for at få lyd i Dolby Digital og DTS?

Eller kan de analoge mini-jacks benyttes?
Ulempen ved at køre over Toslink er jeg godt kunne tænke mig at benytte volume-kontrollen i VMC og ikke på Reciever.

Dette kan jeg sagtens når jeg lytter til musik fra VMC - men når jeg ser film i Dolby Digital eller DTS og man skruer ned på VMC så har det ingen betydning for lydstyrken, dette er jeg tvunget til på reciever.

Men sådan er det måske bare?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 10:26
Mht passthrough, kører du uden om dit lydkorts DSP og Windows' Mixer....Så ja sådan er det bare...Volume vil ikke virke...

Jeg laver ift ovenstående et nummer hvor jeg decoder lyden og encoder den til AC3 via mit HDA mystique med TB drivere... Så er der Dolby Digital og volumen virker...Teoretisk ikke optimalt men det lyder ok hvis jeg selv skal sige det. Det er ikke sådan lige til at forklare hvordan det gøres....Men det kræver et lydkort med Dolby Digital Live. Nogle X-fi kort har denne mulighed, og andre ikke...Til mit kendskab findes der dog et hack der enabler det på alle kort(omgår dolby licens tjek hos creative ved driver installation) Om hacket virker? Det ved jeg rent faktisk ikke....

Om du kan få forbedringer tjae, umiddelbart nej....Men måske kan dit X-treme audio tilbyde noget på driversiden som fx nævnt ovenstående... Kører du bare digitalt, vil jeg ikke vurdere at det er besværret værd....

Redigeret af Patriarken - 05-Februar-2009 kl. 11:05
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu