|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:59 |
Hej Jeg har fået et Soundblaster X-Fi Xtreme Audio til overs: Det har jeg så tænkt at smide i mit Vista Media Center i stedet for det onboard der sidder i nu. Mit spørgsmål er: Vil det overhovedet have nogen lydmæssig forbedring? Skal det tilsluttes over Toslink til min reciever for at få lyd i Dolby Digital og DTS? Eller kan de analoge mini-jacks benyttes? Dette kan jeg sagtens når jeg lytter til musik fra VMC - men når jeg ser film i Dolby Digital eller DTS og man skruer ned på VMC så har det ingen betydning for lydstyrken, dette er jeg tvunget til på reciever. Men sådan er det måske bare? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Mht passthrough, kører du uden om dit lydkorts DSP og Windows' Mixer....Så ja sådan er det bare...Volume vil ikke virke...
Jeg laver ift ovenstående et nummer hvor jeg decoder lyden og encoder den til AC3 via mit HDA mystique med TB drivere... Så er der Dolby Digital og volumen virker...Teoretisk ikke optimalt men det lyder ok hvis jeg selv skal sige det. Det er ikke sådan lige til at forklare hvordan det gøres....Men det kræver et lydkort med Dolby Digital Live. Nogle X-fi kort har denne mulighed, og andre ikke...Til mit kendskab findes der dog et hack der enabler det på alle kort(omgår dolby licens tjek hos creative ved driver installation) Om hacket virker? Det ved jeg rent faktisk ikke.... Om du kan få forbedringer tjae, umiddelbart nej....Men måske kan dit X-treme audio tilbyde noget på driversiden som fx nævnt ovenstående... Kører du bare digitalt, vil jeg ikke vurdere at det er besværret værd.... Redigeret af Patriarken - 05-Februar-2009 kl. 11:05 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |