recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvalitet fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvalitet fra NAS

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kræver nærmest ingen ressourcer at pakke FLAC ud korrekt.

Det her er et fuldstændig vanvittigt emne at blive ved med at plaske rundt i. Folk der oplever en forskel er ofre for placebo-effekten, hvilket er ekstremt normalt indenfor hi-fi.

Det er noget vrøvl! Alt efter kompressionsgrad, kan det tage op til 5x så lang tid, at udpakke en kraftig komprimeret FLAC-fil, end en ikke-komprimeret FLAC-fil. Og forudsat at OPPO - og andre - måske ikke gør det store ud af kræfterne i den IC som står for udpakningen, kan det måske give en forskel. Ydermere er der stor forskel på databehandlingen, mellem den bitstream der kommer ud af OPPO’en, ved afspilning af CD, og den databehandling som foregår når der hentes fra NAS!

I øvrigt synes jeg du udviser en ENORMT arrogant tilgang til emnet, og OP, gennem denne tråd. “Jeg alene vide…”. Dead


Redigeret af Flippo - 14-Maj-2022 kl. 09:48
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kræver nærmest ingen ressourcer at pakke FLAC ud korrekt.

Det her er et fuldstændig vanvittigt emne at blive ved med at plaske rundt i. Folk der oplever en forskel er ofre for placebo-effekten, hvilket er ekstremt normalt indenfor hi-fi.


Det er noget vrøvl! Alt efter kompressionsgrad, kan det tage op til 5x så lang tid, at udpakke en kraftig komprimeret FLAC-fil, end en ikke-komprimeret FLAC-fil. Og forudsat at OPPO - og andre - måske ikke gør det store ud af kræfterne i den IC som står for udpakningen, kan det måske give en forskel. Ydermere er der stor forskel på databehandlingen, mellem den bitstream der kommer ud af OPPO’en, ved afspilning af CD, og den databehandling som foregår når der hentes fra NAS!

I øvrigt synes jeg du udviser en ENORMT arrogant tilgang til emnet, og OP, gennem denne tråd. “Jeg alene vide…”. Dead

hvis det er tilfældet, skal man ikke give FLAC skylden med afspilleren som ikke kan pakke filen ud.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 11:45
Det må dreje sig om, at få stabiliseret harddiskene med ordentlig afkobling, således at der ikke kommer rod i 1'erne og 0'erne.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 11:55
Slettet.

Redigeret af kec2 - 14-Maj-2022 kl. 12:19
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Bestpictures Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bestpictures Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 12:20
Jeg har brugt dbpoweramp til at ribbe, også første gang til FLAC.

Har faktisk eksperimenteret både med default komprimering som er 5 og sammenligne med laveste komprimering uden jeg kunne høre nogen forskel.

Har også prøvet med Apple lossless og her synes jeg faktisk lyden er en smule bedre end FLAC, dog stadig langt væk fra WAV lyden.


Redigeret af Bestpictures - 14-Maj-2022 kl. 12:21
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 12:40
Kan i ikke bare lave en “blindtest” hvor samme sang høres i hhv. FLAX og WAVE 10 gange tilfældigt, hvor der så noteres hvilken er bedst. Derefter sammenlignes resultatet med den rigtige rækkefølge. Evt. gentage forsøget. Så burde det være sikkert at det ikke er placebo. 
Placebo kan være så betydelig at folk med kroniske rygsmerter som ikke kan komme ud af sengen, får nogle kalkpiller i den tro at det er et nyt test medicin, pludselig kan gå igen. Simpelthen fordi kroppen i troen på st medicinen virker faktisk producere nogle stoffer som virker. 
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

I øvrigt synes jeg du udviser en ENORMT arrogant tilgang til emnet, og OP, gennem denne tråd. “Jeg alene vide…”.


Fakta er ikke arrogante.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det må dreje sig om, at få stabiliseret harddiskene med ordentlig afkobling, således at der ikke kommer rod i 1'erne og 0'erne.


Man skal også huske at putte vægte på forstærker, DAC, etc., så de ikke ryster.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 14:10

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2022 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kræver nærmest ingen ressourcer at pakke FLAC ud korrekt.

Det her er et fuldstændig vanvittigt emne at blive ved med at plaske rundt i. Folk der oplever en forskel er ofre for placebo-effekten, hvilket er ekstremt normalt indenfor hi-fi.


Det er noget vrøvl! Alt efter kompressionsgrad, kan det tage op til 5x så lang tid, at udpakke en kraftig komprimeret FLAC-fil, end en ikke-komprimeret FLAC-fil. Og forudsat at OPPO - og andre - måske ikke gør det store ud af kræfterne i den IC som står for udpakningen, kan det måske give en forskel. Ydermere er der stor forskel på databehandlingen, mellem den bitstream der kommer ud af OPPO’en, ved afspilning af CD, og den databehandling som foregår når der hentes fra NAS!

I øvrigt synes jeg du udviser en ENORMT arrogant tilgang til emnet, og OP, gennem denne tråd. “Jeg alene vide…”. Dead

hvis det er tilfældet, skal man ikke give FLAC skylden med afspilleren som ikke kan pakke filen ud.

Enig.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2022 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det må dreje sig om, at få stabiliseret harddiskene med ordentlig afkobling, således at der ikke kommer rod i 1'erne og 0'erne.

Har intet med det at gøre!
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2022 kl. 01:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

I øvrigt synes jeg du udviser en ENORMT arrogant tilgang til emnet, og OP, gennem denne tråd. “Jeg alene vide…”.


Fakta er ikke arrogante.

Nej, kun din tilgang til emnet, og måden det serveres på.
Og du forholder dig slet ikke til bl.a. forskellen dataene sendes og behandles på.
Men det undrer mig ikke, da jeg ved hvem du er. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu