recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvalitet på gratis Wimp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvalitet på gratis Wimp?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkvalitet på gratis Wimp?
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:53
Det burde være hele kataloget... http://www.lydogbilde.no/nyheter/wimp-hifi-kommer

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:45
Så længe det er på vej ... Der er nok en del mere arbejde bag facaden, der skal foretages, som de fleste af os ikke overvejer.

Jeg er dog spændt på at se, hvor meget af deres bibliotek, de faktisk opgraderer, og hvor lang tid det tager konkurrenterne at reagere.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:25
Og sådan ændrede den tidl. Wimp-melding om lossless i august sig nu til 'efterår'...😁
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 08:20

Jeg har spurgt WiMP og har fået nedenstående tilbagemelding!???

Tak for dit spørgsmål.

Man må kun spille musik i normal kvalitet med den gratis version. (96 kbs AAC)
Som Premium bruger, kan du streame al musik i høj kvalitet. (320 kbs AAC)

Efterhånden lancerer vi et nyt WiMP Hi-fi abonnement i efteråret, med tabsfri lyd (Lossless/FLAC)

Venlig Hilsen

Wimp Support

Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 20:54
Oki Thumbs Up
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 19:01
Husk at lydkvaliteten først skifter til den næste sang, efter du har skiftet under indstillinger.

Så hvis du sidder og skifter imens du spiller en melodi, kan du ikke med det samme høre forskel.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 18:45
Jeg syntes personligt at det lyder bedre med høj kvalitet, både med Wimp, Sony Music Unlimited og Spotify.
Mere fylde og klang i høj kvalitet.

Men hvis du syntes det lyder ens, så har du jo lige sparet 99,-kr. om måneden. :0)

Redigeret af Jever - 09-Juli-2013 kl. 18:47
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 15:01
Og jeg har selvfølgelig koblet det til et rigtigt stereoanlæg :o)
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 12:11
Hvis du lige har oprettet dig, så har du jo 14 dages prøve/lokke periode, så det kunne være forklaringen på at du har mulighed for høj kvalitet.

Og hvis du kun høre det via f.eks. en laptops indbyggede højtaler så tror jeg ikke det er nemt at høre forskel på høj og normal kvalitet.
Hvis du derimod kobler dig til at "rigtigt" stereoanlæg, skulle du meget gerne kunne høre forskel.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 07:38
Nagash, netop dine svar berettiger min tvivl! Det mystiske er nemlig, at jeg tilsyneladende godt kan vælge høj kvalitet: 320 kbps (AAC) under indstillinger, men at jeg ikke kan høre forskel ... og nej, jeg er ikke døv!  ;)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 22:40
Du kan jo kigge under indstillinger på Wimp. Der står det højt og tydeligt, at høj kvalitet kun er til premium abonnenter. Hvis man har den gratis version, så er den grå, og man kan ikke vælge den.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 20:21
OK - fair enough - det fremgik bare ikke særligt tydeligt af linket ...  :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu