Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
|
Emne: Lydkvalitet ved streaming Sendt: 25-Januar-2011 kl. 23:19 |
Da jeg er ved at overføre hele min DVD- og BDsamling over på NAS, slår det mig pludseligt om kvaliteten vil være den samme på billede og lyd, som via min afspiller? Maskinen vil enten blive en Dune eller en Popcorn Hour. Jeg mener de koster ikke de store, kan kvaliteten virkelig blive den samme? Jeg tænker her på overførsel via HDMI med bitstream, og selvfølgelig med en tro kopi. Hvad er jeres erfaringer, er lyden den samme som på jeres "kvalitetsafspiller"?
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 23:25 |
Vi kører det over på NAS med dvdfab i bd50 pg 100%.
Det fylder det samme og jeg kan ikke lige se forskel.
Har tønkt t når den nye bio er færdigt og billedet skal kalibreres,
kunne man lige måle til sidst om der var forskel fra NAS over Dune. Men først i september.
|
SVP03
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:11 |
Lad mig sige det på den måde; hvis en Dune, Popcorn eller andre medieafspillere, kunne afspille DVD/BD/lyd lige så godt som dedikerede afspillere til mange tusinde kroner, så ville der nok ikke være det store marked for sidstnævnte...
Redigeret af Pallec - 26-Januar-2011 kl. 10:12
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:23 |
Well ved bitstream tror jeg nu ikke der er den store forskel mellem afspillere til et par tusiden og så op til de aller bedste. Om det samme gælder bitstream vha. en streamer er så spørgsmålet. Det største problem ellers ved Dune og Popcorn Hour ser ud til at være manglende source direct - desværre.
Redigeret af Leviathan.jk - 26-Januar-2011 kl. 20:23
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:40 |
Hvad mener du med source direct,
Min PCH og Dune er sat til auto 24/50/60 hz på billedsiden.
Lyden kører jeg som bitstream.
Da det kun tager 35 min. ca. at rippe en bd film over ændres der ikke en skid i min verden.
Dette fordi det tager realtime x 4 at rippe mine hd video i 1080 via sony vegas pro til bd format.
Så lyden er i min verden identisk med skiven da både min edge og min reciever skriver dts hd lyd.
På billedsiden kan chippen i dune hd max godt ændre billedet.
Men det skal tjekkes til september.
Hvis i er uenige, så skriv endelig.
|
SVP03
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:39 |
Ja hvis du ikke har andet en BD-skiver er det ikke et problem, men hvis du har DVD-skiver kan man vist ikke få den til ikke at opskallere. ÆRgeligt, når man gerne vil have DVDO Duo til dette
Men ellers er jeg enig i dig i, at lyden burde være den samme når man bitstreamer - og kører 1:1 - som på en stand alone afspiller, det samme gælder billedet på BD imo. Men jeg vil lige høre jeres erfaringer. Jeg synes at have hørt folk herinde, der netop kunne høre forskel.
|
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:43 |
Leviathan.jk skrev:
Ja hvis du ikke har andet en BD-skiver er det ikke et problem, men hvis du har DVD-skiver kan man vist ikke få den til ikke at opskallere. ÆRgeligt, når man gerne vil have DVDO Duo til dette
Men ellers er jeg enig i dig i, at lyden burde være den samme når man bitstreamer - og kører 1:1 - som på en stand alone afspiller, det samme gælder billedet på BD imo. Men jeg vil lige høre jeres erfaringer. Jeg synes at have hørt folk herinde, der netop kunne høre forskel.
|
Ja, møg ærheligt, det samme med alle vores tv box, ihverfald min fra Canal digital ind i min EDGE,
er du glad for din DOU ??
Har du kalibreret hver indgang ??
|
SVP03
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:01 |
Jeg kan ikke rigtig udtale mig om Duo endnu, den er lige blevet købt. Derudover skal Otto forbi, når vi snart langt om længe flytter i noget større. Jeg har slet ikke selv kompetencer til at kalibrere noget, så det må Otto klare
|
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:32 |
Leviathan.jk skrev:
Jeg kan ikke rigtig udtale mig om Duo endnu, den er lige blevet købt. Derudover skal Otto forbi, når vi snart langt om længe flytter i noget større. Jeg har slet ikke selv kompetencer til at kalibrere noget, så det må Otto klare  |
Den største forskel på DUO og EDGE er kalibrering og 2 HDMI video ud.
Men der har jeg en GEFEN splitter.
Og problemet er jo så lige hvordan man kalibrerer en sat box, hmmmm. ikke rigtig muligt.
|
SVP03
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:49 |
Pallec skrev:
Lad mig sige det på den måde; hvis en Dune, Popcorn eller andre medieafspillere, kunne afspille DVD/BD/lyd lige så godt som dedikerede afspillere til mange tusinde kroner, så ville der nok ikke være det store marked for sidstnævnte... |
Hvorfor ikke ? Dit argument holder ikke.
Med en multimedia mediaafspiller er der også en masse "bøvl" (<- vil nogen sikkeret mene): Du skal rippe alle dine film for at kunne se dem, og mange folk vil (ofte dem med dedikerede afspillere aka non multimedia afspiller) bare have lov til at sætte sin skive i og "køre".
Nemt og billigt nu eller dyre, mere besværligt, men nemmer senere.
Der er intet tekniks i vejen for at en multimedia afspiller ikke kan være lige så god.
|
.....
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:02 |
Meget enig Notfast, jeg går da også ud fra og håber på, at lyden vil være ligeså god fra den streamer boks jeg nu køber, når vi taler ISO . Også selvom min afspiller kostede 7.500 modsat en boks til 2000-3000. Men jeg har dog hørt andre herinde med en anden opfattelse. Derfor jeg gerne vil høre dem der reelt har begge dele, om der er forksel i deres ører.
Redigeret af Leviathan.jk - 27-Januar-2011 kl. 14:04
|
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:20 |
Der er helt sikkert et marked for dyre produkter der ikke tilbyder et andet end en fin indpakning. Der er flere eksempler på hunde dyre hifi produkter der i virkeligheden ikke er andet end end et billigt produkt med en anden indpakning.
Lexicon solgte på et tidspunkt en komplet OPPO med en anden og lidt finere indpakning. Prisen var vist ca 5 gange højere end originalen.
Micromega sælger den dag i dag en airport express i et andet kabinet. Den koster så 7000,- og den kan ikke noget originalen ikke kan. Micro megaen har fået mange fine anmeldelser for sin fine lydkvalitet... Gad vist hvordan de samme anmeldere ville have vurderet lydkvaliteten på en hvid plastic airport.
MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 14:23
|
 |