|
Lydkvaliteten fra Sonos Playbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2013 kl. 21:09 |
Hej
Mine forældre trængte til et nyt tv, så vi bestilte et Panasonic 47wt50. Min stedfar har lidt nedsat hørelse, så han er lidt bekymret for om lyden er god nok, da højtalerne ikke vender frem ad. Han snakede lidt om, at han gerne vil have en soundbar, helst uden subwoofer. Der er heller ikke plads til højtalere ved siden af tv'et. De havde i elgiganten nævnt, at de i næste uge ville få en billig Yamaha soundbar hjem. Jeg går ud fra at det er yas 101. Spørgsmålet er så. Vil man man opnå en væsentlig forbedring med yamahaen? Og hvis man nu gik lidt længere, og købte en Sonos Playbar. Ville man så opleve endnu et løft i lyden? Jeg ved at sonos er dyrere og derfor må lyde bedre. Men meget af fidusen ved sonos, er jo også musikafspiller delen. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En del af fidusen er også, at den selv finder ud af, hvilket TV du har og derved kan du bare bruge din normale fjernbetjening til at justere volumen. Dét synes jeg er smart, så man ikke skal bruge 2 fjernbetjeninger.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Det skulle yamahaen vidst også kunne. Men jeg kan ikke finde ud af om den også har auto standby, lige som Sonos. Brugervenlighed spiller en vigtig rolle.
|
|
|
![]() |
|
islands_brygge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
Jeg kender ikke lydkvaliteten i Sonos Playbar ift. alternativer i samme prisklasse. Du (eller dine forældre) kommer til at betale for en netværks-musikafspiller uanset om de vil bruge den eller ej. Sonos spiller musik fra et iTunes-bibliotek, en netværksharddisk, fra netradio eller fra en af de tjenester der tilbyder ubegrænset musikstreaming på abonnement.
Dine forældre skal også have "noget" der kan betjene Sonos-systemet. Det kan være en PC eller en gratis app. til iOS / Android smartphones. Sonos kræver at ét apparat er forbundet til lokalnetværket med kabel. Hvis dine forældre ikke har, eller ikke ønsker, at trække netværkskabel frem til TVet, skal I også investere i en Sonos Bridge til 399 kr. Med hensyn til "auto standby", så går en Sonos-enhed ikke i rigtig standby, da den skal holde sig vågen til at modtage input fra netværket. Den bruger derfor noget mere strøm i standby ift. det TV du har bestilt. Se mere her: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/260/kw/power%20usage God fornøjelse med indkøb af ordentlig lyd til det nye TV. |
|
![]() |
|
Tak.
Deres router står næsten lige ved siden af, så ville trække et kabel direkte til playbar. De har en ipad, som de ville kunne bruge. Det med standby, var for at slippe for ay have for mange fjernbetjeninger liggende. Det ville være en stor hjælp for min mor at bare skulle trykke på en knap for at tænde tvet. De har arvet min gamle yousee samsung hd optager box, som de bruger nu. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |