recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs harddisk til mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydløs harddisk til mediecenter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 20:44

Jeg har en Samsung SpinPoint P120 SP2504C 250 GB og den siger ingenting. Den er monteret i en HDD cooler som selvfølgelig hjælper lidt.

http://www.t-balancer.com/catalog/product_info.php?cPath=33& amp;products_id=96&osCsid=7cf6ad3fccfea22230ce4ad1e1d36f dd

-Morten

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Jeg har en Samsung SpinPoint P120 SP2504C 250 GB og den siger ingenting. Den er monteret i en HDD cooler som selvfølgelig hjælper lidt.

http://www.t-balancer.com/catalog/product_info.php?cPath=33& amp; amp;products_id=96&osCsid=7cf6ad3fccfea22230ce4ad1e1d36f dd

-Morten

Det er også den harddisk jeg havde købt. Kan du ikke også høre, når harddisken arbejder (når harddisken ikke er monteret i HDD cooleren)?

Her er bedømmelserne fra edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?id=142099&Bedom=t rue&Page=1

Det er ikke alle som synes, at harddisken er lydløs! 

Hvor meget hjælper HDD cooleren med at nedbringe lyden fra harddisken? 

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 23:28
Hmm... Det er vist ikke alle deres modeller som er støjsvage. 5 personer er fuldt tilfredse mens 2 siger den larmer meget...??? Dvs. der er 71.4% chance for at man får en lydløs model
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Harddisken larmede også når jeg havde den ude fra kabinettet. Jeg har et OrigenAE HV5 Home Theater Kabinet, Silver kabinet. Jeg ved ikke, om jeg kan hænge harddisken op i et par elastikker, men prøver lige at se.  

Med det kabinet så har du kun én 5.25" plads - den skal vel bruges til DVD drevet. Så er der ikke plads til en harddisk-cooler - eller??? Elastikkerne kræver vel også en 5.25"...

Redigeret af Helmø
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Med det kabinet så har du kun én 5.25" plads - den skal vel bruges til DVD drevet. Så er der ikke plads til en harddisk-cooler - eller??? Elastikkerne kræver vel også en 5.25"...

Ja, det kan godt bliver et problem at få plads. 5.25" pladsen bliver brugt til DVD drevet ellers skal man lægge harddisken ved siden af, men der er heller ikke meget plads.  

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 08:41

Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Hmm... Det er vist ikke alle deres modeller som er støjsvage. 5 personer er fuldt tilfredse mens 2 siger den larmer meget...??? Dvs. der er 71.4% chance for at man får en lydløs model

Som jeg ser det, så er det to for mange....eller skal jeg sige tre

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 08:55

Er der nogen som kan anbefale en harddisk som er lydløs? Det skal være en SATAII harddisk.

Måske kan du få lidt 'inspiration' hos SilentPCreviews artikel om lavt støjende harddiske's som anbefales?

Hilsen

Med god hilsen

John
Til top
henning.j Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2005
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 20:43

Hej

Nu har jeg så købt en 2,5"-disk. Men ak, der er et andet stik på. Er der nogen der har en idé om hvor man kan købe en adapter?

Henning

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 01:25

2,5"  diske er dyre, langsomme og efter min menig unødvendige i alt andet end bærbare PC'er, så med mindre du har et specifikt behov, så returner den hvis du kan.

Hvis du hænger på den så kontakt Zitech, de har sikkert et konverteringsstik

Redigeret af MCenterFreak
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 17:29

Det er også den harddisk jeg havde købt. Kan du ikke også høre, når harddisken arbejder (når harddisken ikke er monteret i HDD cooleren)?

Her er bedømmelserne fra edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?id=142099&Bedom=t rue&Page=1

Det er ikke alle som synes, at harddisken er lydløs! 

Hvor meget hjælper HDD cooleren med at nedbringe lyden fra harddisken? 

Undskyld det sene svar... har været ude at rejse

Jeg ved faktisk ikke hvor meget cooleren hjælper på støjen (monterede den direkte der i), men jeg tror ikke det er vildt revolutionerende. Så jeg vil skyde på at disken er støjsvag i sig selv.

Min disk sidder i mit 100% passivt kølede media center og det som jeg synes larmer mest der i er små boblen fra mine heatpipes.  Jeg kan da godt høre disken, hvis jeg stikker øret helt ned til kabinettet, men hvis jeg går rundt inde i stuen, hvor media centeret står, kan jeg ikke høre noget som helst larm derfra. (selv med slukket fjernsyn.)

Så mit gæt er at du har fået en "defekt" disk, men det er da altid en god idé med en HDD cooler... hvis du ønsker endnu mere "stealth"

-Morten

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 15:48

Jeg tror også at Sumsung harddisken var defekt. Jeg har købt en ny harddisk som er en Maxtor 300GB DiamondMax 10 SATA-II

Harddisken er langt bedre end den fra Sumsung, men den giver dog lidt resonans i kabinettet. 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu