recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs HTPC der kan kører XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydløs HTPC der kan kører XBMC

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

PS. Min ene RPI får strøm fra mit 32" soveværelses tv (billig samsung lcd)

Kan du styre den med CEC?
Ikke i soveværelset. Men i stuen kan jeg. Jeg synes dog at CEC er lidt laggy (kører med Panasonic ST50) så jeg bruger IR i stedet. Her kan jeg også bedre styre knap-konfigurationen.

Husk at til CEC skal dit HDMI kabel understøtte 1.4


Kan det være dit TV?

Jeg syntes mit reagere omgående, og det fungere super godt.

Men Remote på Iphone virker selvfølgelig også, så den bruger jeg også.

Ja, det er en begrænsning i TV'et. Sjovt nok melder XBMC at der er tilsluttet en CEC enhed. Jeg gider ikke rode med det da min $1 IR modtager fungerer perfekt. Min RPI sidder på bagsiden af tv'et og signalet kan nå frem.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:



Jeg kan godt teste de lydfiler du nævner, hvis det er.. Men det bliver først i weekenden.


Super at du gider. Clap


Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:


RPI selv forstår, som sådan, ingen formater overhovedet, det hele afhænger af hvilket OS du smider på og hvilke codecs du installere sammen med dit OS. Så hvis du installere f.eks. xebian (en "XMBC udgave af Debian(Linux)), som er det mange bruger, så tror jeg du er dækket ind af alle de formater du kan kaste efter det.




Okay Smile

Har gennem længere tid overvejet prøve en af, bare til leg. Den skulle nemlig som sådan ikke bruges til film, men som musik streamer løsning til mit libary i køkken og badeværelse med en aktiv højtaler.

Er godt klar over der findes andre løsninger. Big smile Men hvis jeg kunne holde det hele i xbmc, så ville det klart være vejen frem herhjemme, da fruen og børnene også har taget xbmc til sig. LOL


Redigeret af JordanDK - 14-September-2012 kl. 09:19
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

Jeg har en Apple TV2, der kan opfylde all de krav du indledningsvist nævner. Jeg afspiller 720p og 1080p MKV-filer fra min Synology NAS, og så er den lille og helt lydløs. Happy hunting. 

Jeg formoder du snakker noget jailbreak med xbmc, for uden jailbreak snakker den da ikke ret meget med en nas? Jeg synes xbmc på en atv2 kører forrygende ringe, min crasher ihvertfald jævnligt ud til apple's hovedmenu, andre gange får jeg lyd og intet billede, specielt hvis jeg forsøger at afspille tvprogrammer optaget i hd.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

Jeg har en Apple TV2, der kan opfylde all de krav du indledningsvist nævner. Jeg afspiller 720p og 1080p MKV-filer fra min Synology NAS, og så er den lille og helt lydløs. Happy hunting. 

Jeg formoder du snakker noget jailbreak med xbmc, for uden jailbreak snakker den da ikke ret meget med en nas? Jeg synes xbmc på en atv2 kører forrygende ringe, min crasher ihvertfald jævnligt ud til apple's hovedmenu, andre gange får jeg lyd og intet billede, specielt hvis jeg forsøger at afspille tvprogrammer optaget i hd.


Jeg er helt enig.

Min kørte også af helvedes til på XBMC. Desuden syntes jeg tit film hakkede :( :(

Raspberry PI kører IMO langt bedre også er den langt billigere.


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

 andre gange får jeg lyd og intet billede, specielt hvis jeg forsøger at afspille tvprogrammer optaget i hd.
Kender jeg godt på min ATV2 med optagelser fra TV3+, Kanal5, 6'ern lavet via eyeTV.
Med hensyn til Raspery Pi skal man også lige være opmærksom på at den også kun er optimeret til MKV (H264 1080P), de har ikke betalt licens til ISO/MPEG2 m.m. Det er en "håndværker tilbud" - ikke en færdig løsning.

PS kan se at man selv kan købe en individuel licens til MPEG2 - se her http://raspberrypi.dk/


Redigeret af kim.t - 14-September-2012 kl. 10:21
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

Jeg har en Apple TV2, der kan opfylde all de krav du indledningsvist nævner. Jeg afspiller 720p og 1080p MKV-filer fra min Synology NAS, og så er den lille og helt lydløs. Happy hunting. 

Jeg formoder du snakker noget jailbreak med xbmc, for uden jailbreak snakker den da ikke ret meget med en nas? Jeg synes xbmc på en atv2 kører forrygende ringe, min crasher ihvertfald jævnligt ud til apple's hovedmenu, andre gange får jeg lyd og intet billede, specielt hvis jeg forsøger at afspille tvprogrammer optaget i hd.

ATV2 XBMC crash skyldes ofte at man ikke har disabled airplay in IOS. Jeg har kørt med 3 ATV2'ere uden problemer. 

Men ja, nogle video filer hakker uanset hvad på ATV2. Det problem har jeg ikke på mine Raspberry's.
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:20
Kan Raspberry PI sættes op til at spille egen-optagede .TS filer i 720P, feks DR1 HD? Det er min eneste anke med ATV2 og XBMC, hvor det hakker ekstremt meget.

EDIT: Hmm XBMC er kun i alpha dertil, så det er vist ikke en farbar vej for mig.


Redigeret af DjonDjoe - 14-September-2012 kl. 12:25
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Kan Raspberry PI sættes op til at spille egen-optagede .TS filer i 720P, feks DR1 HD? Det er min eneste anke med ATV2 og XBMC, hvor det hakker ekstremt meget.

EDIT: Hmm XBMC er kun i alpha dertil, så det er vist ikke en farbar vej for mig.
 
Min kan, det fungere fint.
 
Optager selv alle mine ting via HD Homerun..
Til top
wideover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wideover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:40
.ts virker også her. Optager med 4therecord og hdhomerun som tunere. Jeg har endnu ikke oplevet noget raspberry ikke vil afspille. Mangler lige at kunne afspille dvd og bluray direkte fra skiverne, men det skulle vist være på trapperne.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:



EDIT: Hmm XBMC er kun i alpha dertil, så det er vist ikke en farbar vej for mig.


Hvad er XBMC til ATV2 så i?

Det kører IMO langt ringere end til RPI.

Faktisk har jeg ingen crash oplevet med RPI.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 13:56
Generelt spørgsmål: 

Er der noget Raspberry Pi kan - som de Android-baserede MK802-sticks ikke kan?

vh
Lars



Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 23:03
Indspireret af tråden, og helt grøn, har jeg lige bestilt en raspberry pi.

Har lige et par neewbie spørgsmål, som jeg håber det er i orden at jeg stiller her :
Som jeg lige læser det, på det link der er postet (faq) skal den boote op vha. Et sd card. Jeg ønsker at bruge den til xbmc, er der en guide på nettet som beskriver trin for trin, hvordan jeg får den til det, og hvordan jeg ligger det over på sd kortet. Endelig, hvor stort skal sd kortet være til xbmc ?
Hvis jeg bruger en usb harddisk med ekstern strømforsygning, vil den så kunne føde RBI'en ? Det er model B jeg har bestilt.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu