|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() Sendt: 02-April-2010 kl. 15:37 |
Skal bruge en 100% lydløs NAS-Server, da den skal stå samme med anlæg og føde en Apple MacMini, derfor skal den værre lydløs, men finde en sådan
![]() |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Passivt kølet
http://www.dustinhome.dk/pd_5010275297.aspx Men diskene vil altid "støje" med mindre det er en SSD - men så bliver løsningen en del dyrere, og du får ikke så meget plads. |
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hvis du kan nøjes med meget stille kan jeg anbefale Qnap TS119 turbo med WD ABYS diske, de fås deværre kun op til 750 GB men det er uhyre stille hos mig, ellers kan man placere en NAS i en skuffe der står min sammen med routeren så man slipper for lysshowet i stuen
![]() |
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
kan du ikke trække en ethernet ledning mellem din macmini også nas så du kan putte den lidt mere væk... en højtydende nas med mange diske i kræver noget køling... ellers sæt den i et skab og beklæd indersiden af skabet med lydabsorberende materiale ala ikalon http://www.norisolshop.dk/Norisol/ShowDocument.aspx?DocID=38 (pdf), det skal nok tage støjen tilpas meget.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Er ikke meget for at smide en NAS-Server i en skuffe, de skal vel havde lidt luft, ikke ![]() |
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Jeg har lavet 3 stk. ø70-80mm huller på bagsiden af min skuffe og så kan man jo lette en cm på fronten så kommer der naturligt flow hvis der er varmt i skuffen, huller er jo naturlige til kablerne.
Men ellers som rhsin siger sæt den i et skab, jeg har bare kun skuffer at placere den i.
|
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ellers er de nye diske med 5400rpm (har jo i virkeligheden ikke brug for ret meget mere når den bare skal hive data ud til netværket) i dag meget støjsvage - men jo flere af dem du har brug for jo mere akkumulerer støjen selvfølgelig. men ellers som de andre - brug en skuffe/skab til den. Det er noget af en omgang selv at rippe en nas for blæsere og bevægelige dele og så finde mindre støjende udgaver - alt efter hvor stor NAS'en skal være.
Er det bare en NAS med 1 disk så kan du dog sagtens snuppe en af de langsomt løbende diske og så have den stående ved siden af. Det er nu ikke så slemt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |