|
Lyd-setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
martineren ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Sted: danmark Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2016 kl. 17:08 |
Hej allesammen
Jeg har netop købt mig et par udmærkede højttalere. Hertil vil jeg købe en forstærker. Tanken er at jeg vil tilkoble forstærker en Chromecast audio og så høre musik via Spotify eller Tidal. Samtidig ser jeg tv via en Chromecast som sidder i fjernsynets hdmi port. Jeg vil gerne forbinde mit tv til forstærker. Jeg har læst at lydkvalitet er bedst hvis man bruger optisk kabel til chromecast audio. Hvordan skal jeg koble tv til forstærkeren for bedst mulig lyd her? Tvet har ingen digital udgang. Og stiller mit tænkte setup nogle krav til den forstærker jeg skal købe? Mvh Martin |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis ikke der er en Toslink Out på TVet, så er der jo kun Analog mulighed, enten via Scart, hvis det virker på andet end når det er via Tuner, ellers er det via Headset Out. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Hvad med at købe en surround receiver med HDMI pass through og så komme din CC bag i den?
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |