|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() Sendt: 15-Maj-2010 kl. 00:14 |
Hej.
Prøver lige på dét her forum også... Jeg regner med at et forestående køb af fladskærm, også vil medføre flad lyd, hvorfor jeg vil bruge min udemærkede centerht til at gengive lyden. Problemet er så, at jeg også nogengange skal bruge lyden fra min receiver, og skal så bruge en omskifter, så lyden helst automatisk skulle skifte fra tv-out til receiver-preout. Jeg ville bruge et skifterelæ, så når kun tv er tændt, så tænder effektblokken til centerht også, men når SS-reciever tænder vil dennes 12volt trigger slå signalrelæet og skifte signalet fra tvet, så lyden istedet bliver fødes fra receiveren. Dvs. at recieveren skal overtrumfe tv'et, så at sige. Skal jeg skifte både signal og stel, eller hur? Det er mest for at undgå knald og brag i ht. jeg spørger. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83107&KW=PHN2 Se evt. ovennnævnte link. ![]() ![]() ![]() mvh. Per. |
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Lad stel være forbundet hele tiden.
Hvis det så stadig "brager" ved skift, kan du prøve at sætte en modstand (100KOhm) mellem signal og stel hhv. på forstærker-ind, reciever-ud og tv-ud (dvs. 6 stk modstande)
PS kan du skrue op/ned for lyden på tv'ets udgang Redigeret af michael9000 - 15-Maj-2010 kl. 01:26 |
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
Mht. at skrue op; måske. Regner med måske at bruge hovedtlf. ud, kommer an på model.
mvh. Per. EDit: hvordan bliver det til 6 modstande? skal jeg have modstande i hver ende af kablerne? Ellers er det vel kun 3? Redigeret af PHN2 - 15-Maj-2010 kl. 03:57 |
|
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Ahh, stereo-tv -> mono center-ht (havde forstået det som om at du ville bruge stereo-ht til tv) - så er det jo en anden samling. Nemmere af forklare med en (udviddet) tegning:
![]() Hvis du bruger hovedtelefonudgangen på tv'et, kan modstande på 47K sænkes til 10K, afhængigt af indgangsimpedansen på forstærkeren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kanon. Tak for superhjælp.
mvh. Per. Edit: kan man normalt ikke vælge at lyden kun skal være i mono, via hovedtlf-udgang på tv? Redigeret af PHN2 - 17-Maj-2010 kl. 14:05 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var så lidt.
Det skal du nok ikke regne med mono på et moderne tv |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |