|
Lydstyring til aktive højtalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2016 kl. 20:33 |
Jeg et fjernsyn hvor højtalerene ikke er så gode. Så jeg vil gerne have bedre lyd. Jeg har nogle aktive højtalere, men når jeg sætter dem til fjernsynes, kan jeg ikke skrue op og ned. Findes der en boks, jeg kan sætte imellem, højtalerene og fjernsynet, så jeg via en fjernbetj. kan skure op og ned.
Jeg bruger L - R udtag på fjernsynet, da hovedetelefonporten nok er stået af. Den holdt pludselig op med at virke. På forhånd tak for indput.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du du nævnte hvilket tv du har, kunne det jo være at der kunne gives nogle gode råd.....
Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Juli-2016 kl. 09:50 |
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Det er et ældre Philips TV. 40" med ambilight. Jeg ved desværre ikke hvad modelnummer det har. Det synes ikke at stå bag på, som man måske kunne forvente.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Ja, så er det svært. Der kunne jo have været en digital udgang og noget med hdmi control.....
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
ja den box hedder en reciever, som er det mest praktiske man kan anskaffe sig, og bruge som hjertet i hele opsætningen, og styre alle kilder og højtttalere her fra ![]() |
|
![]() |
|
Det har jeg også tænkt på. Det virker bare som en voldsom løsning, da jeg bare har brug for at styre volumen. Men måske det er den eneste løsning. Har tænkt på om en DAC kan gøre tricket
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En brugt reciever koster mindre end en DAC med fj.btj. , og kan fåes ret små/lave, så den kan gemmes væk.
Redigeret af Kampus - 16-Juli-2016 kl. 20:06 |
|
![]() |
|
Ok, så bliver det løsningen. Kan den justere lyden på udgangen til de aktive højtalere. D.v.s. hovedtelefon udgangen.
|
|
![]() |
|
Hovedtlf udgang? Er der ikke linie udgang på det gamle TV? Som forbindes til reciever med et phonokabel med røde og hvide stik.
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Man kan vel stadig ikke justere volumen med TV-fjernbetjeningen, når der inkluderes en receiver??? Det bliver vel blot to stk fjernbetjeninger?
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Det klares let med en billig Logitech Harmony fj.btj. Ellers klares det normalt med ens fabrikat af TV og reciever, eller nyere enheder med Audio Return Channel (ARC) |
|
![]() |
|
Line udgang fra tv til forstærker og derfra videre til aktive højtalere via hovedtelefon udgang. Husk at det er aktive studie højtalere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |