recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydstyring til aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydstyring til aktive højtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydstyring til aktive højtalere
    Sendt: 15-Juli-2016 kl. 20:33
Jeg et fjernsyn hvor højtalerene ikke er så gode. Så jeg vil gerne have bedre lyd. Jeg har nogle aktive højtalere, men når jeg sætter dem til fjernsynes, kan jeg ikke skrue op og ned. Findes der en boks, jeg kan sætte imellem, højtalerene og fjernsynet, så jeg via en fjernbetj. kan skure op og ned.

Jeg bruger L - R udtag på fjernsynet, da hovedetelefonporten nok er stået af. Den holdt pludselig op med at virke.

På forhånd tak for indput.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:50
Hvis du du nævnte hvilket tv du har, kunne det jo være at der kunne gives nogle gode råd.....

Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-Juli-2016 kl. 09:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 10:27
Det er et ældre Philips TV. 40" med ambilight. Jeg ved desværre ikke hvad modelnummer det har. Det synes ikke at stå bag på, som man måske kunne forvente.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 19:22
Ja, så er det svært. Der kunne jo have været en digital udgang og noget med hdmi control.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Jeg et fjernsyn hvor højtalerene ikke er så gode. Så jeg vil gerne have bedre lyd. Jeg har nogle aktive højtalere, men når jeg sætter dem til fjernsynes, kan jeg ikke skrue op og ned. >>>Findes der en boks, jeg kan sætte imellem<<<, højtalerene og fjernsynet, så jeg via en fjernbetj. kan skure op og ned.

Jeg bruger L - R udtag på fjernsynet, da hovedetelefonporten nok er stået af. Den holdt pludselig op med at virke.

På forhånd tak for indput.

ja den box hedder en reciever, som er det mest praktiske man kan anskaffe sig, og bruge som hjertet i hele opsætningen, og styre alle kilder og højtttalere her fra
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 19:58
Det har jeg også tænkt på. Det virker bare som en voldsom løsning, da jeg bare har brug for at styre volumen. Men måske det er den eneste løsning. Har tænkt på om en DAC kan gøre tricket
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:05
En brugt reciever koster mindre end en DAC med fj.btj. , og kan fåes ret små/lave, så den kan gemmes væk.

Redigeret af Kampus - 16-Juli-2016 kl. 20:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:12
Ok, så bliver det løsningen. Kan den justere lyden på udgangen til de aktive højtalere. D.v.s. hovedtelefon udgangen.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:24
Hovedtlf udgang? Er der ikke linie udgang på det gamle TV? Som forbindes til reciever med et phonokabel med røde og hvide stik.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:28
Man kan vel stadig ikke justere volumen med TV-fjernbetjeningen, når der inkluderes en receiver??? Det bliver vel blot to stk fjernbetjeninger?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Man kan vel stadig ikke justere volumen med TV-fjernbetjeningen, når der inkluderes en receiver??? Det bliver vel blot to stk fjernbetjeninger?

Det klares let med en billig Logitech Harmony fj.btj. Ellers klares det normalt med ens fabrikat af TV og reciever, eller nyere enheder med Audio Return Channel (ARC)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:49
Line udgang fra tv til forstærker og derfra videre til aktive højtalere via hovedtelefon udgang. Husk at det er aktive studie højtalere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu