|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|||
Yep AV har ret her, så man kan både det du siger , plus bare bruge analogue-type SPL til at justere lyd nivå uden at blive for teknisk radioshack er nok, den conecter du via line in til din pc - bærbar, og bruger line out til din resiver og bruger et af diverse eq programer Ex. Room Eq Wizard (som er gratis) den sweeper frekvenserne og kommer med den målingtype du nu har valgt.. Redigeret af henrik-t - 14-Januar-2009 kl. 22:19 |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|||
http://www.nti-audio.com/Home/Products/Minstruments/Minirato rMR2/tabid/118/Default.aspx Tilføjet, så skal man have den stor model ved xlr indgang. Redigeret af SVP03 - 14-Januar-2009 kl. 22:40 |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
Frenzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|||
Ja hvor meget skal man så ofre?! Det fedeste ville nok være at låne eller leje
udstyr for en dag. Det kan også være man kender en, som kender en, der har det nødvendige udstyr... Kalibrering er jo en engangs ting, indtil konen har ommøbleret ![]() ![]() |
||||
Det kan godt være jeg er dum, men jeg er ikke idiot!!
|
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||
Kan vi blive enige om at hvis du vil lave så avancerede målinger og justeringer som du lægger op til, så skal der en meget væsentlig yderligere komponent til end udstyret: Know-how? Og at leje-konceptet dermed ikke er særligt anvendeligt for en almindelig bruger? Jeg respekterer din entusiasme, men jeg synes det er lidt malplaceret rådgivning at give en almindelig slutbruger der bare savner en lydmåler til at justere niveauerne på sin surroundreceiver. |
||||
![]() |
||||
Frenzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|||
Know-how. Det er jeg helt enig med dig i! Malplaceret rådgivning? Den kan nok diskuteres.... Hele leje/låne/kender-en-som-kender-en- konceptet var egentlig tænkt som et svar på trådstarters egentlige behov. Altså en lydtryksmåler. Men det kan selvfølgelig godt have været misforstået. Men én ting nægter jeg at lade gå hen: Lydtryksmåleren skal være digital. Den står ikke til diskusion, uanset hvor meget i end gerne vil! ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|||
Kunne i så ikke lige se om i kan finde et digitalt med et større frekvensområde til under 2 tkr. Hvad mener i om de 2 jeg har fundet ? Men da de fleste jeg har faldt over i prisklassen har samme data, er det så ikke samme mic og print, skulle man tro. |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|||
Hvis en med en komplet didekeret Hjemmebio til mange mange 1000kr kan nøjes med et radioshack meter , tror du så ikke osse du kan nøjes med et "tænkte bare", koster ca 300kr via denne hjemme side :
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/rssplmeter.htm Så kan du bruge de sidste 1700,- til at opgradere et eller andet hvor pengene virkeligt laver en opgradering ![]() Dem du linker til går fra 30 og op, er det nok..!!skal du ikke tune subben når du nu er igang Henrik Redigeret af henrik-t - 15-Januar-2009 kl. 19:33 |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
den du linker til beskriver ikke engang hvor langt den går ned, men det er nok 60-80 hz, det er derfor jeg spørger om i andre har set en der går fra 20 hz til 20 khz. Lydkalibrerings bd med hd lydspor findes åbenbart ikke endnu. Min Velo spl 1200r kalibrerer selv og det kunne være godt at kontrollere den, desuden har jeg aldrig stolet på auto justering i receiver. Redigeret af SVP03 - 15-Januar-2009 kl. 20:27 |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
@SVP03: Af de 2 du linker til, ville jeg vælge den billige Monacor. Den er ikke bedre, eller
dårligere, bare billigere. Det skal dog siges, da den kun går op til 8kHz vil den nok ikke være så præcis endda. At den så går ned til ca. 30 Hz har ikke sindssyg stor betydning (ups, nu startede jeg vist en lille krig), da de fleste anlæg ikke yder så godt dernede (Selvom de har specs der siger andet.). Det er jo enorme mængder luft der skal flyttes. @henrik-t: Det er ikke for sjov jeg siger digital readout. Det er fordi at VU metre ikke er hurtige nok, og derfor har en fejl margin på op til 3-4 dB. Og det er altså MEGET! Mulige metre: 1:Denne her Samme specs som de 2 andre, bare en del billigere. 2:Denne her En mere avanceret en hvis du gerne vil lære lidt mere om lyd, hvordan det reagerer, samt hvordan det "ser ud". Plus en masse fede funktioner. Edit: Vær ikke nervøs for at handle med Thomann, de er super tjekkede. Redigeret af Frenzy - 15-Januar-2009 kl. 20:44 |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tak for det, jeg tjekker lige det ud, men det ser ud til at den sidste er lige det vi søger. Så mangler kun er seriøs bd audio test. |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
|||
Hej Steen Hvis du bor i eller omkring Århus så har jeg en lydtryksmåler som du gerne må låne. (det er den som Tape Connection forhandler) det er en med Vu-meter. Hilsen Henning |
||||
Ning
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
nu ved jeg ikke hvor langt den går ned, men da det er en subwoofer firma der sælger denne, tror du så ikke den er mere en nok..!? alsår går langt nok ned... |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |