|
Lydudfald i setup (HTPC + AVR + LED TV) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dkashes ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2013 kl. 18:50 |
Hej,
Jeg er ved at blive skør og har nu hårdt brug for hjælp :D Jeg har købt en Pioneer VSX-527 AV Reciever. Den står i midten af mit setup, mellem en Zotac Zbox VD01 (HTPC) og et Samsung UE-46F5005 LED TV. Når jeg afspiller musik eller film oplever jeg huller i lyden fast hvert 1 minut og 28 sekunder - man kan stille et ur efter det, der går præcis den tid mellem hvert udfald. Udfaldet varer 1 sekund og så vender lyden helt normalt tilbage igen. Skærmbilledet forbliver. Jeg har forsøgt alt muligt: 1. Udskiftet begge HDMI kabler med helt nye kabler (1.4a) - Ingen nytte! 2. Købt en HDMI splitter og sat den imellem både TV og AVR OG mellem HTPC og AVR - Ingen nytte! 3. Slukket / Tændt for HDMI control på recieveren (og ARC funktionen) - Ingen nytte! 4. Slukket for TV-lyden i TV'ets menu OG på forstærkeren, så AL lyd skulle dirigeres til AVR - Nada! 5. Revet mig i håret og ringet til samtlige support hotlines i verden der måske kunne hjælpe, sagen er bare at de sjældent ved en skid om deres egne produkter. (Host... host... Pioneer og Samsung support Danmark) Det eneste jeg endnu ikke har forsøgt (føler jeg) er at henvende mig til nogle online Kloge-Åger, så det gør jeg nu :D Nogen der har en ide om hva ind i pokker fucker det er jeg oplever her og eventuelt hvordan jeg udbedrer problemet. Selvfølgelig helst bare med indstillinger... Alle svar vil være tungt værdsat! Mvh. dkashes |
|
Zotac Zbox VD01
Pioneer VSX-527-K Samsung UE-46F5005 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at forbinde PC og TV direkte med hinanden?
Mit bud er at at din PC og din forstærker ikke kan lide hinanden, prøv at lån en DVD/BR afspiller et sted, så du kan prøve at bruge en anden kilde end din PC. Klaus |
|
![]() |
|
dkashes ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 30 |
Hej Klaus
Ja, det fungerer fint når PC'en er direkte forbundet til TV'et - ligesom en DVD eller BR afspiller også fungerer fint direkte til TV'et, så der er ingen tvivl - det er TV / AVR som sammen ikke vil håndtere det der hedder et HDMI handshake ordentligt sammen. MEN der skulle dog være råd for udbedring ved samtlige sammensætninger har jeg ladet mig fortælle... Noget med EDID der skal implementeres i min monitor driver-fil, - jeg kan læse mig til det er sådan noget, men ikke en skid om hvordan man reelt gør det! :( :( |
|
Zotac Zbox VD01
|
![]() |
|
Ingen med erfaring i at redigere i driverfiler? :) (EDID + Moninfo etc.)
|
|
Zotac Zbox VD01
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |