recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydudfald ved brug af digital in/out
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydudfald ved brug af digital in/out

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ALCH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 16:48
Mit problem er faktisk fra min DVD afspiller ikke fra min optager eller satelitmodtager. Har haft den med ind til forhandleren og der er der ikke noget i vejen. Så da jeg så denne tråd ville jeg lige følge lidt med og se om der kunne komme en løsning. Og mærkeligt nok er det kun ved Dolby 5.1 film ikke DTS, underligt.

Redigeret af ALCH
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 17:37

Hej igen,

Til Maggerholm: Hvis billedet også falder ud, kan det være Stofa, er det kun lyden er det næppe tilfældet.

Mere bredt om udfald: Der er nogle bits, der forstyrres, okay? På en kilde med lav bitrate går det ret galt: Eksempel: En billig brændt DVD med 6 timer på. En fejl i disken, en finger eller ridse kan "vælte hele læsset" = give udfald og få laseren på afveje i mange sekunder! Er der tale om en god skive med 2 timer på, er den ikke så udsat.

Samme med DTS versus DD. DTS har højere bitrate. Ikke 3x, men højere.

Om strøm: Der kan det hjælpe at placere forstærker og TV tættest muligt (elektrisk set) på kontakten og sætte de mindre forslugne apparater på senere i stikdåser eller senere i en serie af forlængerledninger. Det giver mere stabilt stel uden så meget snavs kørende i stel/coax-skærme mellem apparaterne. Hjælper det ikke på udfald, kan det hjælpe på lyden.

Men så ren og stabil netstrøm og netspænding som muligt vil altid hjælpe. Mange er sikre på, at deres anlæg lyder bedst om natten, hvor el-forbruget generelt er lavt og sinus'en på nettet er pænere.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ALCH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 12:18
Så lige at der også var en tråd her med mulige løsninger

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29524&PN=1
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 13:20

Der kan man bare se, en bruger, Spencer, skriver i tråden:
Danmark er lidt specielt med vores el-net uden jord

Og jeg selv skrev i denne her tråd:
I Danmark er vi lidt specielle: Vi kører generelt ikke med jord, og det tror jeg giver os flere problemer med støj, udfald og indstråling selvom vi har CE-mærkede apparater og styr på forbindelserne.

 

Spøjst! Men der er jo nok noget om snakken... 

 

Den med køleskabet er en klassiker.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ALCH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 13:33
Ja og nu er det jo vinter så måske skulle man prøve at smide køleskabet ud
og have madvarerne i et hul i jorden :)

Men helt seriøst så kunne det være jeg skulle se alle mine kabler efter og så
skifte de gamle billige standardkabler ud. der er godt nok mange forskellige
kabler :)

Redigeret af ALCH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu