|
Lydudgang på Samsung |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
numzie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2016 Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:20 |
||
Hej
Jeg har et Samsung LE46C650 som desværre ikke har BT. Jeg har anskaffet mig en konverterdims, som kan sende BT-lyd ud til trådløse høretelefoner - men når jeg bruger hovedtelefonstikket på fjernsynet, så får jeg kun monolyd i venstre øre. Dimsen har et minijackstik, så det gi'r måske god mening. Jeg kan godt se, at der findes en del konvertere, der kan lave minjack om til noget phone, men mit problem er, at jeg ikke kan finde brugbare lydudgange på mit TV - kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model? Godt nok er den 8-10 år gammel men stadigvæk :)
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
OK - bare lige for at sikre mig det her. du spørger: kan det virkelig passe, at jeg ikke kan finde to phono-udgange på min model?
uden at kigge bag på tv'et selv???? Hvad er sandsynligheden for at folk herinde har en sådan model, og at folk så derfor skulle lede efter en manual online, som du ligeså godt selv kan lede efter? (eller kigge bag på tv'et, så har du jo syn for sagen.) Du skriver intet om adapteren du har købt eller noget som helst andet. - før vi har alle fakta på bordet, så er det virkelig svært at forsøge at hjælpe. Et minijack stik kan sagtens levere stereo (det gør det jo i samtlige mobiler som har et minijack stik, men da vi ikke ved hvad det er fo en adapter kan vi jo ikke sige noget) så fejlen ligger nok nærmere i BT-adapteren eller det stik du har anvendt, eller en fejl 40.
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19644 |
||
Første sted at starte er i brugsanvisningen til dit tv - hvad står der der? Klaus |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5322 |
||
-> Ser ikke ud til at have phono out. Men på nogle TV kan man trække audio out fra SCART stik, ved ikke lige om det gælder for denne model. |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5322 |
||
Link?
|
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
numzie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2016 Status: Offline Point: 36 |
||
Tak for svarene.
Jeg beklager, at jeg ikke fik skrevet, at jeg selvfølgelig først havde inspiceret både mit TV samt manualen - uden at blive klogere, hvilket var grunden til at jeg skrev herinde. Min konverter er denne: Jeg undersøgte ikke godt nok i starten, hvad den egentlig understøttede, men det ser ud til, at den kræver to phono-udgange fra TV'et for at kunne levere i stereo, så jeg må undvære BT-lyd fra fjernsynet (eller købe et nyt fjernsyn...). Min soundbar har kun BT ind, så den dur heller ikke.
|
|||
![]() |
|||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
||
Som det allerede er skrevet prøv lige med et par høretelefoner i TVet og med den BT dims i en telefon så kan du finde ud af hvor fejlen ligger.
Minijack er stereo så det er ikke der problemet er.
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
Hvorfor ikke bare bruge den optiske port i stedet? https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/tilbehoer-til-hoejtalere-og-lyd/kabler-og-tilslutning/tech-link-35mm-toslink-optisk-kabel-2m/p-203395/
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19644 |
||
Om man bruger to phonostik, eller et stereo minijack stik er et fedt. Begge kan overføre stereosignal. Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Jeg prøver hovedtelefoner i TV'et når jeg kommer hjem - og får kablet BT-dimsen til telefonen og finder ud af, hvad jeg så hører i hovedtelefonerne.
Optisk er en mulighed - men pt. er den optiske port i brug til soundbaren, og jeg ville gerne undgå at skulle skifte kabler rundt hver gang. Burde BT-dimsen kunne levere stereo i minijack-minijack? Gik bare ud fra at det kunne den ikke, når det var fra et TV, da manualen netop viser, at man skal bruge 2 x phono.
|
|||
![]() |
|||
warcaos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
||
Du burde uden problemer kunne koble den på jackstikket til høretelefoner.
Men, nogle tv slår de andre lydudgange fra ved isættelse af et jackstik lige netop der, så det skal du være obs på. Om ikke andet, slår det i hvert fald den indbyggede højttaler fra. Mener ikke det burde påvirke den optiske udgang til din soundbar, men man ved aldrig.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |