recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lykkedes: VLan med Netgear Prosafe Plus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lykkedes: VLan med Netgear Prosafe Plus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lykkedes: VLan med Netgear Prosafe Plus
    Sendt: 16-September-2012 kl. 17:11
Hej allesammen

Jeg skal trække et netkabel mere fra loftet og ned i min stue. Der er dog desværre ikke plads i det rør jeg idag har trukket mit netkabel(Sammen med antennekablet). Derfor er jeg begyndt at tænke på, om det er muligt at trække 2 nye lysledere. Spørgsmålet er så hvilken man skal trække. Skal det være SC, LC eller ST, singlemode eller multimode. Hvor kan de evt købes??

Det jeg har kigget på er en mediekonverter til/fra fiber til 10/100/1000 mBit kabel, men spørgsmålet er igen. Hvad skal man vælge??

Alle ideer er velkomne

Håber der kommer nogle gode input

Thomas


Redigeret af Thomas K - 27-September-2012 kl. 20:32
---------------------

Thomas K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 17:18
IDE: VLAN.
 
BS
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 18:28
Kan man godt blande 2 forskellige netværk i et kabel, selvom de skal være adskilt, så det på ingen måde er muligt at komme fra det ene netværk til andet??

Kan nedenstående lade sig gøre, igennem samme kabel, uden at man kan tilgå det ene net fra det andet:

Stofanet - Switch 1 - Vlan1 - Switch 2 - Zaptor
Hjemmenet - Switch 2 - Vlan 2 - Switch 2 - HTPC

---------------------

Thomas K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 18:39
Ja.
 
For at komme fra VLAN 1 til VLAN2 skal der en router imellem (eller en lag3 switch)
 
BS
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 19:29
Bare lige så jeg er sikker. Kan nedenstående lade sig gøre:


Hvis det kan lade sig gøre, har du et forslag til 2 switches, til hjemmebrug der kan løse opgaven? 




Redigeret af Thomas K - 16-September-2012 kl. 19:41
---------------------

Thomas K
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 19:57
Du kan også bruge en splitter, det bevirker du kan køre to "kabler" i et kabel. Dog kun op til 100 mb. Jeg gør selv det samme netop pga. Zaptorens krav om eget net.
Det hedder en RJ45 splitter og koster ikke ret meget.
Med venlig hilsen Lars
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Bare lige så jeg er sikker. Kan nedenstående lade sig gøre:


Hvis det kan lade sig gøre, har du et forslag til 2 switches, til hjemmebrug der kan løse opgaven? 



Slet ingen der kan bekræfte at ovenstående kan lade sig gøre med den nævnte switch?


---------------------

Thomas K
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 19:37
Det er formentlig så ny en switch at ingen af os har haft den i hånden, og så udsteder man jo ikke garantier. På den ene side står der ikke at den understøtter 802.1Q (som er den officielle VLAN spec), men deres eksempel på hjemmesiden viser jo på den anden side, at det skulle kunne lade sig gøre. De billigste switche jeg kendte med VLAN og hele molevitten (før du fandt denne) kostede ellers det dobbelte - men var så også 16 ports. Så er det bare op til dig, om du vil gøre forsøget...
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 17:41
Det gør jeg så, altså køber og tester.

---------------------

Thomas K
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:46
Så er de indkøbt og testet. Jeg har ikke den store erfaring med VLan, så jeg håber det er sat rigtigt op, men jeg kan meddele at jeg kan få forskellige IP adresser fra mine 2 forskellige routere, alt efter hvilken port jeg sætter netkablet i. Så umiddelbart virker det. Tak for forslaget med VLan.



---------------------

Thomas K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu