|
Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er konkret dét jeg mener er noget sludder, jeg kan ikke læse dine indlæg anderledes end at du mener hvide er dyrere end grå - du nævner konkret 10.000,-, hvor kommer dét tal fra?
Nu nåede jeg så at fremlægge en masse udregninger, før jeg så at du mener det er et problem... Jeg fremfører teorien, fordi den underbygger praksis. De to ting er altså ikke modstridende. Hvordan du kan kalde det "så langt fra praktik som man overhovedet kan komme", det går over min forstand. Og at jeg kender teorien, er ikke ensbetydende med at jeg ikke har nogen praktisk erfaring. Hvis du mener jeg ikke har dét, så tror jeg alligevel ikke helt du er klar over hvem "Otto fra Tape Connection" er. Og min far kan tæve din far.
Der er i det mindste ingen der er i tvivl om hvilket firma jeg repræsenterer. Når nu du fremhæver din praktiske erhvers-erfaring, så synes jeg du skylder at fortælle om du stadig er i branchen, og i givet fald hvor.
Hvor vatnisset er det lige at kyle en sten og så i samme øjeblik den rammer råbe "nej NU skal vi altså også stoppe med at slås"? |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Ja slemme mig, sådan at fremføre faktuelle oplysninger som folk kunne gå hen og blive klogere af, fyyyy slemme Otto, hen i din kurv.
|
||||
![]() |
||||
Zamenhof ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
|||
Jeg vil bare lige sige tak til alle, der har deltaget i debatten. Det er helt okay, at der går lidt religion i den. Jeg forestillede mig egentlig, at slagsmålet mellem grå og hvid var afgjort for flere år siden. Når det tydeligvis ikke er tilfældet, siger det mig også, at det ikke kan gå helt galt, uanset hvilken farve jeg vælger.
Jeg tror nu nok, at jeg tager chancen med det hvide lærred. Mest fordi jeg har læst anmeldelser, der advarer om, at 3D kræver så meget lys som muligt. Da det er min første projektor, tror jeg heller ikke, at det lidt ringere sortniveau vil genere mig så meget, som det vil genere feinschmeckerne. Og hvis det går helt galt, må jeg jo bare mørklægge bedre og male væggene. Jeg vil jo aldrig kunne klemme mere lys ud af projektoren.
|
||||
![]() |
||||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
|||
@ Otto
Tak. Det var lige netop svaret på det spørgsmål jeg ikke har stillet :-) Det ser ud til at give mening når det bliver sat op på den måde og det er klart forståeligt som det er skrevet. @ Just Curious Hvad lærreder angår bliver der generelt fremlagt så meget marketing ævl at man i den grad skal holde tungen lige i munden for at skille fup fra fakta, så jeg forstår jeg ikke at du "gør nar" når nogen rent faktisk gider forklare sammenhængen. Den understreger jo at du selv har ret i at der kan være en fordel ved et gråt lærred, når man ikke har ideelle forhold. Hvis du har lagt mærke til trådene her på recordere.dk og mange andre steder, er der ikke ret mange der fatter en bønne af hvad der er op og ned mht. lærreder. Den eneste måde det kan blive bedre er ved at få fakta eller noget der ligner, på bordet. Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at der er ret mange af dem der tidligere har skrevet at grå lærreder giver bedre kontrast, der har nogen som helst ide om hvorfor det forholder sig sådan, eller i det hele taget kender forskellen på bedre kontrast og bedre "sort". - Det er præcis derfor debatten kommer op ustandselig, og jævnligt ender i ren mudderkastning. MVH
|
||||
![]() |
||||
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 521 |
|||
Damn !! det havde du ikke lige behøvet at skrive - vel... ![]() men stort held og lykke med dit projekt og husk nu og skriv (med billeder) hvad du finder ud af ik? "jeg stikker piben lidt ind"
![]() |
||||
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
||||
![]() |
||||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|||
|
||||
![]() |
||||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|||
Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug?
Lynsvar: Hvid - no doubt. |
||||
![]() |
||||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
|||
Lynsvaret må siges, at have trukket lidt ud... :)
|
||||
![]() |
||||
wadia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
|||
Ja.... i skulle prøve at komme lidt ud, solen skinner !!
|
||||
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|||
Hvid
|
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
hvid - har selv haft et stewart firehawk ( har det stadig ) på nogle punkter er firehawken en hvid du overlegen - ansikontrast. men oplevelsen når du kigger film og ikke ser på test billeder og lign , er mere "rigtig" på en hvid dug......hvis der er mørkelagt. Firehawken er fabelagtig hvis omstændighederne har ambient belysning
|
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
|||
Grå
![]() Men ja, hvis man kan mørklægge rummet helt + har mørke vægge/loft er en hvid dug et plus. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |