recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Jeg vil give dig 100% ret i dit sidste afsnit, der er vi helt enige. jeg mener ikke jeg har hævdet at der er prisforskel på de 2 farver - men lad nu det ligge. 

Det er konkret dét jeg mener er noget sludder, jeg kan ikke læse dine indlæg anderledes end at du mener hvide er dyrere end grå - du nævner konkret 10.000,-, hvor kommer dét tal fra?

Der hvor jeg giver dig svar på tiltale, er dine evindelige teoretiske formler du altid rundhåndet strør om dig med her på forummet og selv om det ser flot og imponerende ud er det så alligevel kun "lavere end mit niveau" nemlig rent og skær teori udregnet i formler og så langt fra praktik som man overhovedet kan komme, men jeg kan udmærket godt forstå din argumentation -  

Nu nåede jeg så at fremlægge en masse udregninger, før jeg så at du mener det er et problem... Jeg fremfører teorien, fordi den underbygger praksis. De to ting er altså ikke modstridende. Hvordan du kan kalde det "så langt fra praktik som man overhovedet kan komme", det går over min forstand. Og at jeg kender teorien, er ikke ensbetydende med at jeg ikke har nogen praktisk erfaring. Hvis du mener jeg ikke har dét, så tror jeg alligevel ikke helt du er klar over hvem "Otto fra Tape Connection" er.

Og min far kan tæve din far.

tænk hvis flertallet herinde som påtænker at købe en ISF servisitering - (som først er inden for specifikationerne når projektoren hver gang har varmet op i 2 timer ) (og et dokument de kan tørre rumpe i, ved gensalg da flertallet af købere er fløjtende ligeglade med sådan en) 

- finder ud af at deres egen mavefornemmelse er god nok, og at de selv kan lave en justering de kan leve tilfredsstillende med, og så spise røde bøffer i en uge i stedet for at betale dig for ulejligheden det minder sku rimeligt meget om: "kejserens nye klæder" 

Der er i det mindste ingen der er i tvivl om hvilket firma jeg repræsenterer. Når nu du fremhæver din praktiske erhvers-erfaring, så synes jeg du skylder at fortælle om du stadig er i branchen, og i givet fald hvor.

Men men lad mig være den sidste der kaster med sten og på forhånd sige undskyld til alle jer som det mindste har følt sig truffet af min bredside. 

Hvor vatnisset er det lige at kyle en sten og så i samme øjeblik den rammer råbe "nej NU skal vi altså også  stoppe med at slås"? 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 16:12

For søren Otto du støber da også alle mine kugler med sådan en smøre "get a life" LOL LOL

Ja slemme mig, sådan at fremføre faktuelle oplysninger som folk kunne gå hen og blive klogere af, fyyyy slemme Otto, hen i din kurv.
Til top
Zamenhof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zamenhof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 16:58
Jeg vil bare lige sige tak til alle, der har deltaget i debatten. Det er helt okay, at der går lidt religion i den. Jeg forestillede mig egentlig, at slagsmålet mellem grå og hvid var afgjort for flere år siden. Når det tydeligvis ikke er tilfældet, siger det mig også, at det ikke kan gå helt galt, uanset hvilken farve jeg vælger.

Jeg tror nu nok, at jeg tager chancen med det hvide lærred. Mest fordi jeg har læst anmeldelser, der advarer om, at 3D kræver så meget lys som muligt. Da det er min første projektor, tror jeg heller ikke, at det lidt ringere sortniveau vil genere mig så meget, som det vil genere feinschmeckerne. Og hvis det går helt galt, må jeg jo bare mørklægge bedre og male væggene. Jeg vil jo aldrig kunne klemme mere lys ud af projektoren.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 17:25
@ Otto

Tak. Det var lige netop svaret på det spørgsmål jeg ikke har stillet :-) Det ser ud til at give mening når det bliver sat op på den måde og det er klart forståeligt som det er skrevet.

@ Just Curious

Hvad lærreder angår bliver der generelt fremlagt så meget marketing ævl at man i den grad skal holde tungen lige i munden for at skille fup fra fakta, så jeg forstår jeg ikke at du "gør nar" når nogen rent faktisk gider forklare sammenhængen. Den understreger jo at du selv har ret i at der kan være en fordel ved et gråt lærred, når man ikke har ideelle forhold.

Hvis du har lagt mærke til trådene her på recordere.dk og mange andre steder, er der ikke ret mange der fatter en bønne af hvad der er op og ned mht. lærreder. Den eneste måde det kan blive bedre er ved at få fakta eller noget der ligner, på bordet. Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at der er ret mange af dem der tidligere har skrevet at grå lærreder giver bedre kontrast, der har nogen som helst ide om hvorfor det forholder sig sådan, eller i det hele taget kender forskellen på bedre kontrast og bedre "sort". - Det er præcis derfor debatten kommer op ustandselig, og jævnligt ender i ren mudderkastning.

MVH
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 521
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Zamenhof Zamenhof skrev:

Jeg vil bare lige sige tak til alle, der har deltaget i debatten. Det er helt okay, at der går lidt religion i den. Jeg forestillede mig egentlig, at slagsmålet mellem grå og hvid var afgjort for flere år siden. Når det tydeligvis ikke er tilfældet, siger det mig også, at det ikke kan gå helt galt, uanset hvilken farve jeg vælger.

Jeg tror nu nok, at jeg tager chancen med det hvide lærred. Mest fordi jeg har læst anmeldelser, der advarer om, at 3D kræver så meget lys som muligt. Da det er min første projektor, tror jeg heller ikke, at det lidt ringere sortniveau vil genere mig så meget, som det vil genere feinschmeckerne. Og hvis det går helt galt, må jeg jo bare mørklægge bedre og male væggene. Jeg vil jo aldrig kunne klemme mere lys ud af projektoren.

Damn !! det havde du ikke lige behøvet at skrive - vel... Ouch
men stort held og lykke med dit projekt og husk nu og skriv (med billeder) hvad du finder ud af ik?

"jeg stikker piben lidt ind" Embarrassed
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 20:22

... alenlange udregninger og formler som er mega imponerende at se på men også rimeligt uforståeligt for lægmand og kun gør det sværere for dem at tage en rigtig beslutning. kort sagt så tror jeg alle herinde er enige om at du er en skide dygtig praktisk teoretiker. Big smile 
Efter 8 år i faget er det utroligt hvor lidt teoretisk indsigt du lader til at have i emnet.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 21:08
Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug?

Lynsvar: Hvid - no doubt.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 23:37
Lynsvaret må siges, at have trukket lidt ud... :)
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 07:32
Ja.... i skulle prøve at komme lidt ud, solen skinner !!
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 07:55
Hvid
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 11:39
hvid - har selv haft et stewart firehawk ( har det stadig ) på nogle punkter er firehawken en hvid du overlegen - ansikontrast. men oplevelsen når du kigger film og ikke ser på test billeder og lign , er mere "rigtig" på en hvid dug......hvis der er mørkelagt. Firehawken er fabelagtig hvis omstændighederne har ambient belysning
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 15:46
Grå Smile
Men jeg har også hvide lofter og lyse vægge i stuen, hvilket skriger på en optisk kontrastdug med lavere gain. Her kommer mit dnp supernova lærred virkelig til sin ret.

Men ja, hvis man kan mørklægge rummet helt + har mørke vægge/loft er en hvid dug et plus.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu