Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:08 |
nu er der vel ikke mange plasma fanboy.
men der er masser af billede nørder og det er lækkert men jeg kommer stadig ikke til at forstå nogen kan sidde i et rum fyldt med sollys og se tv. uanset teknologi.
Redigeret af xcardman - 19-Februar-2010 kl. 15:11
|
|
danji
Super bruger
Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:15 |
Jeg er nu ikke enig i at det er den eneste grund til IKKE at købe plasma. Dithering, strømforbrug og interne reflektioner i front-glass kan også være årsager til at fravælge. Men jeg er glad for mit V10 på trods.
Når man påstår at det kun er LCD folk der ser det (lysreflektion) som et problem, så er det jo oplagt at spørge om det kun er plasma folk der ikke ser det som et problem. Så hvor vil man hen med det argument?
Lysstyrke og reflektion _er_ noget man bør overveje når man tænker plasma, men hvis man er tilfreds med at løse det ved at trække gardinet for, så er det naturligvis en nem løsning. Nogle mennesker kan bare godt lide lidt sollys når det nu er lyst udenfor.
Redigeret af danji - 19-Februar-2010 kl. 15:21
|
Mvh dan.
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:26 |
Når jeg vil nyde solens stråler ser jeg ikke tv, men, hører musik når jeg er indenfor. Sol får jeg masser af om sommeren, men, ikke når jeg ser tv.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:36 |
danji skrev:
Jeg er nu ikke enig i at det er den eneste grund til IKKE at købe plasma. Dithering, strømforbrug og interne reflektioner i front-glass kan også være årsager til at fravælge. Men jeg er glad for mit V10 på trods.
Når man påstår at det kun er LCD folk der ser det (lysreflektion) som et problem, så er det jo oplagt at spørge om det kun er plasma folk der ikke ser det som et problem. Så hvor vil man hen med det argument?
Lysstyrke og reflektion _er_ noget man bør overveje når man tænker plasma, men hvis man er tilfreds med at løse det ved at trække gardinet for, så er det naturligvis en nem løsning. Nogle mennesker kan bare godt lide lidt sollys når det nu er lyst udenfor. |
det perfekte tv er ikke lavet endnu, det er og bliver et kompromi. Men fleste som vælger et plasma, kan bare bedre leve med de fejl som et plasma nu en gang har.
jeg kan ikke leve med dynamisk kontrast, det er bare en grund til lcd aldrig bliver mit primære tv. Det har pansonic heldigvis lært i 2010, når de skriver native kontrast på deres g20 og op.
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:21 |
danji skrev:
...... Når man påstår at det kun er LCD folk der ser det (lysreflektion) som et problem, så er det jo oplagt at spørge om det kun er plasma folk der ikke ser det som et problem. Så hvor vil man hen med det argument? ...... |
Hvis det sku' være mig du hentyder til. (Lidt svært at vide, når du skriver "man")
Så vil jeg da godt bede dig om, lige at læse hvad der vitterligen bliver skrevet. Inden du drager dine konklusioner og prøver at virke mere eller mindre belærende.
Jeg skriver ingen steder, at det kun er LCD folk, der ser det som et problem ! Ligeså argumenterer jeg vist heller ikke for noget. Jeg konstaterer blot og fortæller, hvo'n jeg opfatter det.
Du får lige det du referer til - en gång til: (Copy/Paste fra mit tidligere indlæg)
". . . . Og sjovt nok så er mange af dem, ejere af et LCD TV. Sorry, men på mig virker den form for argumentation, som om et forsøg på, at retfærdiggøre deres køb af netop dette."
"Mange af dem" - er ikke = "alle" eller "kun" - er vi forhåbentlige enige om !
Bare så'n, at vi lige får forviklinger og misfortolkninger på plads.
Go' Weekend
Hilsen Roland
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:45 |
slettet
Redigeret af JA - 19-Februar-2010 kl. 18:50
|
|
JA
--
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:49 |
JA skrev:
Det er op til den enkelte at vurdere om der er reflektioner i 2010 plasma.
@xcardman Man må vælge om man overhovedet kan se noget ved dagslys, eller artifakter af og til ved LCD - i 2010 er LCD nede på 0.5ms responce tid og 400Hz opdatering, rigeligt til at vise glidende bevægelser uden artifakter.
Ved mørkelagt stue vil alle lyskilder ses i billedet - lamper, starinlys etc.
Drengen har 3D malet over hele trøjen - Hitchkock var tilsyneladende instruktør på denne film
Selv i billeder med høj kontrast, reflekteres lyset fra fjerne lamper - lysintensiteten fra indirekte sollys er langt kraftigere.
Ved næsten mørkelagt stue, er du selv med i filmen ved mørke scener.
Endnu værre er det for de der sidder ude i siden.
|
Redigeret af JA - 21-Februar-2010 kl. 12:08
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 19:27 |
. . . and here we go again. Utroligt !
Skub lige en gang til pick uppen.
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 19:28 |
Til JA!
Jeg har et spejlblankt JVC CRT TV fra 2006. Jeg lægger
slet ikke mærke til genskin, medmindre der er lyst. Jeg ser dog kun TV
med hyggebelysning om aftenen. Ser jeg en fodboldkamp på TV lørdag
eftermiddag, tjaaa, så trækker jeg bare i en lille snor. Wupti, det
stærke dagslys fik lige en lussing. Nice. Genskin er ikke et større
"problem" end man gør det til. Jeg anser ikke genskin som et problem
overhovedet.
Mørklægningsgardiner er stadigvæk en
fantastisk opfindelse. De kan købes billigt i Jysk, Bilka, og andre
steder. Det er ikke svært at finde dem. Det er heller ikke svært at
hænge
dem op.
Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 19:34
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
JA
--
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 20:11 |
Roland skrev:
. . . and here we go again. Utroligt !
Skub lige en gang til pick uppen. |
Utrolig ikke - men mon ikke der går lidt tid efter disse billeder, før man genoptager pladen om plamsa ingen genskin har - erfaringsmæssigt en dag eller to
|
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:36 |
Min lcd monitor er meget værre end de billeder.
så skriv dog man kun undgår genskin ved køb at et lcd med mat skærm.
Redigeret af xcardman - 19-Februar-2010 kl. 21:42
|
|
JA
--
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:59 |
For at gå tilbage til kærnen.
Trådstarter skal anbefale sine forældre et nyt TV, og vil ha ryggen fri. DE har ovenikøbet en lys stue. Forældre har det med at se TV om dagen, og har måske ikke så kvikke øjne som de unge - deres prioritet er forskellig, de vil se problemfrit TV, også om dagen.
Derfor LCD, men som xcardman korrekt skriver, et LCD med antiglare idet LCD også fås med blank frontglas. LCD med god antiglare er typisk Sharp, Philips mf, men kan også afhænge fra model til model.
Redigeret af JA - 19-Februar-2010 kl. 23:00
|
|