|
Lys til biograf |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Glødepærer er helt væk om 2 år. Sats på "Crystalpærer" i stedet, da de også gir' varmt lys og bruger mindre strøm
|
||
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
kbking
Super bruger Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
er der nogen der har prøvet LED bånd? som kan fås i 2800 kelvin som har en god varm farve og som også kan lysdæmpes?
|
||
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Se nu snakker vi, det er en rigtig god ide:
Det ville da se totalt sejt ud med sådan 2 i hver side af biografen.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes man skal passe på med LED
EDIT: Skulle nok have skrevet LED bånd og ikke lys. Redigeret af Jonas_h - 05-December-2012 kl. 15:32 |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jamen dog, jamen dog, så LED-lys er T-Hansen/blærerøvsagtigt, tak så ved jeg hvilken bås jeg skal sætte mig i. |
||
Kasper Jensen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kommer vel lidt an på hvilken formål lyset skal tjene. Ønske man noget, som ser sejt ud, så er LED båndet jo sikkert det rigtige - hvis man har den smag.
Søger man noget som både lyser op, skaber hygge og er lidt stilet, så er LED båndet efter min mening ikke det rigtige. Håber ikke jeg træder nogle over tæerne.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skrev netop "bare min mening", så folk ikke skulle blive fornærmede ;) EDIT: Så lige, at jeg havde skrevet LED lys - jeg mente "LED bånd".
Redigeret af Jonas_h - 05-December-2012 kl. 15:33 |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har netop brugt led-bånd til at lyse opad på sidevæggene, de kan endda skifte farve uha uha.
Jeg synes de giver et ganske fint "navigationslys" i biografen og så kan de dæmpes så de lyser svagt. Hvilken farve jeg vil bruge som standard ved jeg ikke, men det bliver nok den varmgule eller orange. Der er endda monteret rædselsfulde lysreb under kanten på podiet til bagerste række så man ikke falder over kanten. |
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig, farvet lys er en gang teenage-crap fra tiden hvor konfirmander synes det var fedt at casemodde deres konfirmand-PC.. det ser ofte (ikke altid) billigt ud..
|
||
Hamsjael
Bruger Oprettet: 16-Januar-2010 Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har flere gange brugt daxtor dåserne som Kasper Jensen nævner. De er de bedste spotkasser jeg har arbejdet med, (er gammel elektriker) og så er de super nemme at sætte op. Godkendt til direkte opboring i isolering og kan fås med tætningspakning hvis dampspærren gennembrydes.
Desuden kan led-spots sagtens fås med en ordentlig farvetemperatur. Bla. har Ikea en GU10 pære til 50,- som giver et godt lys, de kan dog ikke dæmpes. Ellers er der sådan noget som den her hvis der skal dæmp på --> http://www.yousave.dk/shop/led-lyskilde-230v-3761p.html. Har selv dem fra Ikea og jeg kan ikke se forskel mellem dem og så halogenspottene i emhætten. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |