|
Lyse cirkler på vores tv. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Drafixe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2020 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:21 |
Hej. Vi har et Samsung UE43MU6175 fjernsyn, som er ca. 3 år gammelt. Der er begyndt at komme svage lyse cirkler på skærmen, som ligesom går ned i en kolonne. Er der nogen der ved hvad problemet skyldes og hvordan man evt. kan løse det? Cirklerne forekommer også under billedtesten på tv'et.
Redigeret af Drafixe - 28-Oktober-2020 kl. 17:21 |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som en zonestyring af baglyset er ved at være defekt.
|
|
![]() |
|
Drafixe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2020 Status: Offline Point: 8 |
Okay, det lyder dyrt. Er det noget der kan svare sig, at få lavet set i forhold til hvad fjernsynet er værd i dag?
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
Tv’et skal skilles ad,så næppe noget der kan svare sig at få et værksted til at lave. Men måske hvis man er fiks på fingre, kan man selv lave det. Det lyder nemlig som om det er den afskærmning af led’ene der gør at de kun lyser i zoner, der er ved at løsne sig.
|
|
![]() |
|
Okay spændende. Jeg er frisk. Er det noget jeg kan læse om hvordan jeg skal gøre et sted eller måske se i en YouTube video. Hvad skal jeg søge efter?
Redigeret af Drafixe - 28-Oktober-2020 kl. 17:56 |
|
![]() |
|
Samsung kalder det vist micro dimming eller UHD dimming. Det er det eneste der står under specs. Så prøv at søg på dem.
|
|
![]() |
|
Jeg kan desværre ikke rigtigt finde noget om hvordan jeg kan løse problemt. Mine søgninger drukner i en masse urelevent, som ikke hjælper mig med problemet. Er der andre tekniske ord jeg kan søge på inden for min problematik.
|
|
![]() |
|
Har du prøvet at høre Samsungs support? Jeg ville nok også opsøge et mindre radio/TV værksted og spørge en tekniker direkte om kendskab til det specifikke problem.
|
|
![]() |
|
Samsung Support er rigtig tung. Jeg har sendt billeder ind til dem et par gange med og uden billed test samt rykket for svar 2 gange. Jeg får bare informationen at deres offline supportere er travlt optaget, men at de nok snart skal se på det. Det var så for 10 dage siden. Jeg tror at det vil være for dyrt i forhold til fjernsynets værdi at slæbe fjernsynet hen til en teknikker, som nok ville skulle skille fjernsynet ad.
|
|
![]() |
|
Nej du skal også kun spørge en tekniker på et værksted hvor man kan komme helt ind hvor det sker. Du skal ikke slæbe TV’et med.
Ja Samsung bruger nok mere energi på marketing, som de er lidt for gode til. Og mangler at give god aftersale service. Redigeret af Munch - 02-November-2020 kl. 12:39 |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Samsung UM6175 er ikke zone-inddelt, men uanset er der sikkert tale om en defekt...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19624 |
Skru ned for lysstyrken, så forsvinder de. Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |