recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyse cirkler på vores tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyse cirkler på vores tv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Drafixe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drafixe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyse cirkler på vores tv.
    Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:21
Hej. Vi har et Samsung UE43MU6175 fjernsyn, som er ca. 3 år gammelt. Der er begyndt at komme svage lyse cirkler på skærmen, som ligesom går ned i en kolonne. Er der nogen der ved hvad problemet skyldes og hvordan man evt. kan løse det? Cirklerne forekommer også under billedtesten på tv'et. 

Redigeret af Drafixe - 28-Oktober-2020 kl. 17:21
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:27
Det lyder som en zonestyring af baglyset er ved at være defekt. 
Til top
Drafixe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drafixe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:41
Okay, det lyder dyrt. Er det noget der kan svare sig, at få lavet set i forhold til hvad fjernsynet er værd i dag?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:49
Tv’et skal skilles ad,så næppe noget der kan svare sig at få et værksted til at lave. Men måske hvis man er fiks på fingre, kan man selv lave det. Det lyder nemlig som om det er den afskærmning af led’ene der gør at de kun lyser i zoner, der er ved at løsne sig.
Til top
Drafixe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drafixe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 17:55
Okay spændende. Jeg er frisk. Er det noget jeg kan læse om hvordan jeg skal gøre et sted eller måske se i en YouTube video. Hvad skal jeg søge efter?

Redigeret af Drafixe - 28-Oktober-2020 kl. 17:56
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 19:51
Samsung kalder det vist micro dimming eller UHD dimming. Det er det eneste der står under specs. Så prøv at søg på dem.
Til top
Drafixe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drafixe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 11:56
Jeg kan desværre ikke rigtigt finde noget om hvordan jeg kan løse problemt. Mine søgninger drukner i en masse urelevent, som ikke hjælper mig med problemet. Er der andre tekniske ord jeg kan søge på inden for min problematik.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 12:09
Har du prøvet at høre Samsungs support? Jeg ville nok også opsøge et mindre radio/TV værksted og spørge en tekniker direkte om kendskab til det specifikke problem.
Til top
Drafixe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drafixe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 12:19
Samsung Support er rigtig tung. Jeg har sendt billeder ind til dem et par gange med og uden billed test samt rykket for svar 2 gange. Jeg får bare informationen at deres offline supportere er travlt optaget, men at de nok snart skal se på det. Det var så for 10 dage siden. Jeg tror at det vil være for dyrt i forhold til fjernsynets værdi at slæbe fjernsynet hen til en teknikker, som nok ville skulle skille fjernsynet ad.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 12:36
Nej du skal også kun spørge en tekniker på et værksted hvor man kan komme helt ind hvor det sker. Du skal ikke slæbe TV’et med.

Ja Samsung bruger nok mere energi på marketing, som de er lidt for gode til. Og mangler at give god aftersale service.


Redigeret af Munch - 02-November-2020 kl. 12:39
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 21:14
Samsung UM6175 er ikke zone-inddelt, men uanset er der sikkert tale om en defekt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 23:22
Skru ned for lysstyrken, så forsvinder de.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu