recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyse felter på skærmen. Fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyse felter på skærmen. Fejl?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wolla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyse felter på skærmen. Fejl?
    Sendt: 23-April-2012 kl. 10:14
Hej alle.

Jeg er ny her og håber jeg poster dette i det rette forum:

Jeg har for nylig købt et Grundig 47" LED TV. Jeg er overvejende utilfreds med pga. snørklet og ulogisk betjening, men det værste er at jeg tror det har en fejl: Ved mørk eller sort skærm (f.eks. en natscene i en film) kommer der nogle lysende felter på skærmen. De er ret tydelige. Hvis jeg laver helt sort skærm er det meget tydeligt, og man kan se at alle fire hjørner på skærmen nærmest lyser op, og "stråler" et hvidt felt ind i billedet. Der er også nogle mere diffuse lyse felter midt på skærmen.

Er dette tegn på at skærmen er defekt?
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:23
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:50
Til top
Wolla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:27
Tak for svaret. Er der noget jeg kan gøre for at mindste problemet? Det irriterer mig faktisk (O; (Havde lidt håbet på at det var grund nok til at kyle det i hovedet på Elgiganten igen).
Til top
Czuba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Czuba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:37
Prøv at tage nogle billeder af problemet og tag så ud i elgiganten og vis dem til den person der har solgt dig tv'et.
Det er ikke sikkert det kaster noget af sig, men det er da et forsøg værd.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Wolla Wolla skrev:

Tak for svaret. Er der noget jeg kan gøre for at mindste problemet? Det irriterer mig faktisk (O; (Havde lidt håbet på at det var grund nok til at kyle det i hovedet på Elgiganten igen).

Du har en vis returret på fjernsynet, med mindre at du har beholdt det for længe.

Skru ned for lysstyrken, det kan afhjælpe det lidt. Ellers er det bare ærgerligt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wolla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:18
Tak for rådene. Jeg har nu konstateret at problemet kun er periodisk - er dette også normalt?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:35
Du har 14 dages returret i Elgiganten. Hvis du ikke kan leve med fejlen, så er det lettest hvis du er inden for de 14 dage.
Der er altså mange tv der ikke har den fejl. Det er en fejl der typisk er ved LCD tv.

Du kan få et 46 eller 50" plasma-tv uden denne fejl.
Venlig hilsen
KB
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:42

Tak for rådene. Jeg har nu konstateret at problemet kun er periodisk - er dette også normalt?
Nej, det er ikke normalt. Men jeg er også jævnt sikkert på, at det ikke er en periodisk fejl - du har bare sværere ved at se det i nogle situationer end andre. F.eks. er det næsten umuligt at se i en lys stue.
Til top
Wolla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du har 14 dages returret i Elgiganten. Hvis du ikke kan leve med fejlen, så er det lettest hvis du er inden for de 14 dage.
Der er altså mange tv der ikke har den fejl. Det er en fejl der typisk er ved LCD tv.

Du kan få et 46 eller 50" plasma-tv uden denne fejl.

Takker. Har jeg forstået dig ret hvis jeg tolker dit svar som at det muligvis KAN være en fejl ved dette specifikke eksemplar? Eller skal jeg vælge noget helt andet?
Til top
Wolla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Nej, det er ikke normalt. Men jeg er også jævnt sikkert på, at det ikke er en periodisk fejl - du har bare sværere ved at se det i nogle situationer end andre. F.eks. er det næsten umuligt at se i en lys stue.

Det er korrekt at jeg bemærkede det i en dårligt oplyst situation, men det var så voldsomt at jeg umiddelbart vil tro at jeg ville kunne se det selv i dagsjys. Men jeg vil ikke påstå at du har uret (O;
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:55

Takker. Har jeg forstået dig ret hvis jeg tolker dit svar som at det muligvis KAN være en fejl ved dette specifikke eksemplar? Eller skal jeg vælge noget helt andet?

Jeg ville vælge noget andet. Hvis de hvide felter irriterer dig ligeså meget, som de irriterede mig, så burde du nok vælge plasma eller måske backlit LED fra Sharp - som jeg har læst nogle af anmeldelserne af Sharp, så er problemet stort set væk på disse modeller.

Men hvis du vil være helt sikker så tak plasma, men der følger selvfølgelig andre fejl med... :-) Personligt har jeg bare nemmere ved at tolerere fejlene på plasma.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 19:57
Ang. backlit LED: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1330694968

Redigeret af hunt - 23-April-2012 kl. 19:57
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu