|
Lyse felter på skærmen. Fejl? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Wolla ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-April-2012 kl. 10:14 |
|
Hej alle.
Jeg er ny her og håber jeg poster dette i det rette forum: Jeg har for nylig købt et Grundig 47" LED TV. Jeg er overvejende utilfreds med pga. snørklet og ulogisk betjening, men det værste er at jeg tror det har en fejl: Ved mørk eller sort skærm (f.eks. en natscene i en film) kommer der nogle lysende felter på skærmen. De er ret tydelige. Hvis jeg laver helt sort skærm er det meget tydeligt, og man kan se at alle fire hjørner på skærmen nærmest lyser op, og "stråler" et hvidt felt ind i billedet. Der er også nogle mere diffuse lyse felter midt på skærmen. Er dette tegn på at skærmen er defekt? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
.
Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:50 |
||
![]() |
||
Wolla ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 10 |
|
Tak for svaret. Er der noget jeg kan gøre for at mindste problemet? Det irriterer mig faktisk (O; (Havde lidt håbet på at det var grund nok til at kyle det i hovedet på Elgiganten igen).
|
||
![]() |
||
Czuba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|
Prøv at tage nogle billeder af problemet og tag så ud i elgiganten og vis dem til den person der har solgt dig tv'et.
Det er ikke sikkert det kaster noget af sig, men det er da et forsøg værd. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Du har en vis returret på fjernsynet, med mindre at du har beholdt det for længe. Skru ned for lysstyrken, det kan afhjælpe det lidt. Ellers er det bare ærgerligt. Klaus |
||
![]() |
||
|
Tak for rådene. Jeg har nu konstateret at problemet kun er periodisk - er dette også normalt?
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Du har 14 dages returret i Elgiganten. Hvis du ikke kan leve med fejlen, så er det lettest hvis du er inden for de 14 dage.
Der er altså mange tv der ikke har den fejl. Det er en fejl der typisk er ved LCD tv. Du kan få et 46 eller 50" plasma-tv uden denne fejl. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
|
Nej, det er ikke normalt. Men jeg er også jævnt sikkert på, at det ikke er en periodisk fejl - du har bare sværere ved at se det i nogle situationer end andre. F.eks. er det næsten umuligt at se i en lys stue.
|
||
![]() |
||
|
Takker. Har jeg forstået dig ret hvis jeg tolker dit svar som at det muligvis KAN være en fejl ved dette specifikke eksemplar? Eller skal jeg vælge noget helt andet? |
||
![]() |
||
|
Det er korrekt at jeg bemærkede det i en dårligt oplyst situation, men det var så voldsomt at jeg umiddelbart vil tro at jeg ville kunne se det selv i dagsjys. Men jeg vil ikke påstå at du har uret (O; |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
|
Jeg ville vælge noget andet. Hvis de hvide felter irriterer dig ligeså meget, som de irriterede mig, så burde du nok vælge plasma eller måske backlit LED fra Sharp - som jeg har læst nogle af anmeldelserne af Sharp, så er problemet stort set væk på disse modeller. Men hvis du vil være helt sikker så tak plasma, men der følger selvfølgelig andre fejl med... :-) Personligt har jeg bare nemmere ved at tolerere fejlene på plasma.
|
||
![]() |
||
|
Ang. backlit LED: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1330694968
Redigeret af hunt - 23-April-2012 kl. 19:57 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |