recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lysende pletter på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lysende pletter på tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lysende pletter på tv
    Sendt: 02-Maj-2019 kl. 13:34

Jeg har et fire gammelt Panasonic TX-55CXC725, som pludselig har fået fire lysende pletter i midten af skærmen. Har nogen et bud på, hvad det er, og hvordan man få dem til at gå væk?



Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 14:40
Det må stamme fra LED-bagbelysningen, der er blevet ujævn. Det kunne måske godt ligne, at der er noget, som har presset op imod det fra bagsiden. Det kan også være tilfældigt. Er det væghængt? 
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 14:47
Jeg har en mistanke om, at det kan være datterens Wii-sensor, der er røget om bag tv'et (som er væghængt). Jeg tjekker, når jeg kommer hjem. Foreløbig tak for svaret. 
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 12:37
Øv, Wii-sensoren var ganske vist røget om bag fjernsynet, men det ændrede intet at få den fisket den op.

Er der andet, jeg kan gøre? 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 14:09
Formentligt intet andet end nyt tv
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 14:52
Kan ikke huske hvilken fejltype folk havde. Men nogen afhjalp nogle problemer med billedet via massage
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 14:54
Massage? Altså gnide på skærmen?
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 15:16
Kan det være sådan noget, som de viser i videoen på denne side? https://www.quora.com/What-causes-white-spots-or-dots-on-TV-screen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu