recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lysnet stik --> 3 pin 120mm blæser dims
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLysnet stik --> 3 pin 120mm blæser dims

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Lysnet stik --> 3 pin 120mm blæser dims
    Sendt: 18-November-2009 kl. 10:34
Jeg har forgæves ledt og søgt men kan ikke finde det.

Jeg søger en transformer der i den ene ende bare skal sættes i stikkontakten og i den anden ende har mulighed for at sætte 3/4 pins stik fra 120mm computer blæsere i. Altså, en dims der gør at jeg kan indbygge 120mm kølere i mit tvmøbel og som igennem omformeren kan sættes i lysnettet.

Ved godt en mini psu kan gøre det, men havde mere noget ala en lille dåse som ved en bærbar strømforsyning.

Redigeret af FriendlyMots - 18-November-2009 kl. 10:36
Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Jeg har forgæves ledt og søgt men kan ikke finde det.

Jeg søger en transformer der i den ene ende bare skal sættes i stikkontakten og i den anden ende har mulighed for at sætte 3/4 pins stik fra 120mm computer blæsere i. Altså, en dims der gør at jeg kan indbygge 120mm kølere i mit tvmøbel og som igennem omformeren kan sættes i lysnettet.

Ved godt en mini psu kan gøre det, men havde mere noget ala en lille dåse som ved en bærbar strømforsyning.

Hej

Det findes ikke umiddelbart - der skal man selv i gang med loddekolben.

Kommer du i nærheden af Sydfyn, så er du velkommen - jeg har både brugbar trafo og stik liggende.

Alternativt kan man vel bruge en strømforsyning fra en USB > IDE adapter - den ender jo i et 3½" Harddisk stik og til dette fåes en adapter som passer på din blæser

Mvh.
Brian S Jensen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 11:19

Hej igen

Glemte at nævne at det er en god ide at nøjes med at forsyne blæseren med ca. 9 volt - sådan en 120mm blæser giver rigeligt med luft ved den spænding, men støjer så til gengæld stort set ikke

Det samme gør sig forøvrigt gældende ved mange andre blæsere

Mvh.
Brian S Jensen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 11:21
Hmm lodde kan jeg ikke selv og bor i Aalborg. Men der burde da findes en dims der kan gøre det, men det skal nok vise sig det er fra en eller anden obskur jugoslavisk side.

Men 12v er nu ikke noget problem, blæserne er indkøbt specifikt til at være lydløse og "langsomme".
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Men 12v er nu ikke noget problem, blæserne er indkøbt specifikt til at være lydløse og "langsomme".

Hej

Jeg har mødt adskillige PC-strømforsyninger som larmede ad pommern til - selvom de bar teksten "Low-noise" Wink

Mvh.
Brian S Jensen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 11:37
Jo men nu er det separate lowflow blæsere og ikke en noname 200kroners 1000w strømforsyning ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu