|
Lysstyrke i projektor-setups |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:55 | |
Alle nogenlunde seriøse forhandlere jeg kender, uden undtagelse, vil hellere end gerne vise frem hvad de kan uden at der behøver være en konkret købs-tanke med det. Men samtidig foretrækker alle forhandlere, jeg selv inklusive, at man spiller med åbne kort om det, ellers antager vi som udgangspunkt at man kommer fordi man vil købe noget - det er jo en butik du bevæger dig ind i, den lever af at sælge varer. Så henvend dig på forhånd og giv udtryk for at du godt kunne tænke dig en demo af ren interesse men at du ikke har tænkt dig at købe noget her og nu, så kan forhandleren selv vælge hvornår og hvordan han vil bruge tid på det. Og så får du ikke oplevelsen af at der står én og vil pushe varer mens du bare er på nysgerrigheds-kig. Jo flere der kan komme forbi og få en oplevelse af at der findes et alternativ til hyldevare-butikkerne, jo bedre. |
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:05 | |
Se! Den holdning synes jeg er rigtig fed! Og det er sådan noget jeg savner i branchen, det var det indtryk jeg fik ved Sunaudio i aalborg, det sidste han sagde var endda, at vi var mere end velkommen til at komme igen, også bare for at lytte. På intet tidspunkt følte vi os presset af at købe, og det var rigtig fedt. For netop dét giver en lyst til at komme igen. Han havde heller ikke noget imod hvis vi skulle låne udstyr eller pille ved det. Som jeg har oplevet andre steder. Men da jeg snart bosætter mig på sjælland, håber jeg da der er flere forhandlere som denne. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 16:35 | |
Hér løber vi så ind i et problem. Projektor-markedet i de lavere prisklasser er ekstremt pris-fikseret, hvilket trykker avancerne nedad. Der er derfor simpelthen ingen der kan tjene penge på at levere en seriøs demonstration af projektorer i denne prisklasse, det er ganske enkelt derfor du ikke rigtigt kan finde præsentationer af projektorer under 10.000,-, udover i Hifi Klubben hvor det i de fleste forretninger ikke fremvises særligt godt, fordi det mere eller mindre betragtes som et side-produkt. Åboulevarden er en mulighed. Esbjerg har også gode demonstrationsmuligheder, der er sikkert flere. Men som Christian siger, der er ikke nogen der gider demonstrere udstyr for at du kan købe det billigere på nettet bagefter. Det er desværre sådan det har udviklet sig for dem der har kastet sig ud i at demonstrere billigere projektorer, derfor er de fleste (inkl. jeg selv) ganske enkelt holdt op med det. Som jeg har sagt før, de faldende priser er et problem for forbrugerne i sidste ende, for hvad hjælper det at man kan købe billige projektorer på nettet, når man ikke kan få dem demonstreret og finde ud af hvad man skal købe? Så var det måske bedre at i stedet for at en projektor kan købes til 7.000,- på nettet, så kostede 10.000,- og rent faktisk blev demonstreret rundt omkring. Med andre ord, hvis du og tilstrækkeligt mange andre, gerne ville betale 20% ekstra for samme produkter, så kunne du sagtens få dem demonstreret. Du (og alle andre) er stadig velkommen til at få en uforpligtende demo, men jeg har ikke noget i de prisklasser p.t. |
||
jr00
Bruger Oprettet: 20-December-2004 Status: Offline Point: 79 |
Sendt: 13-Juli-2009 kl. 23:23 | |
Når du snakker om lysstyrken er sjov at sammenligne dine beregninger med lumens-værdierne målt for JVC's HD750 projektor ved forskellige indstillinger. Se tabellen nederst på denne side: http://avforum.no/forum/dybdetester-video/90255-dybdetest-jv c-dla-hd750.html?garpg=7 |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 19-Juli-2009 kl. 01:55 | |
Kan man måle sig frem til hvor stor lysstyrke der er i ens projektor?! Jeg mener et familiemedlem ligger inde med en gammel lysmåler, fra da han var amatørfortograf. Hvilket billede skal projektoren fremvise, og skal man måle lige foran lærredet?! |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |