recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyt før du vælger HD-lyd via analog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyt før du vælger HD-lyd via analog

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Har du overvejet den nye Oppo BD83 SE? 

Nej, men hvis du har sådan én så kommer du bare forbi Wink
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Selv seriøs BD maskine til 35.000 kr. kan ikke være med, tænk bare på Lexicon BD-30.

Nu er det jo så tilsyneladende ikke en "seriøs" BD afspiller.

Nej men man få måske lov til at betale for en "seriøs" BD afspiller, eller kan kan sige at Lexicon har blå stemplet en Oppo BDP-83, det er jo til Oppo´s fordel ikke til Lexicon´s fordel.

Redigeret af Startrek - 21-Januar-2010 kl. 21:03
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Kan godt genkende at der er mere dynamik og pondus i at overføre et tilsvarende encodet signal digitalt ifht. analogt, men det undrer mig såre at du oplever at HD encodingerne overført analogt ikke skulle lyde bedre end "SD" encodingerne overført digitalt, da jeg oplever forskellen mellem SD og HD encodingerne som større end forskellen på analog og digital overførsel.

Hvis der ikke er forskel mellem analog og digital overførsel så forudsætter det jo groft sagt at afspilleren og modtageren er tæt på, at være enten lige dårlige eller lige gode.

Det er de desværre langt fra i dette tilfælde, og Blu-ray afspillerne har endda et bedre lydspor at gøre med end forforstærkeren.

Jeg har ikke som du antyder udtalt mig om at der IKKE skulle være forskel imellem analog og digital overførsel (tværtimod angiver jeg jo netop at dét er der). Men jeg har også givet udtryk for at der er STOR forskel på SD og HD lydsporerne. Og da jeg finder at denne sidstnævnte forskel er MEGET stor gik min forbløffelse på at du har haft oplevelser hvor du har fundet at forskellen på digital og analog overførsel var større end den ellers meget store forskel jeg oplever der er på SD og HD lydencodinger. Det må jo betyde at du oplever MEGET store forskelle på digital og analog overførsel med det udstyr du har hørt, for jeg suntes da nok at forskellen på SD og HD lydsporerne er ret markant
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg har ikke som du antyder udtalt mig om at der IKKE skulle være forskel imellem analog og digital overførsel (tværtimod angiver jeg jo netop at dét er der). Men jeg har også givet udtryk for at der er STOR forskel på SD og HD lydsporerne. Og da jeg finder at denne sidstnævnte forskel er MEGET stor gik min forbløffelse på at du har haft oplevelser hvor du har fundet at forskellen på digital og analog overførsel var større end den ellers meget store forskel jeg oplever der er på SD og HD lydencodinger.

Hej igen

Jeg tror slet ikke, at vi misforstår hinanden, det var kun for at "clarify" det som du skrev. Og hele tråden handler jo om, at jeg faktisk er lige så overrasket som dig. Jeg havde tydeligvis forventet, at en god afspiller med HD lyd ville "tæve" min surround-processor med SD lyd.

Debatten handler dog ikke om digital vs. analog overførsel, men om god signalbehandling mod dårlig signalbehandlingen, men det har du fanget.

I det udstyr som jeg ejer nu, er forskellen selvfølgelig lidt ekstrem. Her skal en Samsung BD-P1400 Blu-ray afspiller til et par tusinde spille op mod en ren forforstærker til togotyve. Jeg er enig i, at der er stor forskel på SD og HD lyd, ja selv på DVD skiver kan der jo være en verden til forskel på Dolby Digital og DTS. Fx i Planet og the Apes og Open Range er Dolby Digital og DTS dag og nat. Den faktor bliver jo endnu STØRRE med Dolby Digital vs. TrueHD.

Men nogle tror desværre at sålænge en receiver (eller afspiller i dette tilfælde) til måske 4.000kr. kører Loss-less, så bliver lyden langt bedre end fx en 40.000 kroners forforstærker som kun kan DD/DTS. Forskellen ligger jo bland andet i en god strømforsyning som skal føde alle de følsomme digital og analog kredsløb. Her skal der kunne leveres rigeligt med rent og jævn effekt, og man opbygge det, så man adskille lyd og video del. KÆMPE KÆMPE forskel i den digitale behandling af Dolby Digital. Her arbejder mange produkter ud fra worst-case scenerio. Det betyder at den reele signal behandling måske er nede på 12-14 bit mod et oplyst på 24. Signalbehandlingen er simpelthen fastlåst på 12-14 bit og kommer aldrig højere. Dette fungerer fulstændigt som "dynamic compression" og man mister for det først opløsning og detaljer og samtidigt går en stor del af dynamikken tabt*. Kæmpe forskel på DSP behandlingen. Både i hastighed, beregningskapacitet, støj og forvrængning. Kæmpe forskel på kvaliteten af D/A konverterne som i sidste ende skal udjævne de digitale kanaler til et analogt lydspor. Herudover er der også forskel på brugen af støjfiltre osv. Snakker vi en receiver som kører HD-lyd mod en surround-processor som kører SD-lyd, så vil der yderligere også være forskel i opbygningen forforstærker delen, specielt volume kontrol. Her er stor forskel på, hvor lav forvræning man kan opnå.

*det lyder faktisk fuldstændig som om, at det er dette problem jeg oplever i afspillerne.

Og som sagt tidligere, du er også velkommen til demo Wink

Redigeret af Iron Man - 23-Januar-2010 kl. 11:18
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 21:30
Jeg står i samme dilemma for tiden. Jeg skal ud og teste Denon BD3800 og høre om lyden i den er okay. Indtil videre har de afspillere jeg har hørt ikke lydt bedre end min PS3 og optisk udgang til min M15.

Med det sagt gad jeg godt en demo med dit system.. Ser fedt ud:)
Til top
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 12:54
Jeg har læst mig igennem de forskellige inlæg på denne tråd, og kan stadig ikke se hvilke 4 afspillere det er du har testet.

Men selv er jeg en af de mange der kører analog ind i min hjemmebio da jeg ikke ønsker at købe en plastik ting fra Japan selv om der måske er målemikrofon og diskolys incl. og så værdsætter jeg også at have en reciver der kan spille stereo i god kvalitet. Jeg har mødt en del der har 2 anlæg, et til hjemmebioen, og et til musikken. Og det orker jeg ikke, så derfor kører jeg Thule, og lever så med kompromiet.

Men ind til i april i år havde jeg en Pioneer BDP-LX71, og den var jeg faktisk temmelig tilfreds med ind til jeg så fik min nye OPPO BDP-83SE NU FORCE EDITION ind af døren.

Det var som om jeg havde haft vat i ørene i mine år med Pioneer afspilleren. Min OPPO spiller bare røven ud af bukserne via de anaog udgange den er udstyret med. Det skal siges at jeg ikke bruger afspilleren til CD'lyd, den bruges kun til biolyd via DVD eller mine små 400 BD'ere hvor af ca 50 er koncerter med bl.a. Police, Chris Botti og bluman group. Sæt en koncert i maskinen med en af de 3 kunstnere og du vil opleve at dit NAD sæt får motion på højt plan.

Ud fra mine oplevelser med min OPPO NU FORCE edition vil jeg bedømmen den til BeerBeerBeerBeerBeerBeer ud af 6 mulige når det gælder analog lyd. Og hvis du kigger på mit udstyr vil jeg påstå det ikke er ringere end dit setup.....så prøver du en OPPO i SE udgaven og stadig ikke er tilfreds, ja så det enten mine øre der den er gal med, eller noget i dit setup der ikke er rigtigt.

Det er en investering i min hjemmebio jeg virkelig ikke har fortrudt. Men det blev alligevel lidt dyrere end forventet at få sådan en afspiller, for det betød at jeg pludselig opdagede at min subwoofer slet ikke kunne leve op til potientialet der var i OPPO'en. Så  det kostede så lige en opgradering af subwooferen at jeg fik ny blu-ray afspiller. Men jeg er nok ikke den første det er sket for Wink

Og til slut vil jeg lige sige at der er mange andre lækre ting ved OPPO'en....opstarts tider....virkelig godt billed.....og er blevet glad for den er kodefri....troede ikke jeg ville få brug for det....men det har givet frihed....og har bl.a. købt en del Region A koncerter som ikke kan fåes i Region B.

Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu