|
Må en forhandler... |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
voight ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2012 Sted: Fyn Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du handler i en fysisk butik har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Her er det helt op til sælgeren, om han vil tage varen tilbage. Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave sine egne regler.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sagen er ligetil - stolen har en væsentlig mangel (også i forhold til den stol du fik fremvist/prøvede). Du har derfor ret til at returnere stolen, og få DET FULDE BELØB tilbage, da forhandleren ikke kan/vil afhjælpe manglen!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Som du har beskrevet sagen er det da hans egen skyld at han har spildt en masse tid på den sag. Så udover at jeg aldrig har hørt om at en forhandler skulle have ret til at trække fra pga tidsforbrug, så vil jeg da sige at du med lige så god ret kunne sende ham en regning på 850,- for at spilde din tid ved at han forsøge at omgå købeloven, ved ikke at ville give dig dine penge tilbage eller reparere en defekt var.
|
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Jeg har svært ved at de at denne sag er lige til, og især til den side I mener.
Når man køber kontant, så fanger bordet. Stolen har ikke en mangel. Jo I forhold til hvad du skal bruge den til, men det er ikke sådan man betegner en mangel. At han overhovedet vil give dig nogen penge skal du egentlig være "glad" for. Du har ingen rettigheder her, og må enten acceptere hans forslag, eller sælge stolen på DBA. Du kunne jo også bytte den til den stol du først ville have, det lyder til at han gerne vil det.
|
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Jeg tror, at du har misforstået noget. Ikke, at det er relevant, for som sagt handler det ikke længere om hvorvidt stolen kan/skal/bør returneres, men om et lige pludseligt opstået "tidsforbrug" som han mener han skal have kr. 850 for. Stolen har en mangel i det den specifikationsmæssigt ikke svarer til det jeg havde forventning om at købe. Hvis du ikke forstår konceptet af en mangel i henhold til købeloven, så bør du lige læse op på det. Jeg er *ikke* blevet tilbudt en anden version af stolen, men blot en eller anden stol han/de måtte have i deres sortiment (dvs. på lager). Hele ideen i at lægge en masse penge for en kontorstol bestod for mig i at få netop den model og ikke bare en eller anden tilfældig kontorstol de måtte have stående på lageret. Jeg er så blevet solgt en version af denne kontorstol, som ikke svarer til de specifikationer stolen normalt har, og dette på en måde, så jeg ikke kan bruge den. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
Hvem er 'man' i denne sammenhæng? |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Vil lige oplyse, at stolen nu er blevet returneret. Jeg endte med at afstå kr. 400, hvilket jeg mener er helt fair.
Redigeret af azrael - 13-November-2015 kl. 07:01 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Spørgsmålet er om du vil handle der igen? Du har ikke fået indfriet dine forventninger. Du har haft nogle ærgelser og er blevet 400kr fattigere, uden at have fået en stol. En seriøs forhandler havde sat himmel og jord i bevægelse for at skaffe den ønskede stol, hvis den findes.
|
|
![]() |
|
Jeg kommer nok ikke til at handle der igen. Men det skal så siges, at der heller ikke var tale om en forhandler i normal forstand. Mener jeg skrev det tidligere, men de tager sig normalt af import og distribution, samt projekter til storkunder. Og ja, det er da træls at miste 400 kroner, men det er til at overkomme. Som det er, så er jeg bare glad for, at sagen ligger bag mig nu. |
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Før jeg selv ender i samme situation mht. "højde på stol", så skulle det vel ikke være en Håg-model?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Ikke et ondt ord om Håg...
![]() ![]() Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg skriver intet om at Håg er et dårligt produkt. Jeg spørger til højden på stolen, som trådstarter har problemer med - den fås i to versioner og visse hjemmesider skriver, at den høje version anbefales til personer over 180 cm. Jeg ville blot have opklaret om det var problemet, så jeg ikke selv købte "katten i sækken".
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |