recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må et PS-64D8005 ligge ned?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må et PS-64D8005 ligge ned?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Det er en gammel skrøne med en plasma ikke må ligge ned. Ihvertfald ikke rent teknisk...

At det så er mere udsat for skød osv er en anden sag, så lig du det bare ned. Det går ihvertfald ikke ud over billedkvalitet
Hvordan bliver vinduerne transporteret, når glarmesteren kører rundt i sin bil? Liggende eller stående?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Point: 721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanting Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er en gammel skrøne med en plasma ikke må ligge ned. Ihvertfald ikke rent teknisk...

At det så er mere udsat for skød osv er en anden sag, så lig du det bare ned. Det går ihvertfald ikke ud over billedkvalitet
Hvordan bliver vinduerne transporteret, når glarmesteren kører rundt i sin bil? Liggende eller stående?

Nu snakker vi ikke om hvad det er bedst og sikkerst, men om det kan lade sig gøre at flytte den liggende og om man må det... Tror vi alle er enig om at oprejse og bedst Clap
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:34

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu snakker vi ikke om hvad det er bedst og sikkerst, men om det kan lade sig gøre at flytte den liggende og om man må det... Tror vi alle er enig om at oprejse og bedst Clap
Du kan også åbne en liter mælk, og transportere den med bunden i vejret, Hvad er sikrest ? Hvad er bedst ?
Det må være transporten, hvor der er mindst risiko for tab eller beskadigelse.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 00:44
STOP NU!! INGEN plasma må transporteres liggende iflg. fabrikanten! Om du vil gøre det på skum og kører forsigtig osv. er op til dig. Men HVIS der sker noget som et hul i vejen, hård uventet opbremsning osv... goood luck :-)
Det er INGEN gammel skrøne da jeg selv har prøvet at ødelægge et liggende... dog lå det ubeskyttet i en varevogn på gulvet... men hvad syntes du selv om risikoen? "Æggene går nok heller ikke i stykker uden emballage hvis vi bare kører pænt"....
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 02:37
Der er jo forskel på at gøre noget dumt og så rent faktisk at tænke sig om under transport. Hvis rammen går udover glasset på dit nye plasma tv, så ville jeg sørge for at lægge nogle tæpper under det. Hvis du kender vejen hjem og ved at der bliver bumpet en del frem og tilbage, så ville jeg også lægge nogle puder under det.

Lad nu være med at gøre det sværere end det egentlig er :)
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 08:19
Nu har jeg solgt plasma skærme i snart 7 år.

9 ud af 10 gange lægger vi den ned bag i kundens bil. No probs so far, forudsat at kunden bruger den indvendige side ah hovedet under køreturen hjem.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:54
Tror jeg tager chancen:D

Men nu spørger jeg måske dumt, skal det ligge med glaspladen eller bagsiden nedad? Ellers er det bare nogle tæpper under og så trille stille og roligt hjem?
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 14:42
det er udelukkende pga glasset kan flække, hvis du kan ligge det en smule skråt og køre forsigtigt sker der ikke noget, jeg har transporteret masser af plasma ligge de bla. pioneer 60" og Panasonic 65" uden problemer
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Nu har jeg solgt plasma skærme i snart 7 år.

9 ud af 10 gange lægger vi den ned bag i kundens bil. No probs so far, forudsat at kunden bruger den indvendige side ah hovedet under køreturen hjem.

Jeg gætter på at dine kunder får TVet i en kasse. Den har trådstarter ikke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 17:47
hvis det kan være lidt på skrå og ligge lidt blødt med nogle tæpper eller lign. i siden den støtter på er der ingen problemer
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:10
Det var ikke glasset der flækkede da jeg var med til at "kører een i stykker". Det var plasma panelet der brækkede af elektronikken, så der var striber op i billedet... = flere striber døde pixels. Jeg er enig i hvis du kører forsigtigt osv. at der intet sker .....men... Kan det ikke stå på højkant på et bagsæde?
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 22:10
Så fik jeg det transporteret hjem liggende og det fungere stadig perfekt.

7500,- for et år gammelt 64d8005 med vægbbeslag, briller osv :D
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu