recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må jeg se dine regnbuer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMå jeg se dine regnbuer?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Emne: Må jeg se dine regnbuer?
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 17:21
Jeg står og skal til at flytte til noget større. I den forbindelse tænker jeg naturligvis at der skal en projekter ind på et tidspunkt.

Jeg er helt ny indenfor projektorer, så skal først til at sætte mig ind i tingene nu. Men en ting jeg hører tit er at DLP giver det bedste billede, men at  der (med nogles øjne) er regnbuer.

Så er det så jeg gerne vil vide om der er en venlig sjæl i Kbh der har en projekter med udprægede regnbuer, og som har lyst til at lade mig komme og se. Regnbuerne må gerne så tydelige som muligt, da jeg aldrig i mit liv har oplevet en (projektor-)regnbue, heller ikke i biografen, så jeg vil gerne vide hvad det egentlig er jeg skal se efter.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 17:42

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg står og skal til at flytte til noget større. I den forbindelse tænker jeg naturligvis at der skal en projekter ind på et tidspunkt.

Jeg er helt ny indenfor projektorer, så skal først til at sætte mig ind i tingene nu. Men en ting jeg hører tit er at DLP giver det bedste billede, men at  der (med nogles øjne) er regnbuer.

Så er det så jeg gerne vil vide om der er en venlig sjæl i Kbh der har en projekter med udprægede regnbuer, og som har lyst til at lade mig komme og se. Regnbuerne må gerne så tydelige som muligt, da jeg aldrig i mit liv har oplevet en (projektor-)regnbue, heller ikke i biografen, så jeg vil gerne vide hvad det egentlig er jeg skal se efter.

Gå ind i Hifi Klubben, og kig på en Infocus. Hvis du ikke ser regnbuer dér, så har du ikke rigtigt noget at bekymre dig om. Det er generelt dem der kører med de langsomste farvehjul blandt hjemmebio-projektorer, så det burde være dér du ser det tydeligst.

I biografen burde du højst opleve regnbuer under reklamespots i mindre sale. De digitale fremvisninger af film har ikke regnbuer, da der benyttes 3-chips projektorer.

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 18:09
Det vil jeg gøre! Er der noget de kan gøre for at "skjule" regnbuerne? De er vel ikke interesseret i at man ser dem? Skal jeg se på deres billigste Infocus for at få de værste regnbuer, eller er det det samme hele vejen op igennem serien?

Og er det ellers korrekt at DLP som regel giver det bedste billede?

Havde jeg bare boet i nærheden, så var jeg bare kommet en tur forbi dig, Otto!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 19:02
Kig på hvid tekst på sort baggrund (f.eks nogle rulletekster), og lad så øjnene vandre hurtigt rundt på billedfladen; så er der stensikre regnbuer (i hvert fald hvis du var mig).

-Kent

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:49
Tak for tippet! Det vil jeg gøre! Læste lige en anden tråd hvor han valgte en Infocus fremfor bl.a. Sim2 D60, BenqW5000. Sådet bliver spændende at se...!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:51

Regnbuerne må gerne så tydelige som muligt, da jeg aldrig i mit liv har oplevet en (projektor-)regnbue, heller ikke i biografen, så jeg vil gerne vide hvad det egentlig er jeg skal se efter.

Kig på THX sekvensen i Star Wars III. Kan du ikke se regnbuer der, behøver du ikke at bruge mere tid på det .

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:57

Tak for tippet! Det vil jeg gøre! Læste lige en anden tråd hvor han valgte en Infocus fremfor bl.a. Sim2 D60, BenqW5000. Sådet bliver spændende at se...!

Det valg havde dog ikke noget med regnbuer at gøre.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 23:48
THX sekvensen? Den i starten af filmen?

Narj, ved godt det ikke lige havde med regnbuer at gøre, det var bare lige mht. InFocus...!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 00:14

THX sekvensen? Den i starten af filmen?

Jeps .

Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 09:04
Hej, - har infocus x9 og jeg tror nu jeg har fattet hvad regnbuer er ;)

Jeg skal dog side og ryste mit hoved for at se noget der kunne minde om glimtvise "regnbuer", - og man sidder jo ikke og ryster hovede fra side til side når man ser film, - eller det er måske bare mig?

vh

Kasper

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Jeg skal dog side og ryste mit hoved for at se noget der kunne minde om glimtvise "regnbuer", - og man sidder jo ikke og ryster hovede fra side til side når man ser film, - eller det er måske bare mig?

Så er du nok ikke så hårdt ramt - godt for dig!

Jeg er meget plaget af det; hvis der f.eks. er en scene hvor to personer står og snakker, og jeg så flytter blikket fra den ene person til den anden, opstår der straks 'regnbuer' for mig. ("regnbuer" er egentligt lidt misvisende, jeg vil snarere kalde det "farvede efter-spor" - lidt lissom når man kører musen hurtigt rundt på skærmen og kan se 8-10 musemarkører samtidig; på DLP har de markører bare hver deres RGB-grundfarve).

-Kent
Til top
holmes_12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

vh

Kasper

Mjooh, hvis man er til koncertfilm med Metallica .

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu