recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må jeg se dine regnbuer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMå jeg se dine regnbuer?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Man kan vænne sig til mange ting, men hvorfor ikke bare vænne sig til et LCD billede, så er man fri for at skulle blive irriteret over regnbuer.

Du glemmer vist at det ikke er alle der i det hele taget kan se regnbuer...
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 22:28
Jeg ser ikke regnbuer på min infocus in78Bigplay

Redigeret af henrik-t - 18-Februar-2009 kl. 22:28
+100HD Film
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 22:32

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Man kan vænne sig til mange ting, men hvorfor ikke bare vænne sig til et LCD billede, så er man fri for at skulle blive irriteret over regnbuer.

En LCD projektor kan aldrig blive et seriøst alternativ til en rigtig god DLP projektor. Er en DLP projektor udelukket på grund af regnbuer er alternativet en D-ILA projektor.

Ja det kommer jo an på i hvilket prisniveau man har tænkt sig at gå efter.
Søger man alternativer til fx Samsung a800 eller sim2 d80, er det klart at man ikke vælger en sanyo z5 som alternativ, men trådstrater skriver han er helt ny ang. projektor så jeg tager som udgangspunkt han nok ligger ud med en entry level projektor som fx. Inforcus x10 eller Optoma hd65, og så kan en LCD jo være et ok alternativ, hvis man har problemer med regnbuer og ikke vil betale den relative høje pris som en D-ILA projektor koster, når man ikke kender sine behov og om det overhovede er noget man gider i det lange løb.

Nej det synes jeg nu ikke jeg glemmer

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 02:33

Ja det kommer jo an på i hvilket prisniveau man har tænkt sig at gå efter.
Søger man alternativer til fx Samsung a800 eller sim2 d80, er det klart at man ikke vælger en sanyo z5 som alternativ, men trådstrater skriver han er helt ny ang. projektor så jeg tager som udgangspunkt han nok ligger ud med en entry level projektor som fx. Inforcus x10 eller Optoma hd65, og så kan en LCD jo være et ok alternativ, hvis man har problemer med regnbuer og ikke vil betale den relative høje pris som en D-ILA projektor koster, når man ikke kender sine behov og om det overhovede er noget man gider i det lange løb.

Jeg har meget svært ved at anerkende det præmis om, at blot fordi man er ny i projektorverdenen, så skal man absolut lægge ud med en discount LCD projektor. Fordi man er ny i projektorverdenen betyder det ikke, at man ikke er kvalitetsbevist.

Når man er ny i projektorverdenen har man i sagens natur ikke den store viden om hverken teknologi, eller hvad man kan forvente af performance i de forskellige prisklasser. At en nybegynder i projektorverdenen starter med at kigge i den lavere ende af prisskalaen, fortænker jeg ikke vedkommende i. Men der er da ingen grund til, at vi fastholder vedkommende i discount LCD segmentet, når vi nu selv ved, hvor meget bedre billedekvalitet man får, ved at bevæge sig lidt op af kvalitetsstigen.

Bevares, bedre billedekvalitet koster da lidt mere. Men siden vedkommende laver et indlæg på et forum som recordere.dk tyder det da på, at man ikke er ligeglad med billedekvaliteten og ikke ønsker at ens første projektorkøb ender i tilfældigheder.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jeg har meget svært ved at anerkende det præmis om, at blot fordi man er ny i projektorverdenen, så skal man absolut lægge ud med en discount LCD projektor. Fordi man er ny i projektorverdenen betyder det ikke, at man ikke er kvalitetsbevist.

Når man er ny i projektorverdenen har man i sagens natur ikke den store viden om hverken teknologi, eller hvad man kan forvente af performance i de forskellige prisklasser. At en nybegynder i projektorverdenen starter med at kigge i den lavere ende af prisskalaen, fortænker jeg ikke vedkommende i. Men der er da ingen grund til, at vi fastholder vedkommende i discount LCD segmentet, når vi nu selv ved, hvor meget bedre billedekvalitet man får, ved at bevæge sig lidt op af kvalitetsstigen.

Bevares, bedre billedekvalitet koster da lidt mere. Men siden vedkommende laver et indlæg på et forum som recordere.dk tyder det da på, at man ikke er ligeglad med billedekvaliteten og ikke ønsker at ens første projektorkøb ender i tilfældigheder.

Hovede på sømmet...!

Ja, jeg er ny indenfor projektorer, men jeg er da ret kvalitetsbevidst (se evt. hvad jeg har i forvejen. Jeg har overvejet JVC HD 350, da det er en af de få jeg har set, sammen med 750, men den er lige en anelse over mit budget...!

Af DLP havde jeg tænkt Infocus IN 83, men er blevet tilbudt en Sim2 HT 380 til en smule mere end hvad 83'eren koster. Jeg skal bare lige finde ud af hvor påvirket jeg er af regnbuer. Jeg har endnu ikke aftalt et møde med hfk.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 12:16

Der er jo mange sider i sådan en sag, når du Gerdes siger discount og referere til den som om det er det aveste l***, kan man jo tænke sit. Personligt har jeg selv en Sanyo Z5 som jeg er ovenud glad for og jeg synes den gør et fint stykke arbejde ifht prisen.  Det er også en meget solgt projektor som da endda har kørt flere sænsoner fra Sanyo, fordi den var så populær.

For mig handlet det også meget om prisen da jeg ikke ligefrem svømmer rundt i penge, så jeg blev nød til at være ikke kvalitetsbevidst og nøjes med en z5, og desværre var det ikke en BMW. Havde jeg ikke kunne se regnbuer så kraftigt som jeg gør, havde jeg helt sikkert købt en BenQ w5000, det er virkelig bedst buy. Men det er lidt sværere at finde det der best buy når man bliver nød til at udelukke dlp og ikke har måsen fuld af penge.

Som du skriver koster billedekvalitet, men det er jo en skala der forsætter ud i det uendelige nærmest, man kan jo hele tiden få noget der er bedre, og dyrere. Og hvis man var fuldstændig ligeglad med kvalitet og ikke undersøgte noget nærmere, ende man jo nok op med en dataprojektor til 3000 - 4000 kr. nede fra Computercity eller Bilka som bliver solgt til også at være film projektor og et lærred fra Harald nyborg.

Der er også det aspekt i sagen at når man er ny indefor projektor har man ikke rigtigt noget at referere til og vil nok som jeg synes at en Sanyo z5 er en fin projektor. Så hvorfor ikke bare starte med sådan en og finde ud af det virkelig er noget for en, og man bruger den hverdag mange timer. Så kan man let skille sige af med en projektor som en z5 og få en god pris for den og så købe sig en dyr projektor. Den anden vej rundt kan blive en dyr historie, med at man køber en dyr projektor, finder ud af det ikke rigtigt er noget for en og vælger derefter at prøve at sælge den. Jeg har set flere der desperat prøver uden held at få en bare noglelunde pris for deres dyrt indkøbte projektor. Der er nemlig et meget lille marked for den slags dyre projektor i DK.

Men alt i alt er jeg faktisk lidt i trivl om hvor mange LCD projektor du egenligt har set Gerdes ? sådan som du omtaler dem, så dårlige er de nu heller ikke. Panasonic, epson, sanyo og mitsuhibisi laver faktisk noget ret fine LCD film projektor, der kan lave et flot billede til den ikke totalt kræsne film kigger. Og jeg må indrømme at det godt kan irretere mig en smule når man bare har det syn på sagen, at lige at bruge 50.000- 70.000 kr for at få en såkaldt kvalitets projektor er sund fornuft, især hvis man ikke lige har den slags penge. Jeg elsker at se film, men jeg har sgu da ikke råd til at bruge 50.000 på noget jeg kan få i samme kvalitet om 2-3 år til 10.000, det er min økonomi bare ikke til om jeg vil det eller ej. Det er altså ikke en allemands ret at bruge så mange penge på en projektor.

Til trådstarter, skal du huske at køber du en JVC-750 , skal du også have et lærred der kan matche den. Nok noget Stewart StudioTek 130 og det koster også en del knapper, held og lykke med det, håber du bliver glad for det ellers kommer du godt nok til at sætte en del penge til, skal du nok regne med.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu