Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 16:12 |
lefrog skrev:
Jeg ved ikke om det betyder så meget for selve lydkvaliteten, men det burde give lidt mere dynamik og overskud idet du bruger 2 forstærkerkanaler i stedet for 1 pr højtaler :-) |
Hvis receiveren er opbygget med 7 helt separate forstærkerkredsløb med 7 sæt ladelytter og 7 trafoer har du ret i at det giver mere overskud at bruge 4 kredsløb til biwiret stereo fremfor kun 2. Jeg tvivler dog kraftigt på at receiveren er opbygget på den måde, mit bud er at strømdelen er opbygget som en klassisk stereoforstærker med 2 trafoer og 2 sæt ladelytter og så trækkes strømmen til alle 7 kanaler derfra, dvs. de deles om det overskud der måtte være og at der derfor ikke er et fnug mere overskud ved at bruge 4 kanaler fremfor 2. Du må have låget af og se hvor mange trafoer bæstet har, jeg tvivler på den er opbygget som 7 monoblokke med hver sin trafo.
|
 |
Mike-Lekruse
Junior bruger
Oprettet: 11-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 28
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 16:30 |
strandvasker skrev:
lefrog skrev:
Jeg ved ikke om det betyder så meget for selve lydkvaliteten, men det burde give lidt mere dynamik og overskud idet du bruger 2 forstærkerkanaler i stedet for 1 pr højtaler :-) |
Hvis receiveren er opbygget med 7 helt separate forstærkerkredsløb med 7 sæt ladelytter og 7 trafoer har du ret i at det giver mere overskud at bruge 4 kredsløb til biwiret stereo fremfor kun 2.
Jeg tvivler dog kraftigt på at receiveren er opbygget på den måde, mit bud er at strømdelen er opbygget som en klassisk stereoforstærker med 2 trafoer og 2 sæt ladelytter og så trækkes strømmen til alle 7 kanaler derfra, dvs. de deles om det overskud der måtte være og at der derfor ikke er et fnug mere overskud ved at bruge 4 kanaler fremfor 2.
Du må have låget af og se hvor mange trafoer bæstet har, jeg tvivler på den er opbygget som 7 monoblokke med hver sin trafo.
|
Tak for svaret. Jeg ser lige om jeg kan finde noget info omkring min pioneer receiver istedet for at begynde at pille låget af ;) I så fald, bliver det sq nok bare et almindelig sæt kabler :) Kunne være nice hvis det den kunne bruge et de ekstra kanaler, da jeg synes den skal skrues rigeligt op før det bliver rigtigt højt. Ved 9 dB kan er mine øre stadig ikke sprængt ud... Såe.. Den spiller trods alt rent..
|
Samsung UE46D7005 B&W CM7 Denon 3312 Boxee Box Sonos
|
 |
SoundWave
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 16:31 |
strandvasker skrev:
lefrog skrev:
Hvis receiveren er opbygget med 7 helt separate forstærkerkredsløb med 7 sæt ladelytter og 7 trafoer har du ret i at det giver mere overskud at bruge 4 kredsløb til biwiret stereo fremfor kun 2.
Jeg tvivler dog kraftigt på at receiveren er opbygget på den måde, mit bud er at strømdelen er opbygget som en klassisk stereoforstærker med 2 trafoer og 2 sæt ladelytter og så trækkes strømmen til alle 7 kanaler derfra, dvs. de deles om det overskud der måtte være og at der derfor ikke er et fnug mere overskud ved at bruge 4 kanaler fremfor 2.
Du må have låget af og se hvor mange trafoer bæstet har, jeg tvivler på den er opbygget som 7 monoblokke med hver sin trafo.
|
Man kan godt forestille sig, at man skal købe en forholdsvis dyr enhed, før det gør sig gældende.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 16:34 |
Mike-Lekruse skrev:
Tak for rådet.. Er det muligt at opnå forbedring i lyden med bi-amp? Jeg er i tvivl om jeg kan benytte bi-amping, selvom jeg lytter i stereo-funktion på min receiver, eller om det kun virker når man er i surround mode..? |
Hvad er det du vil forbedre ?
|
 |
Mike-Lekruse
Junior bruger
Oprettet: 11-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 28
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 16:51 |
Sploink skrev:
Mike-Lekruse skrev:
Tak for rådet.. Er det muligt at opnå forbedring i lyden med bi-amp? Jeg er i tvivl om jeg kan benytte bi-amping, selvom jeg lytter i stereo-funktion på min receiver, eller om det kun virker når man er i surround mode..? |
Hvad er det du vil forbedre ? |
Jamen vil bare gerne optimere lyden ydereligere hvis det var muligt med det udstyr jeg har. Evt. sådan, at jeg ikke skal skrue så højt op på receiveren, for at opnå et højt lydniveau.
|
Samsung UE46D7005 B&W CM7 Denon 3312 Boxee Box Sonos
|
 |
lefrog
Ny bruger
Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 7
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 22:27 |
|
Samsung 40" LED 7070
NAD T785HD receiver
NAD T577 bluray
B&W CM7 Stereo set up
|
 |
lefrog
Ny bruger
Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 7
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 22:37 |
Mike-Lekruse skrev:
strandvasker skrev:
[QUOTE=lefrog]Jeg ved ikke om det betyder så meget for selve lydkvaliteten, men det burde give lidt mere dynamik og overskud idet du bruger 2 forstærkerkanaler i stedet for 1 pr højtaler :-) |
|
Hmm vil det så sige jeg er faldet for et billigt salgstrick eller har det reelt nogen betydning for lyden? Man deler jo stadig diskanten og bassen ud på hver sin kanal !? men er det så lidt ALA Bi-Wire?! Håber der er nogen kloge hoveder der kan forklare finden ved Bi-Amping så?
|
Samsung 40" LED 7070
NAD T785HD receiver
NAD T577 bluray
B&W CM7 Stereo set up
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 22:49 |
lefrog skrev:
Hmm vil det så sige jeg er faldet for et billigt salgstrick eller har det reelt nogen betydning for lyden?Man deler jo stadig diskanten og bassen ud på hver sin kanal !? men er det så lidt ALA Bi-Wire?! Håber der er nogen kloge hoveder der kan forklare finden ved Bi-Amping så? |
Ved bi-amping har du to separate forstærkere, dvs. de har hver deres uafhængige trafoer, lytter og forstærkerkredsløb og deler således ikke strøm med hinanden. Det bør i teorien give et større overskud. Du bør dog så have et delefilter inden forstærkerne så begge forstærkere ikke behøver forstærke det komplette lydsignal men kun tage sig af de frekvenser du har valgt den enkelte forstærker skal tage sig af. Jeg vil vove påstanden at biwiring og biamping til private handler om blærerøvsværdi og ikke lydmæssige fordele.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 06-April-2011 kl. 23:05 |
Til tråd starter. Du kan i hvert fald prøve at vinkle dem indtil lytte positilonen, og rykke dem lidt ud fra væggen. Den ene står også en anelse klemt i hjørnet
|
 |
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 12:12 |
Mike-Lekruse skrev:
Sploink skrev:
Mike-Lekruse skrev:
Hvad er det du vil forbedre ? |
Jamen vil bare gerne optimere lyden ydereligere hvis det var muligt med det udstyr jeg har. Evt. sådan, at jeg ikke skal skrue så højt op på receiveren, for at opnå et højt lydniveau. | Er det ikke fordi du har lavet en Kalibrering, og så har den sat lyd nivuet lavt,prøv at gå ind i menuen eller brug Højre spoleknap(der står ch Level over knappen) på Remoten så kan du med tasterne selv flytte nivuet højere(ned) op.så du ikke behøver at skrue så højt op.... Mvh...
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |