recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må man "blande mærker"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må man "blande mærker"?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

I øvrigt; om du synes at der mangler output fra din center, kan du ikke blot indstille receiveren således at den giver højere output til centerhøjtaleren ?

Det lyder fornuftigt. Også mit bud.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 19:55
Svaret er ja.
Du kan sagtens kombinere feks triangle L+C+R med et andet mærke surround højttalere.
Det vigtigste er at L+C+R har samme klang og helt optimalt er 3 ens højttalere.

Ofte kører man med store højttalere foran og mindre surround højttalere, og selvom det er fra samme fabrikant og fra samme serie, vil der alligevel være væsentlig forskel i lyden fra front til bag alene pga kabinettets størrelse.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 21:03

Redigeret af Dorf - 07-Marts-2016 kl. 21:04
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af AndreasP AndreasP skrev:

Det er lige præcis de højtalere jeg har kigget på.

Jeg tror også de Triangler spiller mindst ligeså godt som Monitor Audios Silver serie. Hvis du har et billede af dit setup, må du hellere end gerne uploade det Shocked

Jeg går ud fra, at de spiller rigtig godt?

Ja de gør, og det tror der er flere der kan bekræfte.Wink
Om de spiller bedre end Monitor Audio ved jeg som sagt ikke. Men HVIS du alligevel skal en tur forbi HiFifreaks så prøv at lytte til Triangle Quartet Limited Edition som koster det samme som Triangle.

Og her et mørkt grynet billede:

Redigeret af Dorf - 07-Marts-2016 kl. 21:05
Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 16:45
Tak for tippet.

Jeg køber sådan 3 stk. Triangles. De ser iøvrigt hammer-godt ud på det billede.

Så håber jeg bare, at lydbilledet er ligeså harmonisk, som det vil være med 5 ens højtalere.

Tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu