recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må Slettes.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må Slettes.

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 23:50
kan du ikke de sælges kun som direkte net salg Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Nogen herinde som har dem siden folk kender deres lyd?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 00:10
Accueq Room Calibration? Det vidst nok det som den nye DHC-80.6 fra Integra kommer til at understøtte i stedet for Audyssey.

Nogen der kender det?
Til top
Zarnarkand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Sted: Hobro
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zarnarkand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 00:32
Har en UMC-1 som jeg ikke har fået brugt.. har være uden højttalere i 2 år :)

XMC-1 har været undervejs længe. Den var lige på trapperne da jeg købte min UMC-1.. jeg ville ikke vente på den hvis du skal bruge noget n her og nu....

Min UMC-1 gør dog jeg får 40% på XMC-1 når den kommer, så de 4k jeg gav for min UMC-1 er mere end godt givet ud :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 00:47

Der er vist ingen som kender XMC-1'erens lyd eftersom den ikke er kommet på markedet endnu. Men jeg kender dens rumkorrektion, da jeg bruger pc udgaven via mit mediecenter. Det høster ros overalt, senest hos selveste DTS INC i Californien. De har netop investeret i en 32 kanals udgave af Dirac til deres mixe studie.

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1532930-dts-dirac-live.html
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Emotiva var det nye sort for nogle år siden. Der var nogle som ikke snakkede om andet. Om så en tråd handlede om gamle spole båndoptagere, så blev den drejet over på Emotiva. Og reglen var, at man kunne læse ud af deres specs, at det bare var bedre. Flere features til lavere pris = bedre lyd. Flere watt til lavere pris = bedre lyd.

Det var som om alt den snak forstummede, da folk fik deres forudbestilte grej.

De (seriøse) anmeldelser jeg har kunne finde, fortæller at pris og kvalitet passer sammen. F.eks. læste jeg om en 300 watt Emotiva forstærker, som da ganske rigtigt kunne spille åndsvagt højt. Den havde bare så meget støj, at den sådan ca. ikke egnede sig til at gøre andet. På papiret havde den high-end specs. Men i praksis var den målrettet Cerwin Vega kunderne.

Det er jo ikke det samme som at fraråde mærket. Blot skal man gøre sig klart, at man nok ikke bør foreslå en 4.000 kroners processor som et seriøst alternativ til en 50.000 kroners ditto.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 11:42
Xmc-1 Koster vist nok "lidt" mere end 4000,- :-D

Har dog også hørt der var problemer med brum i deres første effektblokke, men det har de for længst fået styr på.
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 12:35
De 4.000 var baseret på kommentaren ovenfor :)
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 12:46
Jeg har haft umc-200 og xpa-5 fra emotiva og skal ALDRIG have noget derfra igen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg stemmer også på Emotiva´en, mest pga dens Dirac Live rumkorrektion som smadrer alt andet. Dog er det et minus den ikke understøtter Dolby Atmos, og den kun har 7.2 kanaler.

har du prøvet alt andet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:28
De første UMC-200 havde vist en del børnesygdomme, men de høster da gode anmeldelser:
http://www.soundandvision.com/content/emotiva-umc-200-preampprocessor

XPA-3 har jeg hørt på et sæt Jamo Concert, med Dirac rumkorrektion og Lossless filer. Det spillede ganske fremragende.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2014 kl. 13:36
"har du prøvet alt andet?"

Der er ikke så mange alternativer som har Dirac, udover Datasat rs20i til et par hundrede tusinde. Og Dirac er det eneste rumkorrektion jeg har oplevet som jeg gider og høre musik på. Mcacc og Audyssey smadrer mere end det gavner, så det ender med man kører pure direct. Men der er da også nogle andre rumkorrektions systemer jeg ikke har stiftet bekendtskab med endnu.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu