|
Må Slettes. |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dvs. man fortæller ikke Dirac, at man f.eks. har en 80hz delefrekvens på sub/LCR? Så ser jeg i hvert fald nogle potentielle issues, da Dirac så kan gå ind og påvirke den tiltænkte roll-off på fronterne så der summeres skævt mellem LCR og sub. Hvis det er tilfældet, ville jeg nok vælge at kalibrere hvor alle højttalere er sat til large.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Hej Jonas.
Jamen grunden til at jeg vil hoppe på ren processor er fordi at jeg køber en NAD M25 effekt og så også fordi jeg ikke bare venter på DHC-80.6 er fordi den ikke har Audyssey Pro. Det korrekt der ikke er bekræftet at AV8802 understøtter Dolby Atmos men når det så er sagt så læser man andre steder at den kommer til at understøtte det. Det selvfølgelig ikke liv eller død men et plus med HDMI 2.0 og Dolby atmos osv osv.. Når det så også er sagt så vil jeg mene mit rum vil have problemer at levere alt det strøm til alt mit udstyr vis jeg både har DTR-80.3 & NAD M25 til at suge strøm til sig. Vis jeg har forstået det rigtigt er det typisk max 2400W man kan tag fra en stikkontakt(eller den gruppe den er koblet til) Men der ingen der siger det skal være lige nu der skal købes processor. jeg kan da godt vente til 2015
![]() |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Jeg plejer og sætte alt til SMALL med 50hz crossover i receiveren. Og så stiller jeg distance i receiveren således at dirac laver så tæt som muligt på 0ms delay mellem kanalerne, og dette er en meget lang og kedelig proces. Men jeg ved så heller ikke om det er nødvendigt. Og ændrer jeg på target curve, ændrer dirac sine delay indstillinger(af en eller anden grund), så man skal begynde forfra.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Nej man kan ikke fortælle Dirac noget om sine delefrekvenser i processoren. Når man måler på et SMALL/80hz setup og ser grafen i Dirac, ligner det egentligt bare en helt almindelig graf fra en højttaler sat til LARGE, selvfølgelig bortset fra at alle højttaler nu først ruller af nede 20-25hz eller hvad nu ens sub kan præstere. Hvad betyder din forkortelse LCR, forkortelse af alle kanaler minus sub? Og hvad vil det sige der "summeres skævt"?
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Din DTR vil ikke trække så meget strøm når forstærkerkanalerne ikke er i brug. Er trods alt ikke klasse A der sidder i den :) Men kan godt forstå du vil have processor når du nu køber en effekt. Men hvis det var mig ville jeg nok slå koldt vand i blodet indtil markedet var stabilt med den nye teknologi. Så vidt jeg husker skrev Anthem også, at den ville understøtte 4k og 3D via noget modul/software så snart det kom, men det var vist en lang og smertefuld process.
|
||
![]() |
||
|
LCR = Left, Center, Right. Dvs. egentligt også inkl. surrounds men er for doven :) Men ja, alle højttalere minus sub. Det jeg tænkte på er, at når du sætter 50hz small i din processor, så skal højttaleren rulle af med 24db pr. oktav og være 6db nede ved 50hz. Det samme gælder subwooferen. Hvis begge er det, resulterer det i en flad kurve når de spiller samtidigt. Da Dirac ikke ved hvad der er sat som delefrekvens aner den heller ikke hvordan højttalerens response bør være. Det kan resultere i, at front+subs ikke længere summerer korrekt da de ikke hver især følger den kurve de bør.
|
||
![]() |
||
|
Hmm OK så er jeg med ;-) Men den afrulning mellem sub og LCR, er den meget anderledes end afrulning der er mellem f.eks. bas og mellemtone på en højttaler der kører large?
|
||
![]() |
||
|
Hvilken afspiller kan du anbefale? På mediecenteret bruger jeg en købt PowerDVD, som jeg nok ikke lige umiddelbart kan installere på den bærbare.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Hvad synes i om processor som f.eks en Anthem D2v3D?
Det selvfølgelig mere end jeg har tænkt mig og give for en processor lige nu men man ved jo aldrig i fremtiden.. Er anthem's processor godt og hvad med deres ARC (Anthem Room Correction) |
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
VLC medieplayer er gratis og plejer at virke på pc |
||
![]() |
||
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
|
Jeg synes, at det kunne være rigtigt spændende at afprøve det i min bio. Jeg har lige fået nye JBL pro højtalere og AT lærred. Jeg har kun EQ på min sub. Jeg bor i Viborg. Du kan se min bio her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94196&title=bowies-home-theater-stor-opdatering-startet Med venlig hilsen Bo
|
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
Ja. i højtalerne har producenten klaret delingen, mellem sub og højtalere er der hvor du piller og skal få det til at gilde sammen. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |