recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må Slettes.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må Slettes.

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ok.Må hellere lige rette mig selv. Jeg TROR det er nødvendigt. Der er nemlig ingen crossover i pc udgaven af Dirac. Derfor kan Dirac ikke se at, man i sin processor begynder og omdirigere alt lyd i surround kanalerne <80Hz til subwooferne. Og så er jeg lidt i tvivl om man får de korrekte delay her.
Vil prøve og sende en mail til Dirac omkring dette.

Hvordan plejer du at bruge det ?
Jeg tror da ikke vores processorer virker anderledes en andre, audyssey er jo bare en funktion man slår til eller fra, ht antal, afstand, delfrekvens er jo ligesom på alle andre.

Dvs. man fortæller ikke Dirac, at man f.eks. har en 80hz delefrekvens på sub/LCR? Så ser jeg i hvert fald nogle potentielle issues, da Dirac så kan gå ind og påvirke den tiltænkte roll-off på fronterne så der summeres skævt mellem LCR og sub.

Hvis det er tilfældet, ville jeg nok vælge at kalibrere hvor alle højttalere er sat til large.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:22
Hej Jonas.

Jamen grunden til at jeg vil hoppe på ren processor er fordi at jeg køber en NAD M25 effekt og så også fordi jeg ikke bare venter på DHC-80.6 er fordi den ikke har Audyssey Pro.

Det korrekt der ikke er bekræftet at AV8802 understøtter Dolby Atmos men når det så er sagt så læser man andre steder at den kommer til at understøtte det. 
Det selvfølgelig ikke liv eller død men et plus med HDMI 2.0 og Dolby atmos osv osv..

Når det så også er sagt så vil jeg mene mit rum vil have problemer at levere alt det strøm til alt mit udstyr vis jeg både har DTR-80.3 & NAD M25 til at suge strøm til sig. Vis jeg har forstået det rigtigt er det typisk max 2400W man kan tag fra en stikkontakt(eller den gruppe den er koblet til)

Men der ingen der siger det skal være lige nu der skal købes processor. jeg kan da godt vente til 2015Embarrassed
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:26

Ok.Må hellere lige rette mig selv. Jeg TROR det er nødvendigt. Der er nemlig ingen crossover i pc udgaven af Dirac. Derfor kan Dirac ikke se at, man i sin processor begynder og omdirigere alt lyd i surround kanalerne <80Hz til subwooferne. Og så er jeg lidt i tvivl om man får de korrekte delay her.

Hvordan plejer du at bruge det ?
Jeg tror da ikke vores processorer virker anderledes en andre, audyssey er jo bare en funktion man slår til eller fra, ht antal, afstand, delfrekvens er jo ligesom på alle andre.

Jeg plejer og sætte alt til SMALL med 50hz crossover i receiveren. Og så stiller jeg distance i receiveren således at dirac laver så tæt som muligt på 0ms delay mellem kanalerne, og dette er en meget lang og kedelig proces. Men jeg ved så heller ikke om det er nødvendigt. Og ændrer jeg på target curve, ændrer dirac sine delay indstillinger(af en eller anden grund), så man skal begynde forfra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

[QUOTE=armani-thomas] Ok.Må hellere lige rette mig selv. Jeg TROR det er nødvendigt. Der er nemlig ingen crossover i pc udgaven af Dirac. Derfor kan Dirac ikke se at, man i sin processor begynder og omdirigere alt lyd i surround kanalerne <80Hz til subwooferne. Og så er jeg lidt i tvivl om man får de korrekte delay her.

Dvs. man fortæller ikke Dirac, at man f.eks. har en 80hz delefrekvens på sub/LCR? Så ser jeg i hvert fald nogle potentielle issues, da Dirac så kan gå ind og påvirke den tiltænkte roll-off på fronterne så der summeres skævt mellem LCR og sub.

Hvis det er tilfældet, ville jeg nok vælge at kalibrere hvor alle højttalere er sat til large.

Nej man kan ikke fortælle Dirac noget om sine delefrekvenser i processoren. Når man måler på et SMALL/80hz setup og ser grafen i Dirac, ligner det egentligt bare en helt almindelig graf fra en højttaler sat til LARGE, selvfølgelig bortset fra at alle højttaler nu først ruller af nede 20-25hz eller hvad nu ens sub kan præstere.

Hvad betyder din forkortelse LCR, forkortelse af alle kanaler minus sub? Og hvad vil det sige der "summeres skævt"?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Hej Jonas.

Jamen grunden til at jeg vil hoppe på ren processor er fordi at jeg køber en NAD M25 effekt og så også fordi jeg ikke bare venter på DHC-80.6 er fordi den ikke har Audyssey Pro.

Det korrekt der ikke er bekræftet at AV8802 understøtter Dolby Atmos men når det så er sagt så læser man andre steder at den kommer til at understøtte det. 
Det selvfølgelig ikke liv eller død men et plus med HDMI 2.0 og Dolby atmos osv osv..

Når det så også er sagt så vil jeg mene mit rum vil have problemer at levere alt det strøm til alt mit udstyr vis jeg både har DTR-80.3 & NAD M25 til at suge strøm til sig. Vis jeg har forstået det rigtigt er det typisk max 2400W man kan tag fra en stikkontakt(eller den gruppe den er koblet til)

Men der ingen der siger det skal være lige nu der skal købes processor. jeg kan da godt vente til 2015Embarrassed
Din DTR vil ikke trække så meget strøm når forstærkerkanalerne ikke er i brug. Er trods alt ikke klasse A der sidder i den :)

Men kan godt forstå du vil have processor når du nu køber en effekt. Men hvis det var mig ville jeg nok slå koldt vand i blodet indtil markedet var stabilt med den nye teknologi. Så vidt jeg husker skrev Anthem også, at den ville understøtte 4k og 3D via noget modul/software så snart det kom, men det var vist en lang og smertefuld process.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 12:59

Nej man kan ikke fortælle Dirac noget om sine delefrekvenser i processoren. Når man måler på et SMALL/80hz setup og ser grafen i Dirac, ligner det egentligt bare en helt almindelig graf fra en højttaler sat til LARGE, selvfølgelig bortset fra at alle højttaler nu først ruller af nede 20-25hz eller hvad nu ens sub kan præstere.

Hvad betyder din forkortelse LCR, forkortelse af alle kanaler minus sub? Og hvad vil det sige der "summeres skævt"?
LCR = Left, Center, Right. Dvs. egentligt også inkl. surrounds men er for doven :) Men ja, alle højttalere minus sub.

Det jeg tænkte på er, at når du sætter 50hz small i din processor, så skal højttaleren rulle af med 24db pr. oktav og være 6db nede ved 50hz. Det samme gælder subwooferen. Hvis begge er det, resulterer det i en flad kurve når de spiller samtidigt. 

Da Dirac ikke ved hvad der er sat som delefrekvens aner den heller ikke hvordan højttalerens response bør være. Det kan resultere i, at front+subs ikke længere summerer korrekt da de ikke hver især følger den kurve de bør.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 13:19
Hmm OK så er jeg med ;-) Men den afrulning mellem sub og LCR, er den meget anderledes end afrulning der er mellem f.eks. bas og mellemtone på en højttaler der kører large?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 16:30

Den bærbare kan vel tage en mkv fra usb eller nas, så ekstra burde ikke være nødvendig.

Hvilken afspiller kan du anbefale? På mediecenteret bruger jeg en købt PowerDVD, som jeg nok ikke lige umiddelbart kan installere på den bærbare.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 17:29
Hvad synes i om processor som f.eks en Anthem D2v3D?
Det selvfølgelig mere end jeg har tænkt mig og give for en processor lige nu men man ved jo aldrig i fremtiden..
Er anthem's processor godt og hvad med deres ARC (Anthem Room Correction)
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 17:45

Den bærbare kan vel tage en mkv fra usb eller nas, så ekstra burde ikke være nødvendig.

Hvilken afspiller kan du anbefale? På mediecenteret bruger jeg en købt PowerDVD, som jeg nok ikke lige umiddelbart kan installere på den bærbare.

VLC medieplayer er gratis og plejer at virke på pc
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 18:00

Ja og det er så nu i skal slå til. Jeg har kun prøvet Dirac i akustisk totalt ubehandlede rum, med mere eller mindre billigt udstyr. Måske kunne det være en eye open'er for mig og prøve det af på bedre udstyr, i dedikerede rum, og op imod bedre rumkorrektioner end de almindelige auto setup's i billige receivere.
Jeg synes, at det kunne være rigtigt spændende at afprøve det i min bio. Jeg har lige fået nye JBL pro højtalere og AT lærred. Jeg har kun EQ på min sub.

Jeg bor i Viborg.

Du kan se min bio her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94196&title=bowies-home-theater-stor-opdatering-startet

Med venlig hilsen

Bo
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 18:28

Hmm OK så er jeg med ;-) Men den afrulning mellem sub og LCR, er den meget anderledes end afrulning der er mellem f.eks. bas og mellemtone på en højttaler der kører large?

Ja. i højtalerne har producenten klaret delingen, mellem sub og højtalere er der hvor du piller og skal få det til at gilde sammen.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu