recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må Slettes.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må Slettes.

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Siger vel mest af alt om de systemer, at to identiske maskiner kommer med så forskellige måleresultater, self under fuldstændig samme forudsætning - både med rumindhold, positioner osv?

Nu låner jeg lige tråden, men ja samme placering af højttalerne og nøjagtigt de samme 3 positioner. Der blev lavet 2 målinger med hver receiver som landede det samme sted hver gang.

Nærmest modstridende korrektioner fra de 2 receivere i mellemtonen. Det synes jeg er meget mærkeligt.

Måling med receiver 1:

Måling med receiver 2:

Redigeret af Iron Man - 03-Juli-2014 kl. 23:44
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg synes, at det kunne være rigtigt spændende at afprøve det i min bio. Jeg har lige fået nye JBL pro højtalere og AT lærred. Jeg har kun EQ på min sub.

Jeg bor i Viborg.

Du kan se min bio her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94196&title=bowies-home-theater-stor-opdatering-startet

Med venlig hilsen

Bo

Hej Bo
Det kan vi sagtens finde ud af. Jeg har ferie de næste 3 uger.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 00:16
Iron man: hold da op, det var da helt vildt - igen bekræfter det "måske" at man ikke kan stole på teknikken, og man måske kommer længst ved at undlade det i billigere recievere... Der kan jo også være fejl på en af maskinerne? Men i din situation må man virkelig føle sig på herrens mark, for hvad er nu sandt?

Hvad angår de andre ting, ja, fulgte med i Otto sub tråd, og det stak jo helt af - desværre. Det altid spændende når der bliver gået i dybden med tingene, specielt som Otto gjorde/gør det! ;).

Og Otto: ja, jeg ved godt du ville blive blæst ned hvis du begyndte på den slags herinde, men det var nu mere tiltænkt "andre" butikker end lige netop din... ;) tværtimod kunne andre forhandlere lære lidt af jeres passion...

Jeg tænkte måske heller ikke så meget en dyst, hvor du skulle begrunde alt muligt, jeg savner bare butikkerne derude har mere folks på features som auto kalibrering, og evt gjorde mere ud af at have prøverum med det.. Men ved godt det bliver lidt overfladisk i et dertil indrettet lytterum vs stuen med lillemors pynteting ;)

Nå on topic, det lyder spændende at Armani vil prøve det af andre steder, hvis det bliver til noget og folk vil have gæster må i meget gerne poste tider herinde ;)

Det bliver da skægt for jer at prøve ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Nærmest modstridende korrektioner fra de 2 receivere i mellemtonen. Det synes jeg er meget mærkeligt.

Jeg synes ret skal være ret, de er da ikke ens, men SÅ forskellige synes jeg nu ikke de er, hvis du tager højde for at middel-værdien ser ud til at være forskudt på de to. Hvis du forestiller dig at du flytter middel-værdien, så ligger korrigeringerne ikke helt så skævt i forhold til hinanden, som billedet ved første øjekast kunne få det til at se ud. Ikke at de bliver ens, men det er ikke helt så slemt som det lige umiddelbart kunne se ud til.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 23:08
Kunne være sjovt at prøve Dirac i min stue der har en meget behagelig akustik og roses af alle bio nørder der kommer forbi. Min Onkyo 875's kalibrering er megwt ringe og slået helt fra.
Er det muligt at teste uden at købe ?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 00:28
Man kan prøve softwaren gratis i 14 dage, men du bliver nød til og købe en mikrofon, evt den fra dirac's hjemmeside. Koster 75$. Ellers skal jeg komme forbi med kufferten ;-) Jeg har lige været forbi bowiecool's hjemmebio med godt resultat.

Redigeret af armani-thomas - 10-Juli-2014 kl. 00:30
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 08:14
Bor på Sjælland så der er lidt langt ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu