recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M2A-VM HDMI drivere/software ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketM2A-VM HDMI drivere/software ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: M2A-VM HDMI drivere/software ?
    Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 09:06

Hej

Edit har ændret overskriften (igen 06/11)

Har fået et større problem med mit M2A-VM HDMI bundkort. Jeg bruger XP MCE, (opdateret med alt og registreret) men jeg kan bare ikke få den til at installere ovennævnte opdatering. Den eneste grund til at jeg har brug for MCE er Binnerups My Movies, og den kræver at ovennævnte opdatering er lagt ind, ellers crasher den.

Jeg har prøvet en frisk installation, med alle opdateringer fra bunden. Alt virker men ikke rollup 2

Nogen der har et bud ?

Er der andre med dette bundkort der har fået denne opdatering ind?

Mvh

Kurt

Redigeret af Fimpe - 06-November-2007 kl. 10:21
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 13:45

Løst,

Fjernede Security Update for Windows XP (KB904706) og installationen kørte, hvis der var andre med samme problem.

Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 14:08
Jeg har det samme bundkort og har haft problemer med My Movies, men ikke med at installere Update Rollup 2.

Jeg har derimod haft mærkelige fejl med at computeren genstarter spontant under arbejde, eller når den bare står. Jeg har geninstalleret 3 gange og er nået frem til, at det er når jeg installerer My Movies at det går galt. Så nu kører jeg uden problemer og uden My Movies. Brandærgeligt!

Den fejl du havde, var det at computeren crashede under installation af My Movies eller efter?
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 14:42

Oprindeligt skrevet af Sfinksen Sfinksen skrev:

Jeg har det samme bundkort og har haft problemer med My Movies, men ikke med at installere Update Rollup 2.

Jeg har derimod haft mærkelige fejl med at computeren genstarter spontant under arbejde, eller når den bare står. Jeg har geninstalleret 3 gange og er nået frem til, at det er når jeg installerer My Movies at det går galt. Så nu kører jeg uden problemer og uden My Movies. Brandærgeligt!

Den fejl du havde, var det at computeren crashede under installation af My Movies eller efter?

Nej men den er fakstisk begyndt at genstarte efter at jeg har lagt mymovies ind uden at jeg lige havde tænkt at det var problemet. Det startede egentlig med at maskinen hang når der blev afspillet DVD (fra skive eller online). Det løste jeg ved at gå ind og manuelt sætte ramhastigheden ned til 667. Så kunne den spille en hel film.

Men så begyndte den til tider pludselig at ville gå i standby helt uden grund. Jeg har dømt det til RAM fejl og har lige hentet nyt frisk 2 x 1GB dual 800 ram for at se om det hjælper.

Redigeret af Fimpe - 02-November-2007 kl. 14:44
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 15:59

My Movies kan altså ikke få jeres maskiner til at crache ;-)

Men, der bliver brugt meget ram i den IE renderer som hosted HTML kører i, så har I en ramfejl, så vil det være her du ser det.....

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 19:06
FYI har jeg et M2A-VM HDMI som jeg bruger sammen med Vista Ultimate MCE og i øvrigt også My Movies. Jeg oplever ingen problemer med at maskinen crasher. Jeg har dog heller ikke det hurtigste ram.
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

My Movies kan altså ikke få jeres maskiner til at crache ;-)

Det tror jeg nu heller ikke, ellers havde jeg jo ikke noget at bruge MCE til 

Dette bundkort er jo almindeligt kendt på forums for at være lidt sart med ram, det skyldes vel bl.a. at der er ikke så mange muligheder for at stille på settings.

Mine nye ram (fra i dag)har indtil videre givet en stabil maskine, har dog ikke brugt grafikken endnu men kun rippet lidt mere.

Så måske har jeg løst mine små problemer med kortet med disse ram. Ellers må jeg jo sætte hastigheden lidt ned eller prøve med et af de nye grafikkort der er kommet (f.eks. 8800 GT).

Jeg kører forøvrigt med nyeste BIOS og ATI drivere, hvilket betyder at grafikkortet bliver til et 1200 (og ikke 1250) hvad bruger i?

Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

FYI har jeg et M2A-VM HDMI som jeg bruger sammen med Vista Ultimate MCE og i øvrigt også My Movies. Jeg oplever ingen problemer med at maskinen crasher. Jeg har dog heller ikke det hurtigste ram.

Bruger du også den integr. grafik?

Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 20:00

Har du prøvet at sætte hastigheden ned på dine ram?

Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Bruger du også den integr. grafik?

Ja, det gør jeg. Med nyeste drivere, bios osv. Jeg kan da godt se nu at grafikdelen har skiftet navn til 1200 series, det vidste jeg ikke.

FYI bruger jeg 2GB DDR2 533 ram.

Redigeret af Nullermanden - 02-November-2007 kl. 20:12
Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:25
Jeg har:

AMD 64 X2 4800+, G.Skill RAM DDRII 2GB PC800

Kører med nyeste ATI grafikdriver (fra 11. oktober 2007) og har just opdateret BIOS til 1501 (nyeste). Har ellers kørt 1301.

Har også set andre steder, at det kan være noget ram-relateret, så det kan være, at det er der jeg skal kigge. Jeg prøver at installere My Movies igen, og så kommer jeg tilbage og beder om råd, hvis jeg igen får problemer.

Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Har du prøvet at sætte hastigheden ned på dine ram?

Er det en indstilling jeg kan finde i BIOS? Ikke så velbevandret i den slags...

Redigeret af Sfinksen - 03-November-2007 kl. 15:27
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 19:32

[/QUOTE]

Er det en indstilling jeg kan finde i BIOS? Ikke så velbevandret i den slags...
[/QUOTE]

Under chipset, DRAM configuration, Memory Clock frequency. Her kan du vælge mellem Auto, DDR2 533, DDR2 667 og  DDR2 800.

Hos mig ter maskinen sig, selv om jeg har sat ram hastigheden ned. Den låser ikke men går i S3

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu