recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M86 vs R86 32"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketM86 vs R86 32"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kingeling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: M86 vs R86 32"
    Sendt: 29-Maj-2007 kl. 16:13

Så er det blevet tid til mit første indlæg.

Jeg står og skal bruge nyt 32" TV. Har læst meget om forskellige tv på dette forum. Mange ville nok råde mig til et andet TV end Samsung, men da design betyder en del for mig trækker det altså retning Samsung. Dertil kommer at jeg har en samsung HHD optager (735) og det passer jo godt sammen

Jeg har hos Midt Data set R86 serien i 32" og synes faktisk det ser ret fornuftigt ud. Tror måske M serien bliver for dyr, tv'et må ikke koste meget mere end 8000. Har nogen set forskellen på samsungs 8 serie i M og R ?? Er lidt forvirret omkring hvor forskellen egentlig er?

Nogen gode råd :) ?

"btw thumbs up for dette forum"

I can't anymore
Til top
MikkelU Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 17:23

Jeg står faktisk lidt i samme dillemma :P

Mit budget er ca. det samme og har kigget på samsung R8x og M8x.

Umiddelbart er forskellen at M8x har 100Hz, vilket jeg ikke ved om det er de ekstra penge værd? Har også hørt nogen tale om der evt er et andet panel i M fremfor R, dog ved jeg ikke hvorvidt dette er tilfældet?

Så ja, lad os endelig få nogle eksperter sat på sagen

/MikkelU
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:23

Der er simpelthen bedre paneler i Mserien som er top modellen. Det vil i praksis sige bedre billedekvalitet, og nyere teknologi.

At R serien er et ganske godt tv, er jeg ikke i tvivl om, men vil du have det yperste Samsung kan tilbyde pt. er det M86/87 serien du skal vælge.

Kontrasten på R serien er 8000, hvor den er 15.000 på M serien.

Derudover er M serien 37" eller derover full HD.

M serien er 100 Hz og med 3 HDMI indgange

eller gå ind på www.samsung.dk og læs om den konkrete forskel

Redigeret af Benitez - 29-Maj-2007 kl. 18:24
Benitez
Til top
MikkelU Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:44

De 15.000 i kontrast er dog også kun på  40" og op.

Yderligere er de 100Hz kun på 32" og ikke de andre.

Så ville gerne vide om det virkelig er pengene værd. For som Benitez skriver er jeg heller ikke i tvivl om at R8x er et godt tv.

/MikkelU
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:56

De 100hz er jeg mere eller mindre ligeglad med.

TV'et må ikke være større end 32" i mit tilfælde.

@Benitez der er også 3 HDMI indgange på R86 (har en hjemme på "prøve" lige nu)

Jeg synes indtil videre det er ganske fornuftigt. Lækker menu opsætning godt billede såvel på dvd men også på det analoge tv signal. Må sige at indtil videre er jeg imponeret. Vil dog lige tage det op til overvejelse om jeg skal have afprøvet en M86 også.

R86'eren er fra Midt Data og koster 7300 kr. (hvis der skulle være nogen som er interesseret i det)

I can't anymore
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 22:35

ok den er taget til efterretning den med de 3 HDMI :-)

Jeg tror også, at er det 32" så er R modellen næsten på højde med M86. Tror eneste forskel er, at panelerne er lidt bedre i M86..

Enig i at de nye Samsung er flotte i deres design. Uanset om man vil være ved det eller ej, synes jeg også det betyder noget når man har "klodsen" stående i stuen som et vigtigt og centralt møbel.

Heller ikke fedt hvis en sofa er kanon at sidde i, men tudegrim, en mellemting er at foretrække :-)

Benitez
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:03
God sammenligning
I can't anymore
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:32
R86 koster kun 6988 kr hos tapeconnection. Har slev lige købt det til soveværelset idag og jeg kan kun sige jeg er tilfreds. Selvfølgelig er billedet ikke på højde med philips 9731d, men det kan man jo heller ikke forvente til den pris. Overvjede selv M86 modellen men syntes den blev lige dyr nok i forhold til at det "kun" var 100hz teknologien man fik mere i den, så derfor holdt jeg mig til R86 modellen og det har jeg ikke fortrudt. Har dog ikke prøvet ay koble computeren til den endnu, men det må vente til jeg får de nye dele som er bestilt.
Til top
MikkelU Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:39

sehested: Er philipsen så de 4000 kr. ekstra værd? For har kraftigt overvejet philips 9731d , men den er jo så os en del dyrere .

Er det pengene værd?

/MikkelU
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:46

philipsen koster 16k eller sådan noget i 37". Om den så er så megetmere værd det er jo et godt spørgsmål. Billedet står skapere på den ved analog ihvertfald, også er ambiligthen heller ikke at forglemme for damn det er fedt at sidde og se film i mørke med den tændt. Det giver en super oplevelse. Men selvfølgelig skal man tænke på den koster næsten det dobbelte. Må nok komma an på en prøve efter jeg har set hvor god R86 er til hd, for der ser 9731 super ud. Men som sagt så kan jeg ikke prøve R86 med hd uden at flytte 1000 kabler så jeg må vente til min arbejdscomputer får de nye dele som er bestilt, men desværre ikke var på lager

Til top
MikkelU Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:58
Ja 37" koster muligvis 16k men 32" koster "kun" 11k. Hvilket er 4k mere end samsungen... Og ja som du siger så får philipsen enormt gode anmeldelser rundt omkring på forskellige sites. Men jeg kan bar ikke selv vurdere om det er pengene værd. Og jo ambilight er da lidt blær :P
/MikkelU
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 05:23
Phillips i 23" udgaven har ikke fullHD= ikke samme panel som 37" og op
Til top