recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac EyeTV med flere tunere og Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac EyeTV med flere tunere og Boxer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af kent77 kent77 skrev:

Hej BotNak

Jeg bruger en mac mini som media center og på den har jeg installeret EYETV Hybrid med  EYETV 3 som software.

Jeg kunne godt tænke mig at tilslutte flere tunere til setuppet, og at de alle køres igennem EYETV 3.
Jeg kan se at du har flere tunere til dit setup.  Ved du om EYE TV 3 softwaren understøtter flere tunere og gerne af forskellige mærker, og hvordan fungere dette?
Jeg bruger en EYE TV3 og en EYE hybrid (DVB-C modtager)

Du kan have flere tunere - men ikke flere af samme type da de vil optræde med samme navn og derfor blive behandlet som 1 tuner.

Jeg anvender Elgato Netstream DVB-T og HD Homerun (DVB-C/T) - hvilket i alt giver 4 uafhængige tunere.
De optager ofte 3 prg. samtidigt, enten pga. overlap (optagelse starter 5 min før og forsætter 15 min efter prg.)
Og vi kan sagtens streame til flere IOS og MAC enheder ad gangen - enten live eller af optagelser.

MPEG4 USB encoderen kan dog kun bruges på en IOS/MAC ad gangen (eller under konvertering)

Hvis EyeTV i stedet er sat op med Netstrem og en USB Elgato DVB-T tuner, så kan HD Homerun ikke tilsluttes da den får samme navn som USB tuneren.

Til top
kent77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kent77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:

Du kan have flere tunere - men ikke flere af samme type da de vil optræde med samme navn og derfor blive behandlet som 1 tuner.

Hvis EyeTV i stedet er sat op med Netstrem og en USB Elgato DVB-T tuner, så kan HD Homerun ikke tilsluttes da den får samme navn som USB tuneren.

Ok, vil det så sige at jeg ikke kan bruge HD Homerun til følgende setup ?

Ønsket setup:
Eye tv hybrid - tilsluttet mac mini'en
Terratec H7 - tilsluttet mac mini'en
HD homerun - tilsluttet netværket
Tv signal - Yousee via antenneforening

Nuværende setup:
Eye tv hybrid - tilsluttet mac mini'en
Tv signal - Yousee via antenneforening

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu