recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac kører underligt og dårligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac kører underligt og dårligt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 11:00
Det håber jeg du har ret i glæder mig til at se om der kan komme liv i den her igen, så kender jeg en der bliver glad.

Der er som sagt ingen grønne områder, men kun et stort gult, et blåt og et lille rødt. Nu må vi se, håber de kommer i morgen, atlså rammene. Tak for supporten KB!
          
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 12:26
Det hjælper nok lidt med ekstra RAM.. Men hvilken harddisk har du i ? Hvis du ikke har en SSD i, så vil dette give et enormt performance boost. Og de er pt ret billige... omkring 1500 for en 256GB
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 16:12
Men det kan bare ikke passe den ikke kan køre bedre uden en SSD? Jeg har har en 2 år gammel spand (MSI bærbar) med Windows 7 på, og den kører rigtig godt. Både med 10+ faner åbnet i Firefox og WoW kørende + iTunes. Men om det så er fordi Mac ikke er den ultimative gaming PC, det ved jeg så ikke men min iMac kører det hele perfekt, også uden SSD, men den er så også noget kraftigere.
          
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 16:25
Jeg ville vente og se om rammene ikke gør forskellen :) Det er jo en rimeligt ny computer, der burde ikke være nogle problemer i at trække WoW, også selvom Mac ikke er så gaming orienteret som Windows :)

Det sagt, så bør du virkelig skrive SSD ned som en fremtidig opgradering. Det er dén største opgradering du kan lave på din computer, og det er meget mærkbart. Ikke så meget når du sidder inde i WoW (måske kortere loadingtider), men i hverdagsbrug, åbning og lukning af programmer, koldstart af computeren.. 

Jeg fik også lige opgraderet mine ram, til 8 GB efter at have læst lidt i den her tråd ;) 350 kroner for at opgradere, det er jo billigt. Og kunne se jeg også havde gang i en smule Swap (selvom det er et mindre problem med en SSD - i og med at den er så meget hurtigere end HDD'en).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 16:37
Det er jeg slet ikke i tvivl om at SSD gør en kæmpe forskel, og ud fra hvad jeg har hørt og læst men ja, der var kun råd til ram denne gang, så nu købte jeg sgu 16 GB for at få alle dem i jeg kunne. Jeg ved jeg kommer lidt til penge igen her midt i oktober, så kan jeg se på en SSD der, men vil en harddisk give mig bedre/flere fps i WoW = et flottere og mere flyende gameplay?

Men som jeg siger, så har jeg en 2 år gammel PC med Windows 7 fra MSI som kører forbløffende godt. Men det har måske noget at gøre med at gaming bare er bedst på Windows vs. OS X?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 17:08
Gaming på Windows er helt sikkert bedre optimeret end på Mac. Det kan man ikke rigtig komme uden om.

Og nej, en SSD vil ikke give dig bedre FPS i WoW, når spillet først kører så er det ikke SSD'en/harddisken der er flaskehals. Der ligger al dataen i rammene (som stadig er pænt meget hurtigere, også end en SSD), og grafikkortet står for de fleste af udregningerne :)
Du vil til gengæld kunne mærke forskel på hvor hurtigt du får startet WoW op :) Forskellene kommer når du skal tilgå data på harddisken, dvs når du starter programmer op første gang efter en koldstart, når spil skal loade ting fra harddisken over i rammene, den slags. Et eksempel, med mine gamle HDD kunne jeg trykke på iTunes logoet, og måske have startet programmet op 5-6 sekunder efter. Med min SSD er det næsten instant - det føles mere som om at programmet blot har været mimimeret :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 17:40
Ah ja okay, på den måde så lyder det da til jeg skal ud og investere i sådan en SSD fætter. Har jo 2 TB ekstern harddisk, så det er ikke plads jeg mangler hehe.

Men okay, så vil jeg se i morgen/fredag om det ikke hjælper mig lidt med 12 GB mere ram i maskinen. Det vil da være underligt hvis det ikke kan mærkes til at starte med!

Nu lige et sidespørgsmål:

Hvor lang tid kan sådan en  MacBook Pro "holde" til at blive spillet på? Den bliver utrolig varm, omkring de 85-100 grader ligger CPU på konstant. Er det noget den kan holde til i længden? Man kan virkelig høre at blæserne arbejder på max konstant :/

Redigeret af ladiesman217 - 26-September-2012 kl. 17:40
          
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 17:47
EDIT: Redundant information. Andre havde skrevet præcis det samme. Sorry.

Redigeret af Yakken - 26-September-2012 kl. 17:48
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 18:07
Men hvad svarede du på? Måske jeg kunne ha brugt din info alligevel?
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 18:34
Det er helt klart rammen som andre skriver...

Sad selv på en kollegas iMac 27" og den kørte helt forfærdeligt langsomt.
Opdagede at én eller anden har købt den med en fin i5 cpu, men kun 4 GB ram og det slår ikke til 2 versioner af InDesign, Outlook, Safari og Photoshop på samme tid.

Nogle benytter jo den nye funktion med at genskabe vinduer efter genstart og så starter den jo alle programmer op igen. Så den er langsom før man overhovedet er begyndt at arbejde på den fra morgenstunden...

Nu skal der lige 12 GB ekstra i den...!!!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:16
Lækkert, jeg glæder mig sgu til at prøve i morgen eller fredag...

Er det ikke godt nok en #00 skruetrækker jeg skal bruge for at tage bagcoveret af når jeg skal skifte ram?

Og er der en der kan svare på mit spørgsmål mht. varmen? Jeg citerer lige mig selv:

"Hvor lang tid kan sådan en  MacBook Pro "holde" til at blive spillet på? Den bliver utrolig varm, omkring de 85-100 grader ligger CPU på konstant. Er det noget den kan holde til i længden? Man kan virkelig høre at blæserne arbejder på max konstant :/"
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:37
Kan ikke forestille mig at det gør nogen særlig forskel for den. Det er en høj temperatur, men sådan er det generelt for MacBook Pros (i hvert fald også for min mid-2010 model). 

Det "slider" selvfølgelig nok mere end at ligge ved 35 grader, men det er ikke noget du skal bekymre dig om :) Den er jo lavet til det :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu