recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac kører underligt og dårligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac kører underligt og dårligt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 09:33
Jamen så glemmer jeg min bekymring igen. Havde også godt nok læst at de var designet til varmen, men med så høj varme, så tænkte jeg alligevel lidt over det.

Hvad med skruetrækkeren. Kan man ikke købe sådan en #00 skruetrækker i hvilket som helst byggemarked, eller er det en speciel en?
          
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 14:01
Jeg synes sq det er en høj temperatur.. min Lenovo T61 ligger på 70 grader MAX. når jeg spiller WC3 mods.. og det belaster den rigeligt at trække i native opløsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 16:34
Ja det synes jeg også, men nu har jeg læst flere steder at folks MacBook Pros ligger mellem 85 og 100 grader, når de gamer, så det må jo være normalt nok :)
          
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 17:29

Hvor lang tid kan sådan en  MacBook Pro "holde" til at blive spillet på? Den bliver utrolig varm, omkring de 85-100 grader ligger CPU på konstant. Er det noget den kan holde til i længden? Man kan virkelig høre at blæserne arbejder på max konstant :/
[/QUOTE]

kan det ikke være den er fuld ag støv ved blæse køler plader. der ved bliver de også langsom af.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:47
Jep, det er skam ikke derfor. Jeg har næsten lige haft den tjekket, og der var intet.

Her kan I lige se mine temperaturer efter 3 timers intens gaming.

Redigeret af ladiesman217 - 27-September-2012 kl. 20:50
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:20
Så kom de nye RAM hjem, og det hele går satme meget hurtigere, wow... Tør ikke forestille mig hvordan det så bliver når jeg får en SSD

Men der er noget jeg ikke forstår...

WoW kører meget bedre hvis jeg spiller på MacBook Pro'ens skærm. Hvis jeg tilslutter en ekstern skærm med HDMI til MiniDisplay Porten, så kører det ikke nær så godt. Hvordan kan det være? Stern Smile

Der er også meget bedre farver på den indbyggede skærm... Men det er nok klart?

En ting der også er bemærkelsesværdig, er at MacBook'en ikke bliver nær så varm og blæserne larmer heller i nærheden af hvad de plejer. Kan flere Ram også have indflydelse på temperaturen og blæserne?

Redigeret af ladiesman217 - 28-September-2012 kl. 13:25
          
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:27
Nu er "kører det ikke nær så godt" defineret særligt godt, er det fordi det hakker/er mindre flydende?

Kører du i samme opløsning når du spiller via den eksterne skærm? Såfremt du kører en højere opløsning med den eksterne skærm, vil dine fps ligeledes oftest falde. 
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Så kom de nye RAM hjem, og det hele går satme meget hurtigere, wow... Tør ikke forestille mig hvordan det så bliver når jeg får en SSD

Men der er noget jeg ikke forstår...

WoW kører meget bedre hvis jeg spiller på MacBook Pro'ens skærm. Hvis jeg tilslutter en ekstern skærm med HDMI til MiniDisplay Porten, så kører det ikke nær så godt. Hvordan kan det være? Stern Smile

Der er også meget bedre farver på den indbyggede skærm... Men det er nok klart?

En ting der også er bemærkelsesværdig, er at MacBook'en ikke bliver nær så varm og blæserne larmer heller i nærheden af hvad de plejer. Kan flere Ram også have indflydelse på temperaturen og blæserne?

På min MBP 15" mid-2011 4 GB RAM falder ydelsen drastisk, når jeg tilkobler ekstern skærm. Programmer går ned eller går i stå. Mere computerkyndige kan sikkert forklare hvorfor.

vh. Thomas
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:38
Kører ikke nær så godt = kører ikke nær så flydende og hakker lidt ved hurtigere kamera-bevægelser/rotationer.

Og ja, jeg kører i samme opløsning som Mac'en... 1440x900 Wide..

Tak Smile

Redigeret af ladiesman217 - 28-September-2012 kl. 13:39
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

På min MBP 15" mid-2011 4 GB RAM falder ydelsen drastisk, når jeg tilkobler ekstern skærm. Programmer går ned eller går i stå. Mere computerkyndige kan sikkert forklare hvorfor.

vh. Thomas

Præcis Thomas, det er også det jeg oplever. Den bliver meget hurtigere varmere kan jeg mærke, og ydelsen falder også en del inde i WoW = kører ikke nær så flydende osv.

Efter jeg fik de 16 GB ram i er blæsernes larm reduceret gevaldigt, men så snart jeg sætter min eksterne skærm til, så skruer de meget op. Den skal nok performe en del mere, når den skal spytte billedet ud eksternt.

En der kan forklare hvorfor, eller er vi to bare uheldige? Dead

Redigeret af ladiesman217 - 28-September-2012 kl. 13:46
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

vh. Thomas

Præcis Thomas, det er også det jeg oplever. Den bliver meget hurtigere varmere kan jeg mærke, og ydelsen falder også en del inde i WoW = kører ikke nær så flydende osv.

Efter jeg fik de 16 GB ram i er blæsernes larm reduceret gevaldigt, men så snart jeg sætter min eksterne skærm til, så skruer de meget op. Den skal nok performe en del mere, når den skal spytte billedet ud eksternt.

En der kan forklare hvorfor, eller er vi to bare uheldige? Dead

Har du gang i både den interne og eksterne skærm på samme tid eller kun den eksterne ?

Hvis du har gang i begge, har den jo lidt travlt...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 15:17
Hehe, jo det har du ret i... Jeg kører godt nok med begge skærme, så den har lidt travlt... Elsker din formulering
          
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu