|
Mac Mini 2013 Buffering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2014 kl. 21:08 |
Hej jeg har et meget træls problem
min mac mini buffer konstant når jeg vil se film fra min synology 412+ Det er uanset om jeg vælger at se film via VLC eller XBMC Mac Mini er tilsluttet mit lokale netværk med kabel det underlige er at jeg ikke synes at opleve de samme problemer via min MacBook Pro retina 13" med samme versioner af VLC og XBMC (13.1) nogle der har et bud og evt en løsning på mit problem :)
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du kopiere en fil fra nas til MAC, kan du se med hvilken hastighed den kan kopiere fx en film?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg er begyndt at opleve samme problem på min mini når jeg kopiere filer til min Synology. Den kan finde på at holde lange pauser i overførslen (det er ikke så tit jeg henter noget ned til min Mini).
Gad vide om det er kommet med en FW opdatering på Synology. Jeg kører stadig OSX 10.8.5 Men du har vel en nyere FW på din Synology. Jeg har kun en 409+ og den får ikke DMS 5.0
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Gigabit ethernetkabel? Hvis du fejlagtigt har anvendt et 100 mbit kabel er det ofte ikke nok til at trække en HD film i realtid.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
I mit tilfælde står mini og NAS lige ved siden af hinanden - koblet på samme Gigabit switch. Der er ikke sket ændringer i HW
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
jeg aner ikke hvilket kabel jeg bruger udover det er kat 5 og det har fungeret fint tidligere.
har lige siddet og set en film på min mini fra synology via plex som er installeret på min synology og her er der ingen buffering. så tænker det må være noget i VLC og XBMC
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Har du trådløs lan i den også? Hvis ja så prøv deaktiver dette.
Prøv også genstarte din router. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Du har nok kun 2 gb ram i minien. Den skal op på mindst 4gb
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
især hvis mini'en får lov at lave lidt andre ting samtidig, men jeg har fundet ud af at hvis jeg kører store mængder data gennem wireless, så er "pakkehåndteringen" så ressourcekrævende at det faktisk går ud over den generelle performance med alt under 4GB. Video stopper sporadisk og selv musen kan blive en udfordring at bevæge. lidt træls når man forsøger at overføre optaget TV til NAS mens man ser bold. Der KAN jo blive scoret mens man gør det :-) (efter 8gb ram er blevet isat er det dog markant bedre, ikke 100% men bedre)
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Nej. En Mac Mini fra 2013 har mindst 4 GB RAM installeret. Det er godt nok længe siden, at Macs kom med 2 GB installeret som standard.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Jeg ser fulde Bluray rips fra min 2411+ til min 2010 Mac Mini igennem plex og har aldrig haft en buffer problem. Det har jeg heller ikke med VLC.
Redigeret af Ehlz - 04-Juli-2014 kl. 09:28 |
|
![]() |
|
når jeg afspiller via VLC starter filmen medat være pixeleret (Tror jeg det hedder) efter noget tid bliver billedet skarp, men så går der ikke længe hvor den pixelere eller buffer igen.
jeg så klassefeten 2 via minien igår uden buffering via plex, men kunne ikke se den via VLC eller XBMC havde ikke probleer i XBMC da det var version 11 eller 12 mener jeg
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |