recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini i stedet for kabel-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac Mini i stedet for kabel-tv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Louis123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Louis123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini i stedet for kabel-tv?
    Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:45
Hej alle

Jeg påtænker at udskifte mit tv-setup og har derfor brug for en smule hjælp. Jeg har længe ønsket at droppe mit kabelbaserede tv, da jeg kun ser få kanaler og det til en alt for høj pris.

Jeg har adgang til diverse tv-kanaler over online-løsninger såsom Netflix, TV2 Play og Viaplay. 

Idéen er, at jeg køber en Mac Mini og kobler til mit fjernsyn. Selvfølgelig kan det så lade sig gøre ved at bruge mus og tastatur, men det er ikke så handy at sidde med i sofaen.

Er der en måde, hvorpå jeg kan styre en Mac Mini med en almindelig fjernbetjening eller måske en iPad Mini så det virker så godt som ved almindeligt tv? Det drejer sig om en til tre hjemmesider. Jeg har læst noget om et program, der hedder Plex, men jeg ved ikke, om det kunne være løsningen.

Altså: jeg vil bruge en streaming-hjemmeside via en computer som noget, der minder om almindelig kabel-tv på lettest mulig måde. Jeg håber, at problematikken er til at forstå. 

(En anden bonus ville være, at jeg så kunne optage tv mv. og downloade ting fra nettet. Foruden at jeg kunne vise billeder og lignende ganske let. Noget lignende Apple TV blot med flere muligheder).

Mvh.

Redigeret af Louis123 - 26-Marts-2016 kl. 22:35
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:32
såfremt billedkvaliteten er irrelevant, så by all means, go for it, men båndbredden der bliver brugt til tv er bare slet ikke god nok efter min mening hvis man ved et uheld vil have det på en 4K skærm eller for den sags skyld bare FHD.

du skal dog tænke lidt over hvad du gør. Du har ikke tilladelse til at bruge dine forældres adgang med mindre du rent faktisk bor i deres hus. - så dit indlæg strider ret kraftigt mod diverse regler her på forummet. 

Har selv haft en mac mini koblet til TV de sidste mange år, har dog aldrig brugt den til at streame tv på, da jeg har haft tv-tuner koblet til. Du kan ikke optage streaming TV med mindre du gør noget ulovligt. 

hvad angår fjernbetjening, så virker apple's egen remote fint til mac mini, men du skal nok læse op på en hel del ting inden du går i gang, den styrer på ingen måde en hjemmeside, plex findes til alle platforme - det er udelukkende at gå i gang med at lege. bruger selv plex/kodi til redbull.tv når der er mtb xco og dh runder. (ud over at være samlingspunkt for mediesamlingen.)

Men du kan gøre nøjagtig de samme ting med en windowsbaseret maskine, eller sågar en linux (openelec distro fx)
Til top
Louis123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2016
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Louis123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:47
Tak for svaret. Mit indlæg er rettet, så det følger retningslinjerne på forum. Jeg bor pt. hjemme, så det er helt efter bogen Wink

Er det helt umuligt at streame tv i god kvalitet? 

Hvad angår fjernbetjening, så tænker jeg en iPad Mini kun til det formål. Der må vel være en app, som gør, at man kan styre en computer nogenlunde godt.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

såfremt billedkvaliteten er irrelevant, så by all means, go for it, men båndbredden der bliver brugt til tv er bare slet ikke god nok efter min mening hvis man ved et uheld vil have det på en 4K skærm eller for den sags skyld bare FHD.

du skal dog tænke lidt over hvad du gør. Du har ikke tilladelse til at bruge dine forældres adgang med mindre du rent faktisk bor i deres hus. - så dit indlæg strider ret kraftigt mod diverse regler her på forummet. 

Har selv haft en mac mini koblet til TV de sidste mange år, har dog aldrig brugt den til at streame tv på, da jeg har haft tv-tuner koblet til. Du kan ikke optage streaming TV med mindre du gør noget ulovligt. 

hvad angår fjernbetjening, så virker apple's egen remote fint til mac mini, men du skal nok læse op på en hel del ting inden du går i gang, den styrer på ingen måde en hjemmeside, plex findes til alle platforme - det er udelukkende at gå i gang med at lege. bruger selv plex/kodi til redbull.tv når der er mtb xco og dh runder. (ud over at være samlingspunkt for mediesamlingen.)

Men du kan gøre nøjagtig de samme ting med en windowsbaseret maskine, eller sågar en linux (openelec distro fx)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 18:11
nej for du kan ikke styre ting på en hjemmeside via en fjernbetjening. hvis du skal have nogen som helst held med at bruge en remote (og ja jeg havde for mange år siden en sony tv-remote som kom ind i apple's system ved et uheld, men det begrænser sig til få ting) så skal selve streamingtjenesten indbygges i kodi/plex direkte. Så det vil det kræve. Du kan søge i deres forskellige addons for at se om det er muligt. men igen. bare download lortet og test af på din standard maskine. det er jo gratis - man kunne måske endda lære noget om det.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 18:31
Du kan på en Mac købe et program der hedder remotebuddy. Det er kan håndtere flere programmer med remoten. Plex bla..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu