|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hsj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
![]() Sendt: 24-August-2010 kl. 13:08 |
|
Hej,
Jeg har muligheden for at købe en Mac Mini gennem multimedieskatten, men har lige nogle spørgsmål, som jeg håber i nørder kan svare på:
Jeg vil bruge Mini'en som erstatning til min ps3 til at vise film og serier( som jeg har rippet fra mine originale skiver )
Lige nu bruger jeg ps3mediaserver, men i fremtiden vil jeg gerne smide mine file/serier over på min nas http://www.lgsolutions.com/products/digital-storage/network-attached-storage/n4b2-4-bay-super-multi-nas-with-blu-ray-disc-rewriter og afspiller dem derfra med en Mac Mini. Vil en Mac Mini være i stand til at afspille film/serier som ligger på min NAS. ?
Samt, vil man kunne mounte blu-ray drevet i nas'en og derigennem afspille blu-ray film på mac'en?
mvh
Heino
|
||
Pioneer PDP-428XD|Nad 757|Dali Mentor 2|
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
du kan sikkert tilslutte din macmini til din NAS via enten smb eller afp, hvorved den mountes som et drev og du kan tilgå filer streame dem osv.. så det kan du sagtens.
Du vil ikke kunne mounte blu ray drevet fra din NAS på din mac mini, der er du nødt til at købe et eksternt usb blu ray drev også tilslutte det.. hvordan det vil være med afspilning er jeg usikkerpå.. hvilken software der kan afspille blu ray film på mac mini.. det er muligt du skal ud i noget med at rippe filmen til mkv førend det vil virke. Redigeret af rhsin - 24-August-2010 kl. 13:17 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
hsj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
![]() |
|
ok. Lyder godt at man sagtens kan afspille filer over netværk.
Hvis mac'en kan tilgå folder stukturen på en blu-ray film i drevet på nas'en, så burde den vel med det rigtige software kunne afspiller dette , eller ?
Jeg har ikke rigtigt rodet så meget med nas'en eller for den sags skyld en mac mini.
|
||
|
||
![]() |
||
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
|
Har du kigget på din CD med driverne til dit LG NAS. Fordi der ligger sikkert en player der til BD drevet, måske også til MAC.
Jeg kører selv med en MAC mini til en NAS derhjemme, og det går fint med at streame film, dog skal du være opmærksom på at en almindelig router vil få billedet til at hakke, så få fat i en Gigabit router, eller allerbedst trække et netværkskabel.
|
||
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Hvilken router levere en gigabit trådløst?
|
||
![]() |
||
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
|
<det skal være en Wireless N router, og via kabel kan man Gigabit, jeg har god erfaring med Linksys WRT610
Redigeret af BeoBrian - 24-August-2010 kl. 14:13 |
||
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for jeres svar.
Nu har jeg lidt at gå videre med. Basis funtionerne er på plads, og så må vi se hvordan det går med blu-ray delen.
|
||
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Man kan ikke afspille Bluray på en MacOS-X maskine, fordi der ikke findes et program til at afspille skiverne.
Til Bluray på Personlige computere kan windows programmerne CyberLink PowerDVD, Corel WindDVD eller Arcsoft TMT benyttes. PowerDVD er efter min mening dem som er længst fremme i skoene. Hvis man ikke har et system hvor alle enheder understøtter HDCP, så kan man fjerne kopisikringen med Slysoft AnyDVD og på den måde få lov til at se Bluray alligevel. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Det er altid en fordel med Gigabit netværk, men 100 Mbit vil stadig ikke få billedet til at hakke.
De fleste medieafspillere har slet ikke Gigabit indbygget... Trådløst kan jeg dog kun advare imod til medieafspilning. |
||
![]() |
||
mick-j ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
|
Du kan sagtens bruge den NAS til at mounte BD med - det gør jeg selv. Du skal mounte drevet via iSCSI fra din mac og voilá
![]() Redigeret af mick-j - 24-August-2010 kl. 19:53 |
||
Med venlig hilsen
Mick Johansen |
||
![]() |
||
JesperLynge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|
smid xbmc på din mac mini, det har jeg. Spiller max sammen med min synology 508...
|
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
|
Redigeret af Kennethxyz - 25-August-2010 kl. 12:02 |
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |