recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini som HTPC - Nogle erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac Mini som HTPC - Nogle erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini som HTPC - Nogle erfaringer?
    Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 14:12
Jeg overvejer at anskaffe mig en Mac Mini til brug som HTPC, da jeg er lidt træt af mit nuværende setup, hvor min filmsamling streames trådløst via en USB-harddisk der er koblet til min router. Det er ikke optimalt med mine personlige blu-ray rips og det er ikke en mulighed at føre netværkskabel gennem stuen, hvorfor jeg tænkte, at en Mac Mini kunne klare jobbet, med min USB-harddisk tilsluttet.

Derudover tænker jeg, at det kan være en fordel ift. brug af eks. Dr.dk/nu, Netflix osv. at tingene kører igennem en HTPC og ikke igennem en app på et smart-tv eller lign., da disse apps ofte ikke er særlig brugervenlige eller der er indhold der kun er tilgængeligt via en alm. computer (grundet rettigheder - eksempelvis streaming af visse sportsevents hos Viaplay).

Som en lidt nørdet mulighed, kunne man måske arbejde i, at installere NAS4FREE (http://wiki.nas4free.org/doku.php?id=NAS4Free) på maskinen, således den kunne fungere som NAS til andre sekundære enheder (eks. så der kunne streames trådløst til et TV i soveværelset, hvor det ikke gør så meget, at der streames trådløst).

Er der andre der bruger en Mac Mini som HTPC og som kan dele lidt af deres erfaringer, eller andre som i stedet har nogle gode alternativer? :)
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:40
Jeg bruger en macmini med xbmc og det spiller bare.

Jeg kører dog netflix over ATV da netflix add'onen til xbmc ikke fungerer optimalt.
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:49
Er der nogen speciel grund til, at du vælger ikke at køre netflix gennem browseren på mini'en?
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:08
Ja jeg syntes ikke at det er lige så nemt og brugervenligt som det er på ATV.

Jeg har heller ikke noget tastatur/mus koblet til mini'en. Det hele bliver styret med rowmode og constellation på iPad
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu