|
Mac Mini som HTPC - Nogle erfaringer? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
trupfg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 14:12 |
Jeg overvejer at anskaffe mig en Mac
Mini til brug som HTPC, da jeg er lidt træt af mit nuværende setup, hvor
min filmsamling streames trådløst via en USB-harddisk der er koblet til
min router. Det er ikke optimalt med mine personlige blu-ray rips og
det er ikke en mulighed at føre netværkskabel gennem stuen, hvorfor jeg
tænkte, at en Mac Mini kunne klare jobbet, med min USB-harddisk
tilsluttet.
Derudover tænker jeg, at det kan være en fordel ift. brug af eks. Dr.dk/nu, Netflix osv. at tingene kører igennem en HTPC og ikke igennem en app på et smart-tv eller lign., da disse apps ofte ikke er særlig brugervenlige eller der er indhold der kun er tilgængeligt via en alm. computer (grundet rettigheder - eksempelvis streaming af visse sportsevents hos Viaplay). Som en lidt nørdet mulighed, kunne man måske arbejde i, at installere NAS4FREE (http://wiki.nas4free.org/doku.php?id=NAS4Free) på maskinen, således den kunne fungere som NAS til andre sekundære enheder (eks. så der kunne streames trådløst til et TV i soveværelset, hvor det ikke gør så meget, at der streames trådløst). Er der andre der bruger en Mac Mini som HTPC og som kan dele lidt af deres erfaringer, eller andre som i stedet har nogle gode alternativer? :) |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger en macmini med xbmc og det spiller bare.
Jeg kører dog netflix over ATV da netflix add'onen til xbmc ikke fungerer optimalt. |
|
![]() |
|
trupfg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 54 |
Er der nogen speciel grund til, at du vælger ikke at køre netflix gennem browseren på mini'en?
|
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Ja jeg syntes ikke at det er lige så nemt og brugervenligt som det er på ATV.
Jeg har heller ikke noget tastatur/mus koblet til mini'en. Det hele bliver styret med rowmode og constellation på iPad |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |