recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini som media center :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmac mini som media center :)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Den Mac Mini jeg har (early 2009) kan fint afvikle både 720p og 1080p mkv film.

Jeg kører lyden digitalt ud gennem 3,5mm stikket, og billede ud gennem dvi kablet - Virker perfekt, lyder og ser smukt ud.
du kan vel ikke få HD lyd ud den vej?, det er vel "bare" den almindelige surround lyd.
Mvh

René
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 01:40
Den Mac Mini jeg har (early 2009) kan fint afvikle både 720p og 1080p mkv film.

Jeg kører lyden digitalt ud gennem 3,5mm stikket, og billede ud gennem dvi kablet - Virker perfekt, lyder og ser smukt ud.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:52
claus_jac: omend det er en snørklet vej.. er det vel praktisk muligt at lave en mkv fil af blu ray skiven som herefter afspilles på maccen... begge dele kan gøres på maccen... ikke synderligt brugervenligt.. men en teknisk mulighed... og kan man finde et drev som understøttes af styresystemet burde det kunne gøres direkte under macosX iøvrigt som man kan ved et eksternt blu ray drev tilsluttet en mac... men som sagt.. næppe den mest praktiske løsning ved alm afspilning.. men brugbar i forbindelse med en NAS hvor man skubber filmene over på også afspiller dem efterfølgende på maccen... men igen... uden HD lyd... for det er vel den største mangel her
 
naturligvis forudsat at der kan findes et egnet internt drev der understøttes.. for det gør det ovennævnte ikke (foregående indlæg)


Redigeret af rhsin - 25-April-2010 kl. 21:53
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:37
@misterburns - det vil ikke ske foreløbig at apple begynder at anvende et hdmi stik. de har faktisk kategorisk afvist den slags "døgnfluer" ikke mindst fordi der er en stor afgift på anvendelsen af dem, men også fordi det på sigt vil blive erstattet af displayporten. - som apple til gengæld i deres nyeste bærbare har gjort så der også kommer lyd ud gennem stikket - det er så ikke blevet opdateret i mac mini endnu, men det sker nok ved næste version. (tænk 3/4-1,5 år frem) så pt er der kun miniDP til hdmi og lyd ud fra minijack/minitoslink - tro mig - det er faktisk bedre end de fleste PC-bundkort tilbyder da det sjældent virker særligt godt. - der er altid en eller anden hage ved de porte, men på apple virker det bare.
og ja - der sidder et geforce 9400 grafik i - så de nye mac mini'er kan selvfølgelig også afspille 1080p video uden problemer.
Som rhsin siger så er det rent faktisk muligt at udskifte drevet i sin mini. Det eneste problem er så bare at der ikke findes en player til OSX som kan afspille blueray-discs direkte. Så lige netop der går fornøjelsen af. - Apple mener ikke at blueray er fremtidens format og med den mængde downloads de genererer fra deres itms i udlandet kunne det tyde på de har ret. men indtil videre er vi andre tvunget til at købe en BD for at få hd-materialet. Så den skal rippes på en pc først eller man skal have win7 kørende på mini'en i bootcamp, hvis man skifter drevet ud.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:19
efter sigende skulle man kunne skifte drevet i mac mini med sådan et http://www.digistor.com/Panasonic-Slim-Blu-ray-Combo-SATA-Slot-Load-Drive;jsessionid=0a0109441f4394d090d61b404c3299b0e339db179ac4.e3eTaxmKbNaNe34Pa38Ta38Qc3z0?sc=2&category=827 også har man blu ray drev i den... så mangler man bare hd lyden... billedet er jo ingen problem at få over i hdmi..
 
 
 


Redigeret af rhsin - 25-April-2010 kl. 21:20
Mvh

René
Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2005
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Uden at have testet det, vil jeg formode at de nye Mini'er med Nvidia chip kan afvikle 1080p uden problemer.
 
Hvis den kan gøre det - og når den forhåbentlig snart får HDMI-stik - så køber jeg også en!
Atoll In 100SE
DSL R66
Sonos ZP90 + Ipod Touch
Sonos S5
Tvix HD 6500A
FireDTV DVB-C
X-DAC V3
Cambridge Dac Magic
Synology NAS 508
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 18:28
Uden at have testet det, vil jeg formode at de nye Mini'er med Nvidia chip kan afvikle 1080p uden problemer.
Tape Connection MKII
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:11
det er også en ældre model han har
Mvh

René
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af misterburns misterburns skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Jeg kører pt XBMC (har også prøvet Plex og Boxee) på min Mac mini. Det er en Core Duo 1.66ghz med 1GB ram. Den afvikler 720p x/h264 uden problemer. 1080p kan dog hakke en del.

Interessant tråd.
 
Er der nogen der kan svare på om det er muligt at afspille 1080p på en Mac Mini uden at det hakkker eller noget, men bare streamer derud af?


(Citater voldtilpasset for overskuelighed.)


Redigeret af Allan Olesen - 25-April-2010 kl. 15:36
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 15:21

mig bekendt kan man godt afspille full hd mkv... eneste problem er såvidt jeg har forstået det hd lyden... da man mangler at få den over via hdmi kablet.

Men der er nok også forskel på om det er en ældre eller en spritny... for på vores macbook 13" der kan man ikke... men såvidt jeg har forstået handler det om at have nyeste imovie.. så har man det der skal til for at afvikle h264... hvor ældre macs uden nyeste imovie mangler noget i systemet for at h264 bliver afviklet ordentligt.. også bliver det noget hakkeri.
 
så snart den er fixet med lyden så køber jeg en til stuen... need new toy LOL
Mvh

René
Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2005
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 14:57
Interessant tråd.
 
Er der nogen der kan svare på om det er muligt at afspille 1080p på en Mac Mini uden at det hakkker eller noget, men bare streamer derud af?
Atoll In 100SE
DSL R66
Sonos ZP90 + Ipod Touch
Sonos S5
Tvix HD 6500A
FireDTV DVB-C
X-DAC V3
Cambridge Dac Magic
Synology NAS 508
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

simon, må jeg anbefale en eyetv hybrid med.. så har du også alletiders harddiskoptager (obs husk skal du have HD kanaler med skal du have med kortlæser.. så er vi ovre i Terratec H7.. og her medfølger kun eyetvlite, og det skal være den fulde version for at få glæde af HD kanalerne... men så optager du også fint dem.. spiller bare.. Thumbs Up

 

Jeg havde faktisk en DVB-T USB stick til min MacBook som jeg brugte kortvarigt (jeg var uden TV signal) - Det fungerede ret godt, specielt også EyeTV softwaren og app'en til iPhone... 
Efter en flytning er modtager jeg nu DVB-S, så det skal nok være en S7'er jeg skal have fat i. Det bliver dog nok et fremtidig projekt - har pt. Sagem HDD boksen fra Canal Digital som jeg er OK tilfreds med. Problemet er dog at jeg ikke kan brænde ud eller eksportere til f.eks. resten af mit lokal netværk eller min iPhone. Smile
Tape Connection MKII
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu