|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
det er også en ældre model han har
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Uden at have testet det, vil jeg formode at de nye Mini'er med Nvidia chip kan afvikle 1080p uden problemer.
|
||
Tape Connection MKII
|
||
![]() |
||
misterburns ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|
Hvis den kan gøre det - og når den forhåbentlig snart får HDMI-stik - så køber jeg også en!
|
||
Atoll In 100SE
DSL R66 Sonos ZP90 + Ipod Touch Sonos S5 Tvix HD 6500A FireDTV DVB-C X-DAC V3 Cambridge Dac Magic Synology NAS 508 |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
efter sigende skulle man kunne skifte drevet i mac mini med sådan et http://www.digistor.com/Panasonic-Slim-Blu-ray-Combo-SATA-Slot-Load-Drive;jsessionid=0a0109441f4394d090d61b404c3299b0e339db179ac4.e3eTaxmKbNaNe34Pa38Ta38Qc3z0?sc=2&category=827 også har man blu ray drev i den... så mangler man bare hd lyden... billedet er jo ingen problem at få over i hdmi..
Redigeret af rhsin - 25-April-2010 kl. 21:20 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
@misterburns - det vil ikke ske foreløbig at apple begynder at anvende et hdmi stik. de har faktisk kategorisk afvist den slags "døgnfluer" ikke mindst fordi der er en stor afgift på anvendelsen af dem, men også fordi det på sigt vil blive erstattet af displayporten. - som apple til gengæld i deres nyeste bærbare har gjort så der også kommer lyd ud gennem stikket - det er så ikke blevet opdateret i mac mini endnu, men det sker nok ved næste version. (tænk 3/4-1,5 år frem) så pt er der kun miniDP til hdmi og lyd ud fra minijack/minitoslink - tro mig - det er faktisk bedre end de fleste PC-bundkort tilbyder da det sjældent virker særligt godt. - der er altid en eller anden hage ved de porte, men på apple virker det bare.
og ja - der sidder et geforce 9400 grafik i - så de nye mac mini'er kan selvfølgelig også afspille 1080p video uden problemer. Som rhsin siger så er det rent faktisk muligt at udskifte drevet i sin mini. Det eneste problem er så bare at der ikke findes en player til OSX som kan afspille blueray-discs direkte. Så lige netop der går fornøjelsen af. - Apple mener ikke at blueray er fremtidens format og med den mængde downloads de genererer fra deres itms i udlandet kunne det tyde på de har ret. men indtil videre er vi andre tvunget til at købe en BD for at få hd-materialet. Så den skal rippes på en pc først eller man skal have win7 kørende på mini'en i bootcamp, hvis man skifter drevet ud. |
||
![]() |
||
![]() |
|
claus_jac: omend det er en snørklet vej.. er det vel praktisk muligt at lave en mkv fil af blu ray skiven som herefter afspilles på maccen... begge dele kan gøres på maccen... ikke synderligt brugervenligt.. men en teknisk mulighed... og kan man finde et drev som understøttes af styresystemet burde det kunne gøres direkte under macosX iøvrigt som man kan ved et eksternt blu ray drev tilsluttet en mac... men som sagt.. næppe den mest praktiske løsning ved alm afspilning.. men brugbar i forbindelse med en NAS hvor man skubber filmene over på også afspiller dem efterfølgende på maccen... men igen... uden HD lyd... for det er vel den største mangel her
naturligvis forudsat at der kan findes et egnet internt drev der understøttes.. for det gør det ovennævnte ikke (foregående indlæg) Redigeret af rhsin - 25-April-2010 kl. 21:53 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
mickey_nygaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Status: Offline Point: 394 |
![]() |
|
Den Mac Mini jeg har (early 2009) kan fint afvikle både 720p og 1080p mkv film.
Jeg kører lyden digitalt ud gennem 3,5mm stikket, og billede ud gennem dvi kablet - Virker perfekt, lyder og ser smukt ud. |
||
![]() |
||
![]() |
|
du kan vel ikke få HD lyd ud den vej?, det er vel "bare" den almindelige surround lyd.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Nej, HD lyd kan ikke bitstreames over toslink.
|
||
Tape Connection MKII
|
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
|
Jeg har også en mac mini, med Plex.
Jeg streamer film fra min synology NAS og det fungerer perfekt, og du kan roligt købe den mindste mini, min er en 2008 mac mini 1,86 ghz core 2 duo så vidt jeg husker. og det er aldrig resourcerne der er problemet, ALTID Nas'en der kan til tider være problemer med at lavere data hurtigt nok, hvis den arbejder for meget ved sidenaf.
er i gang med at købe en ASUS EEEBox EB1501 til soveværelset, som også sagtens skulle kunne klare 1080p video. det er jo et noget billigere alternativ
|
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
@rhsin - jo det kan sagtens lade sig gøre at lave en mkv ud af BD'en med makemkv som også findes til mac - men det var såmænd ikke det jeg gik ud fra - og tror heller ikke umiddelbart var meningen. - hvis det endelig skulle være vil jeg helt klart hellere lave det setup jeg har nu med en quadcore win maskine som kan klare den slags ripning. især hvis man laver reencoding af BD'erne. men det er jo en personlig sag :-)
|
||
![]() |
||
Crelle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2010 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
|
Men er der nogen der kan sige god for sådan et setup ?
Regner stærkt med og bruge Plex til og styre det, der er måske andre programmer derude der klare sig ligeså godt ?
Redigeret af Crelle - 30-April-2010 kl. 20:09 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |