recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini som media center :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmac mini som media center :)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 22:04
Jeg har den mindste Mac Mini til 4300 som jeg bruger som Mediecenter klient, med win7 og MediaPortal - den kører perfekt. Den er forholdsvis kraftig, meget lydsvag, bruger ikke megen strøm.
 
Mere end 2gb ram i et dedikeret mediecenter vil aldrig blive taget i brug. 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 20:38
simon, må jeg anbefale en eyetv hybrid med.. så har du også alletiders harddiskoptager (obs husk skal du have HD kanaler med skal du have med kortlæser.. så er vi ovre i Terratec H7.. og her medfølger kun eyetvlite, og det skal være den fulde version for at få glæde af HD kanalerne... men så optager du også fint dem.. spiller bare.. Thumbs Up
 
Fedeste optager... jeg har faktisk lige givet en væk med (den store mac mini med magic mouse og minitastatur) med eyetv hybrid.. også kombinerer jeg den med roxio toast (premium) så alt kan brændes direkte ud på dvd og blu ray(via eksternt drev!) skiver... der medfølger de fedeste ekstraprogrammer til superslideshows af fotos.... ganske imponerende kvalitet og i den grad imponator faktor i topklasse... http://www.boinx.com/fotomagico/overview/ (den følger dog gratis med den store version af toast)
 
ps jeg ender nok selv med at købe en til stuen.. jeg venter bare lige lidt da jeg gerne vil se hvad der sker med processorerne da on-the-fly streaming af HD kanalerne nok lige er til øllet af hvad den kan klare nu (dvs den kan sagtens afspille det.. men ikke streame det videre on-the-fly som den kan med sd kanalerne)... kan dog købe en usbstick der løser det.. men skal lige se... der er jo lige kommet nye bærbare.. så kan der godt snart komme en lidt kraftigere med hdmi så hdlyden og evt blu ray er løst
 


Redigeret af rhsin - 22-April-2010 kl. 20:50
Mvh

René
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 20:28
Jeg kører pt XBMC (har også prøvet Plex og Boxee) på min Mac mini. Det er en Core Duo 1.66ghz med 1GB ram. Den afvikler 720p x/h264 uden problemer. 1080p kan dog hakke en del. Jeg er meget imponeret over hvor godt den kører, med den relativt lave hardware specifikation.

Det er forholdsvist nyt at jeg er begyndt på at benytte den til medie center, men det fungerer super godt. Og det hele kan styres via den fantastiske XBMC remote til iPhone.

Edit: jeg benytter den udelukkende til afvikling af film, tv, musik. Alt surf/arbejde/videoredigering/photoshopping bliver lavet på min MacBook Pro.


Redigeret af Simon, TC - 22-April-2010 kl. 20:30
Tape Connection MKII
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 19:30

jeg ville ikke bryde mig om at nøjes med 2gb ram på sådan en.... prisforskellen er jo ikke alverden... gå i fona og prut dig til kabler og andet så de "betaler" noget af differencen... det er faktisk muligt

edit for 1300,- kr mere får du dobbelt harddisk dobbelt ram og en processor der er små 10% hurtigere.
 
det og trimme og exportere klip til feks. iphone er noget der suger processor.. ok 10% hurtigere processor, men begynder man med god kvalitets digitalfoto på den.. og her er maccen altså uhyggelig lækker at bruge... så kommer man altså meget hurtigt til kort med 2gb ram.


Redigeret af rhsin - 22-April-2010 kl. 19:38
Mvh

René
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 18:37
Det er ren media center den skal bruges til, that's it..
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 17:02
Men på den anden side, så er 320Gb hd jo alligevel ikke nok og 4GB ram kommer du nok heller ikke til at udnytte, så vil mene man osse godt kan forsvare et køb af den lille, når det er til mediacenter..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 15:14
jeg ville købe den store (altså i standard konfiguration ikke yderligere processorupgrade.. det syntes jeg ikke kan svare sig)da den "upgrade" du får i kraft af større processor ram og harddisk gør det til den bedste forretning.. bare du efterfølgenge vil sætte en større disk eller ram i så har du næsten brugt differencen.
 
og med eyetv3 på så har du en super harddiskoptager der kan dele optagelserne med alle de maccer på netværket uden brug af server.


Redigeret af rhsin - 22-April-2010 kl. 15:15
Mvh

René
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 15:02
Heysa..
 
Overvejer kraftigt at lave mit media center om der hjemme, og købe en mac mini, også køre plex der på..
 
har leget lidt emd det på min macbook, og er virkelig imponeret over det !
 
Nu er spørgsmålet bare, hvilken macmini kan jeg "nøjes" med ?
 
Jeg trækker mine film fra en Q-nap TS-239 nas der står
 
Afspiller dvd til MKV' "1080" såå, ved ikke lige om den bette af mini'erne er kraftig nok ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu