recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini som media center :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmac mini som media center :)

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 20:42
øh ja - vi bruger det jo selv og går på kompromis de steder det er nødvendigt som du også kan se i indlæggene. Men vi gør det ud fra vores behov og ønsker til hvordan det skal spille sammen med andre enheder i hjemmet. Der findes ikke noget "PERFEKT" mediecenter. der er altid et eller andet ønske fra bruger som ikke kan løses på en normal måde - det er bare et spm om hvor langt ud man trækker den! Jeg bruger selv den alm osx version af xbmc. men det er så fordi jeg ikke har noget behov for de applikationer som de blandt andet har udviklet i plex. (integration af onlinetjenester!) det er nok for mig - men jeg er ikke dig og omvendt. så den eneste måde du kan vide 100% om det er nok for dig er at teste af. Jeg vil dog sige hvis du ikke er bekendt med osx men indkarneret windows fanboy - så er det ikke den vej du skal gå. - som jeg plejer at sige når folk spørger om det virkelig kan passe at der ikke skal laves mere - ja - det er virkelig så let. det er ikke en fejl.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 20:42
Hvis ikke du skal bruge maskinen til tv, kunne du lige så godt købe en Medieafspiller som Popcorn Hour, Tvix, Xtreamer, WD TV Live, Playon!HD,  eller lign.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2010
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 22:05
Er mac mand ;) såå kender fint min vej rundt i OSX

Lige pt har jeg en Tvix 6600 og en Qnap TS-239, og ja den skal kun bruges til film, musik osv.

Syntes dog at Plex har en RIGTIG lækker GUI, og virkelig overskuelig..

Er lidt skufffet over Tvix "ihvertfald når den skal spille sammen med en NAS, og man er tvunget til og lave de netværksharddiske, før den kan finde noget som helst, men sådan er det jo"

Ligeledes er det os rart dyrt at købe en mac mini, bare for og bruge den til medie center, derfor jeg godt lige vil være sikker inden jeg køber

I Plex, er det muligt og:

Gør således at Watch My Movies, henviser til en folder på min NAS ?

ligeledes med Music og pictures..

Og hvilken protokol skal jeg bruge, kan se min nas understøtte Apple network, men gør Plex vist ikke..

Så enten via FTP eller SMB ?

Redigeret af Crelle - 30-April-2010 kl. 22:23
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 12:33
Jeg håber det er i orden jeg lige låner topic da jeg synes det er ret interessant.

Jeg har flere steder hørt at Mac mini skulle være en rigtig god løsning til mediecenter/harddisk optager.

Lige nu har jeg en WD TV Live og en Synology NAS DS209+II og det fungere rigtig godt. Til mit TV har jeg en TDC hometrio box med harddisk optager. Jeg vil dog gerne have samlet det hele et sted.

Jeg har dog hørt at der ikke findes noget mediecenter software til mac hvor man har indbygget program guide. Er det korrekt?

Jeg vil gerne kunne side i min sofa og vælge de programmer jeg vil optage og så gør den det bare. Kan man efterfølgende fortælle den at den skal optage alle programmer til ens NAS?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af MortenSJ MortenSJ skrev:

Jeg har dog hørt at der ikke findes noget mediecenter software til mac hvor man har indbygget program guide. Er det korrekt?

Næh

Hvis du sidder i din sofa eller i bussen så kan du vel benytte denne app http://www.youtube.com/watch?v=1YmRZeoQbl0

Selvfølgeligt kan du selv definere hvor den skal gemme optagelserne. Om det er på selve maskinen eller om det skal være på en NAS.

Redigeret af lahan - 04-Maj-2010 kl. 12:52
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 14:58
Fedt! Så må jeg have fundet mig en mac mini :)

Et hurtigt spørgsmål. De screenshots du viser. Er det programguide der er bygget ind i Plex?

Redigeret af MortenSJ - 04-Maj-2010 kl. 15:02
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 15:09

Et hurtigt spørgsmål. De screenshots du viser. Er det programguide der er bygget ind i Plex?
Det er fra EyeTV, Plex har desværre ikke nogen indbygget nogen TV del.. Eller EyeTV plugin for den sags skyld..Ouch
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Det er fra EyeTV, Plex har desværre ikke nogen indbygget nogen TV del.. Eller EyeTV plugin for den sags skyld..Ouch
Korrekt det er fra EyeTv, der er en mere advanceret EPG del som man også kan få frem.

Har ikke rodet med PLEX, kun med frontrow hvor Eyetv virker med et plug-in.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu