|
mac mini som stationær computer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg går med samme tanker om at udskifte min stationære pc, med en Mac Mini, som trådstarter.
Jeg har en 1,5 år gammel selvbygget Windows pc, som dog kører upåklageligt. Jeg er dog "bange" for at Mac Mini'en er for svag. Det vildeste jeg bruger min pc til er ripning af bluray-skiver, jeg spiller ikke. Jeg synes dog både iMac (27") og Mac Pro er for dyre. Jeg ved ikke hvor meget man kan bruge programmet Geekbench til, men mon ikke det kan bruges som pejlemærke for præstationer? Min pc scorer ca. 14.000 (64-bit, 4 cores), og jeg kan se at Mac Mini-topmodellen scorer ca. 12.500 i følge: http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks Er der nogen som har erfaringer med denne model Mac Mini i forhold til fx iMac (som - på papiret virker mere potente)? Jeg har også en MacBook Air (Mid 2011) som scorer ca 3700. Den virker på ingen måder langsom, og tøvende i daglig brug. Uanset hvad, køber jeg ingen Mac Mini før de nye modeller bliver lanceret, men det må da gerne blive snart...
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Når min Mini konvertere optagelser fra EyeTV så kører blæseren for fuld skure.
Man skal lige overveje hvad man skal bruge den til. Under normale omstændigheder siger den ikke noget, men sammenlignet med en alm. desktop PC hvor kabinet volumet er 8-12 gange størrer og blæseren også kan flytte mere luft så vil sådan en lille maskine altså have det sværere ved at få flyttet den varme luft.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Der plejer altid at være en masse rygter op til nye apple lanceringer, men jeg synes ikke at kunne finde nogen om nye mac mini's. Så spørgsmålet er om det først er til sommer ??
Jeg har dog ikke tænkt mig at rippe film ind, vi er glade for det netflix har at tilbyde, og ellers lejer vi på iTunes. Nogen der vidste om " audio out" kunne køres over i et par almindelige pc speakers?? Redigeret af SilverLine - 08-December-2013 kl. 17:28 |
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
|
Uden at vide det, tror jeg du kan regne med det:
Taget herfra: |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Audio out er 3,5 mm kombineret analog/optisk, så hvis der er forstærker i pc højttalerne virker det. Sådan her det været sider 2006. Redigeret af Brixen - 08-December-2013 kl. 17:39 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Min er som sagt en MC816 - Mid2011 - 2.5GHz i5-2520M Men det er vel ligegyldigt hvilken model - hvis processoren belastes fuldt ud ifm. konvertering (over længere periode) så vil blæseren begynde at køre max. Min hænger på vægen under bordet - monteret i et par bjælkesko fra Harald Nyborg....
![]() Redigeret af kim.t - 08-December-2013 kl. 18:24 |
||
![]() |
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Ja forstår det bare som at det er til hovedtelefoner, altså en udgang med forstærkning. Men i mener altså den kan bruges som almindelig linie signal ind i f.eks en forstærker ?
|
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Hvis i overvejer en mini men er bange for den mangler overarm så kan man udvide med en eyetv turbo h264 det er en usb device som kan reencode videoklips ret hurtigt
Der er en som har lavet en lille film om den herLink |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
|
Jeg har en Turbo.264HD til min. Og den bruger stadig over 50% af samtlige 4 processorer når den konverterer en film. Jeg havde forventet at det var en hel del mindre. Jeg opgraderede fra en Turbo.264 til en HD model og var skuffet over hvor lidt forskel der var.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Se her http://support.apple.com/kb/HT5539?viewlocale=da_DK Nederst på siden |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Kim t: ok det var egentligt også den nye hd jeg mente, men den kan vel puttes væk via en kort ledning så den ikke behøves at stritte ud af maskinen, evt via feks en usb fordeler, jeg købte en med stik på 2 sider, fronten er fri til mobilt udstyr og dem der peger bagud er til udstyr der hele tiden er tilsluttet.. Så har man også rigeligt med stik
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |