recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini som stationær computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mac mini som stationær computer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 16:37
Jeg går med samme tanker om at udskifte min stationære pc, med en Mac Mini, som trådstarter.
Jeg har en 1,5 år gammel selvbygget Windows pc, som dog kører upåklageligt. Jeg er dog "bange" for at Mac Mini'en er for svag. Det vildeste jeg bruger min pc til er ripning af bluray-skiver, jeg spiller ikke.
Jeg synes dog både iMac (27") og Mac Pro er for dyre.
Jeg ved ikke hvor meget man kan bruge programmet Geekbench til, men mon ikke det kan bruges som pejlemærke for præstationer? Min pc scorer ca. 14.000 (64-bit, 4 cores), og jeg kan se at Mac Mini-topmodellen scorer ca. 12.500 i følge: http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks
Er der nogen som har erfaringer med denne model Mac Mini i forhold til fx iMac (som - på papiret virker mere potente)?
Jeg har også en MacBook Air (Mid 2011) som scorer ca 3700. Den virker på ingen måder langsom, og tøvende i daglig brug.
Uanset hvad, køber jeg ingen Mac Mini før de nye modeller bliver lanceret, men det må da gerne blive snart...
/zemo/
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:13
Når min Mini konvertere optagelser fra EyeTV så kører blæseren for fuld skure. 
Man skal lige overveje hvad man skal bruge den til. Under normale omstændigheder siger den ikke noget, men sammenlignet med en alm. desktop PC hvor kabinet volumet er 8-12 gange størrer og blæseren også kan flytte mere luft så vil sådan en lille maskine altså have det sværere ved at få flyttet den varme luft.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Sammenlignet med en alm. desktop PC hvor kabinet volumet er 8-12 gange størrer og blæseren også kan flytte mere luft så vil sådan en lille maskine altså have det sværere ved at få flyttet den varme luft.
Ok, du har en pointe... Hvilken årgang/processor/ram?
/zemo/
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:26
Der plejer altid at være en masse rygter op til nye apple lanceringer, men jeg synes ikke at kunne finde nogen om nye mac mini's. Så spørgsmålet er om det først er til sommer ??
Jeg har dog ikke tænkt mig at rippe film ind, vi er glade for det netflix har at tilbyde, og ellers lejer vi på iTunes.

Nogen der vidste om " audio out" kunne køres over i et par almindelige pc speakers??

Redigeret af SilverLine - 08-December-2013 kl. 17:28
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Nogen der vidste om " audio out" kunne køres over i et par almindelige pc speakers??

Uden at vide det, tror jeg du kan regne med det:

• Audio line out/headphone minijack (digital/analog)

Taget herfra:

/zemo/
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:36

Der plejer altid at være en masse rygter op til nye apple lanceringer, men jeg synes ikke at kunne finde nogen om nye mac mini's. Så spørgsmålet er om det først er til sommer ??
Jeg har dog ikke tænkt mig at rippe film ind, vi er glade for det netflix har at tilbyde, og ellers lejer vi på iTunes.

Audio out er 3,5 mm kombineret analog/optisk, så hvis der er forstærker i pc højttalerne virker det.
Sådan her det været sider 2006.

Redigeret af Brixen - 08-December-2013 kl. 17:39
Venlig hilsen
KB
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Sammenlignet med en alm. desktop PC hvor kabinet volumet er 8-12 gange størrer og blæseren også kan flytte mere luft så vil sådan en lille maskine altså have det sværere ved at få flyttet den varme luft.
Ok, du har en pointe... Hvilken årgang/processor/ram?
Min er som sagt en MC816 - Mid2011 - 2.5GHz i5-2520M
Men det er vel ligegyldigt hvilken model - hvis processoren belastes fuldt ud ifm. konvertering (over længere periode) så vil blæseren begynde at køre max.

Min hænger på vægen under bordet - monteret i et par bjælkesko fra Harald Nyborg....Embarrassed

Redigeret af kim.t - 08-December-2013 kl. 18:24
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:23
Ja forstår det bare som at det er til hovedtelefoner, altså en udgang med forstærkning. Men i mener altså den kan bruges som almindelig linie signal ind i f.eks en forstærker ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:23
Hvis i overvejer en mini men er bange for den mangler overarm så kan man udvide med en eyetv turbo h264 det er en usb device som kan reencode videoklips ret hurtigt

Der er en som har lavet en lille film om den herLink
Mvh

René
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hvis i overvejer en mini men er bange for den mangler overarm så kan man udvide med en eyetv turbo h264 det er en usb device som kan reencode videoklips ret hurtigt

Der er en som har lavet en lille film om den herLink
Jeg har en Turbo.264HD til min. Og den bruger stadig over 50% af samtlige 4 processorer når den konverterer en film. Jeg havde forventet at det var en hel del mindre. Jeg opgraderede fra en Turbo.264 til en HD model og var skuffet over hvor lidt forskel der var.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:36

Ja forstår det bare som at det er til hovedtelefoner, altså en udgang med forstærkning. Men i mener altså den kan bruges som almindelig linie signal ind i f.eks en forstærker ?

Se her
http://support.apple.com/kb/HT5539?viewlocale=da_DK

Nederst på siden
Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:53
Kim t: ok det var egentligt også den nye hd jeg mente, men den kan vel puttes væk via en kort ledning så den ikke behøves at stritte ud af maskinen, evt via feks en usb fordeler, jeg købte en med stik på 2 sider, fronten er fri til mobilt udstyr og dem der peger bagud er til udstyr der hele tiden er tilsluttet.. Så har man også rigeligt med stik
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu