recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini Vs Byg Selv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMac Mini Vs Byg Selv

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Hvad kan lade sig gøre?
2 kanaler samtidig med kun 1 eyeTV
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 08:48
Min Eyetv usb tuner er en "Diversity dual tuner" - altså en dobbel tuner :-)
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

cgmand - hvorfor har du "pillet" ved eyetv? - jeg har intet som helst pillet ved og det står krystalklart. og som de andre - så bruger det faktisk ikke synderligt mange ressourcer

Har ikke pillet så meget ved selve EyeTV. Har sat timeshift til at buffe i RAM'ene i stedet for harddisken og sat HD kanalerne til progressiv scan ( synes det giver det klart bedste billed ) Tror det var det :)
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 13:56
Nå nu har jeg rodet lidt med EyeTV, plex og XBMC i en periode. I OS X fungerer EyeTV egentlig fint nok, bortset fra et grimt UI, men det kan man vel leve med. Men PLEX derimod er håbløst ustabilt, det crasher næsten hver gang jeg bruger det.. :( Og så er jeg også efterhånden lidt træt af at skulle skifte mellem programmerne med RemoteBuddy.. Det fungerer ikke helt som ønsket.

Så nu er jeg begyndt at kigge på det Windows jeg installerede for et par uger siden, hvor jeg har kigget på WMC og lidt på MediaPortal. Det første problem jeg stødte på i WMC er at min Apple Remote, som jeg er blevet ret glad for, ikke virker.. :-( 

Så tænkte om der er nogen der har erfaringer med at bruge den i et af de to programmer ? 

Som standard kan den åbenbart kun skrue op og ned for volumen.. Findes det er program/plugin der kan fikse dette ?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 14:00
Prøv at kigge på eventghost.

Jeg ville dog helt klart foretrække en mce remote som er skræddersyet til mce naturligvis, men som også passer perfekt til MP.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 14:45
jeg har haft eventghost kørende med en mac mini med apple remote på windows.
du kan sagtens få det til at virke, ihvertfald den nye model med 7 knapper.
det der generede mig var, i xbmc kan du ved at holde menu eller ok knappen inde i 2 sek. få en kontext afhængig menu frem, det kan eventghost ikke håndtere, derfor skal den med 7 knapper bruges, ellers kan du ikke styre alle funktioner. Det kan være det er løst, men sådan var det for et halvt år siden...
kører nu kun xbmc på mac, her virker alt uden at skulle rode med noget sammen med apple remote, jeg bruger dog ikke eyetv, men har gjort, og ligesom chjeppe købte jeg Remote Buddy og lavede nogle applescripts til nogle definerede knapper min harmony til at skifte mellem xbmc og lignende ting som sleep m.m

Redigeret af ridderdk - 28-September-2011 kl. 14:46
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 15:37
Jeg har den med 7 knapper.. Vil lige prøve at kigge på det der evenetghost. Ellers må det jo blive en MCE remote.. Men Apple Remoten er bare så lækker :) og MCE remoten så grim.

Gad godt MediaPotal eller noget ligende kunne køre i Mac, for så var jeg klart blevet på det. Men grundet ordentlig software må man jo konvertere :(

Virker MCE remoten med den indbygget IR modtager ? Eller skal der en ekstern til ?
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 15:39
Har foresten også en Harmony One.. Virker den i Windows 7 på en Mac Mini ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu